Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 februari 2007
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    5.762

    Standaard Simpele PA sets om te oefenen?

    Weer zo'n topic inderdaad, maar ik zoek dus voor m'n projecte (2 personen) een 'powered mixer' achtig idee, met hooguit één monitor, al dan niet ingebouwd. Bestaan er zulke dingen? Het moet echt simpel zijn, 2 à 3 microfoons erop kunnen aansluiten is voldoende. We zijn, zoals ik al zei, met z'n 2en, en we spelen voornamelijk akoestische muziek (piano en gitaar). Gitaar kan via een eigen versterker worden uitversterkt, dus het gaat alleen om de zang.

    Welk merk en welk budget moet ik ongeveer rekenen? Ohja, en het zou fijn zijn als er een uitgang opzit om evt nog meer monitoren aan te sluiten.

    Bvd,
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AcOuStiC-GuItAR FREAK
    DOEI STELLETJE VIEZE PIEMELS!!!!!!!!!!
    Burny Les Paul Custom | Fender Baja Telecaster | Seagull S6 | Art & Lutherie Wild Cherry | Vox Night Train 15 | Roland Cube 10GX | Korg Kross 61

  2. #2

    Standaard

    Gaat naar Live muziek.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 februari 2007
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    5.762

    Standaard

    Bedankt, zat al te denken om het hier te plaatsen, maar omdat ik 't niet ga gebruiken voor 'live', begon ik te twijfelen...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AcOuStiC-GuItAR FREAK
    DOEI STELLETJE VIEZE PIEMELS!!!!!!!!!!
    Burny Les Paul Custom | Fender Baja Telecaster | Seagull S6 | Art & Lutherie Wild Cherry | Vox Night Train 15 | Roland Cube 10GX | Korg Kross 61

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2007
    Locatie
    boortmeerbeek (belgium)
    Berichten
    2.146

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Bedankt, zat al te denken om het hier te plaatsen, maar omdat ik 't niet ga gebruiken voor 'live', begon ik te twijfelen...
    Ik zag bij musicstore de actieve monitor, van ms zelf. Misschien kan je daar eens naar kijken. Indien je daar geen 2 of meerdere micro's kan op aansluiten, dan hang je er gewoon een simpel mixertje voor, en hopla, gefixt

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 maart 2008
    Locatie
    Idskenhuizen
    Berichten
    192

    Standaard

    Yamaha stagepas?

    Heeft een inbouwbare mixer en genoeg power om 't nog eens wat harder te zetten als 't moet. en het is allemaal lekker handzaam.

  6. #6

    Standaard

    Een maat van me heeft een poos geleden een pa-setje gekocht van Skytec bij House of Music in Dordrecht. 't Is geen top kwaliteit, maar er komt een goede sound uit. Het is een setje van een sub met ingebouwde 600W versterker met 4 kanaals mengpaneeltje en twee tops. Een monitor erbij en je bent klaar.

    Edit: Gelijk maar even het linkje...http://www.thehouseofmusic.nl/index....mart&Itemid=53

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 maart 2006
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    995

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kenx Bekijk bericht
    Ik zag bij musicstore de actieve monitor, van ms zelf. Misschien kan je daar eens naar kijken. Indien je daar geen 2 of meerdere micro's kan op aansluiten, dan hang je er gewoon een simpel mixertje voor, en hopla, gefixt
    Die zeker niet kopen! Ik heb er drie jaar geleden ook zo twee gekocht en die zijn nu allebei zo dood als een pier. Het kost niets maar het is ook niets...

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jonesd Bekijk bericht
    Die zeker niet kopen! Ik heb er drie jaar geleden ook zo twee gekocht en die zijn nu allebei zo dood als een pier. Het kost niets maar het is ook niets...
    Bedankt voor de waarschuwing, ik dacht eerst er ook zo een te kopen...
    Zou het met alle Fame/Music Store producten die niets kosten ook zo zijn?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzzel Bekijk bericht
    In het gaatje.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2004
    Berichten
    690

    Standaard

    Mackie SRM150 is een heel lekker dingetje.
    http://www.mackie.com/products/srm150/

  10. #10
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.715

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gjalt Bekijk bericht
    Yamaha stagepas?

    Heeft een inbouwbare mixer en genoeg power om 't nog eens wat harder te zetten als 't moet. en het is allemaal lekker handzaam.
    Wij hebben onlangs zo'n Stagepass 500 gekocht. Om het gat op te vullen van de kleine kroegjes zonder PA, waar onze grote PA nogal overkill is... vooral qua ruimte en sleepwerk .

    We hebben 'm nu een paar keer gebruikt en dat ging prima.
    't Is natuurlijk beperkt (geen gain om het ingangsvolume te regelen, reverb-instellingen beperkt, 2-sporen EQ,...), maar valt best mee te werken.
    Het achter in een speaker ingebouwde mixertje is gemakkelijk met een muntje los te koppelen en compact genoeg om overal kwijt te kunnen. Je kan 't er natuurlijk ook gewoon in laten zitten...

    Wij deden nu 1x zang, 1x mondharmonika, en 1x Cajon (het laag een klein beetje extra benadrukken). Dat ging er best lekker mee. Bas via een DI'tje was niet echt aan te raden.... dan gaat-ie echt wat missen.
    Ik moet nog 's testen wat hij doet met een elektro-akoestische er direct in geprikt...
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top