Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1

    Standaard London City Bulldog 100 watt Lampenversterker???

    Hallo,

    Heb net deze versterker nieuw voor 350€ op de kop kunnen tikken (etalagemodel), zijn er mensen die ervaring hebben met deze versterker goede/slechte eigenschappen want hij klinkt erg vet!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    De gitarist uit mijn vorige band had er een, en ik heb het ding ook, echter van een ander merk, Fame, het huismerk van Musicstore. Ik ben er echt heel blij mee. Zeker als je er een tubescreamer voor zet komt er een fantastische strakke sound uit. Ook de crunch vind ik heerlijk klinken.

    Ik vind alleen de reverb wel wat tegenvallen, die is mijns inziens te lafjes. Ik had graag een wat meer aanwezige reverb gehad.

    Je hebt trouwens voor het etalage model wel de volle mep betaald. Normaal kost het ding gewoon €350.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Hier nog een eigenaar! (van de Fame versie dan..)
    Ter informatie, ik via eoa forum begrepen dat de fabrikant (Smarvo uit Taiwan) het ontwerp voor 99,9 procent heeft gejat van Marshall dus je hebt in principe een JCM2000 gekocht
    Made in China zonder Marshall sticker. Gefeliciteerd!!

    http://music-electronics-forum.com/t6694/

    't gaat hier over een Ashton versterker maar dat is stomweg de naam waaronder hij word verkocht in Australie geloof ik...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 januari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    641

    Standaard

    Kheb de London City Bulldog een tijd terug uitvoerig getest. En mede-forummer Minoin heeft hem ruim een half jaar gehad.
    Goede amp voor weinig geld. Vervang de buizen zo snel mogelijk, aangezien de standaard meegeleverde buizen prullen zijn.

    Het enige nadeel van de amp vond k de matige reverb en het grote volumeverschil tussen clean + crunch kanalen.

    Mssn dat Minoin er nog meer over te vertellen heeft.
    Aangeboden: (brakke) Boss ME-6 incl. adapter (ruilen tegen iets leuks...)

    Gezocht: Pedalenspul :-)

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Magic Bean Bekijk bericht

    Het enige nadeel van de amp vond k de matige reverb en het grote volumeverschil tussen clean + crunch kanalen.

    Mssn dat Minoin er nog meer over te vertellen heeft.
    Dat is inderdaad een nadeel, met als gevolg dat ik die boost (want dat is het meer..)eigenlijk amper gebruik..

  6. #6

    Standaard

    ik dacht even dat het te donker was bij jou thuis.....

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Jazeker heb ik wat te vertellen over deze amp. Schitterend ding, klinkt heel overtuigend.
    Wat Magic Bean al zei, probeer te varieren met buizen, want dit heeft zeker een positief effect op je sound.
    Clean klinkt heel behoorlijk, vooral met een G-major (mijn oude setup) of een Intellifex.
    Ook de keuze van cabinet is erg belangrijk. Destijds had ik een 2 x 12" met G12K100's en dat was toch wel genieten.

    Ik vind hem toch niet te vergelijken met een DSL. Magic Bean heeft de DSL gehad en die klonk toch een slagje beter dan mijn geretubed Bulldog.
    Of het schematisch op een DSL/TSL lijkt weet ik niet, maar London City heeft de amp direct gekopieerd van de Madison Trinity. Zoekt maar eens op, is dezelfde amp.

    Hoe dan ook, het is een goeie tube amp, al helemaal voor het geld.
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 januari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    641

    Standaard

    De DSL is een stuk warmer en 'ronder'. De london city en de Trinity hebben meer gain.
    Daarnaast is het clean van de DSL een stuk beter en de reverb is ook van een betere kwaliteit.
    Ik heb beide A/B getest op dezelfde London City cab en de Marshall (50W) blies de London City (100W) helemaal weg. Maar dat mag ook wel voor dat prijsverschil...

    Zoals eerder gezegd, kijk naar je buizen en naar je cab en je hebt een prima amp.
    Aangeboden: (brakke) Boss ME-6 incl. adapter (ruilen tegen iets leuks...)

    Gezocht: Pedalenspul :-)

  9. #9

    Standaard smaak

    Er is ook smaak mee gemoeit denk ik.
    De meeste marshalls waar ik al op speelde (vooral JCM900"s), JTM45, JMP, ... klinken naar mijn smaak voor geen meter. Ik hoor liever ENGL, MESA, ORANGE, ...

    Ikzelf heb ook een london city bulldog, als je Gain 1 gebruikt van deze amp, dan heb je ook een vette klank die naar mesa neigt, gain 2 meer marshall. gain 2 zou ik nooit gebruiken.

    Van dat wegblazen,... kwa scheur of kwa volume ? als ik dat ding open zet op een repititie, dan vlieg ik buiten, dat hou je niet uit. Kwa scheur, daar zijn pedalen voor, hoewel ik dat niet doe, ik gebruik de versterker zonder pedals


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Magic Bean Bekijk bericht
    De DSL is een stuk warmer en 'ronder'. De london city en de Trinity hebben meer gain.
    Daarnaast is het clean van de DSL een stuk beter en de reverb is ook van een betere kwaliteit.
    Ik heb beide A/B getest op dezelfde London City cab en de Marshall (50W) blies de London City (100W) helemaal weg. Maar dat mag ook wel voor dat prijsverschil...

    Zoals eerder gezegd, kijk naar je buizen en naar je cab en je hebt een prima amp.
    Playing a thousand notes doesn't mean you can play the guitar, playing perfectly in the groove means you can play.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Wat een ongenuanceerde post....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top