Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 81
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juli 2006
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.254

    Standaard

    Het gaat er ook niet zozeer om dat de mensen/jury het verschil in sound horen maar als je zelf niet tevreden bent over je geluid speelt dat toch niet relax en dat komt weer terug in je spel enzz

    En ik heb al zo vaak gezocht naar een overdrive pedaal die goed past bij wat ik wil maar ik heb nog nooit iets gevonden wat gewoon goed in de buurt kwam helaas

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    7.314

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dribbel_ Bekijk bericht
    Het gaat er ook niet zozeer om dat de mensen/jury het verschil in sound horen maar als je zelf niet tevreden bent over je geluid speelt dat toch niet relax en dat komt weer terug in je spel enzz

    En ik heb al zo vaak gezocht naar een overdrive pedaal die goed past bij wat ik wil maar ik heb nog nooit iets gevonden wat gewoon goed in de buurt kwam helaas
    de emma reezaFRATzitz is naar mijn mening echt overal inzetbaar!
    Toooooooooooooooone!!!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Wij spelen altijd op onze eigen spullen en nemen het liefste ook zelf de PA mee. Geen gezeur. Je weet wat er staat en je weet hoe het klinkt.
    Dat geldt dan wel voor een coverband natuurlijk. Met mijn eigen werk bandjes hebben we altijd eigen backline neergezet en er altijd over gespeeld. Nooit echt problemen mee gehad. Ook niet met contesten.
    prut...

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    7.314

    Standaard

    Nelly, kom jij uberhaubt wel eens bij jamsessions? of bandcontests?
    ze zien je daar aankomen met al je hebben en houden.

    als je op een contestavond 5 bandjes hebt die allemaal hun eigen top etc meezeulen dan heb je echt een bende.
    Toooooooooooooooone!!!

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lindstrom Bekijk bericht
    Nelly, kom jij uberhaubt wel eens bij jamsessions? of bandcontests?
    ze zien je daar aankomen met al je hebben en houden.

    als je op een contestavond 5 bandjes hebt die allemaal hun eigen top etc meezeulen dan heb je echt een bende.
    Als elke gitarist die avond alleen z'n eigen top wil gebruiken is dat toch geen probleem? 3 sec omprikken en je kan gaan.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    7.314

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    Als elke gitarist die avond alleen z'n eigen top wil gebruiken is dat toch geen probleem? 3 sec omprikken en je kan gaan.
    afhankelijk van de situatie, vaak geen ruimte voor, die dingen staan dan overal en raken kwijt etc met een hoop gezeik van dien.
    ook moet je dan met je hebben en houden vaak door het publiek heen lopen. gewoon een drama dus.
    Toooooooooooooooone!!!

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lindstrom Bekijk bericht
    ook moet je dan met je hebben en houden vaak door het publiek heen lopen.
    Dat moet toch bij de helft van de zalen sowieso? De keren dat ik na afloop met m'n amp tussen de dronken bezoekers heen moet manoevreren... als je niet uitkijkt staan ze al op het podium te dansen met hun biertje op de hammond! Hoort er allemaal bij he.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 oktober 2008
    Locatie
    Castricum / Haarlem
    Berichten
    224

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema Bekijk bericht
    Dat moet toch bij de helft van de zalen sowieso? De keren dat ik na afloop met m'n amp tussen de dronken bezoekers heen moet manoevreren... als je niet uitkijkt staan ze al op het podium te dansen met hun biertje op de hammond! Hoort er allemaal bij he.
    Ik dans liever zelf met een biertje in m'n hand op de Hammond. Oh wacht, of maakt dat je asociaal? =D
    It was never my intention to play guitar, therefore I am not a guitarist - Johnny Greenwood

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Heb het wel eens meegemaakt bij zo'n wedstrijd, de eerste en meteen laatste keer dat ik aan zoiets meedeed. Kregen we een flyer met de voorwaarden. Er stond een Sessionette 75, daar moesten we het maar mee doen. Yeah, right Hardcore/metal met zo'n ding, nee dank u. Dus ik bellen, moeilijk moeilijk. Er zou opnieuw gesoundchecked moeten worden, bladiebla.

    Na veel gezeik en uitleg van mijn kant mocht ik mijn JCM 800 halfstackje toch mee. Hoop gezeik met backstagepasjes, belangrijk belangrijk en o zo profi. Gaan we spelen, geen tijd voor een soundcheck. Prima. Eerste nummer, ik nog zachtjes. NA het eerste nummer vraag ik gitaar op de monitor:"Sorry, alleen de zang is aangesloten op de monitor". Ok.... Marshall open en knallen.

    Moraal: allemaal gezeik om niks en je prikt inderdaad zo even om. Als ze dat al niet willen toestaan dan gaat het ze er in ieder geval niet om dat je goed voor de dag komt met je bandje.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Wij nemen altijd gewoon eigen tops mee. Zeker voor de gitaar. Heb je niet helemaal je eigen sound, maar het komt er in de buurt. Als je rustig vraagt of het kan en zegt dat je echt heel graag je eigen spullen gebruikt lukt dat vaak heus wel.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top