Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 81
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael AE Bekijk bericht
    Bij jazzmuziek zijn het instrument en de bespeler ook het belangrijkste voor de sound en is simpel gezegd elke cleane amp wel geschikt. Ik denk dat het met muziek waarbij je een high gain tone nodig hebt, het wel een ander verhaal is.
    Hmm ik heb in mijn jonge jaren wel harde rock gespeeld en ik ben het er deels mee eens - maar in hardere stijlen valt ook wel weer meer op te vangen met een pedaal. De cleansound van een Marshall stack krijg je met geen mogelijkheid jazzy.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    7.314

    Standaard

    Ik gebruik mijn eigen scheurpedaal altijd. ok, verterkers reageren niet allemaal hetzelfde, het is toch altijd een beetje behelpen.
    en als je al je eigen gear zou meehebben kom je nog op het punt dat het dan in die "vreemde" ruimte toch altijd anders klinkt.

    wees blij dat je je eigen gitaar in je handen hebt, de drummer moet zich namelijk helemaal aanpassen.

    ook ik heb vaak lopen klagen en zeiken hoor, maar wie ben je eigenlijk?
    uiteindelijk ben jij dat broekie dat zich in die contest eerst maar eens moet bewijzen voordat je wat te wensen hebt lijkt me.

    gewoon zorgen dat je een ok pedaaltje hebt, want elke amp kan clean, en gewoon spelen alsof je leven er vanaf hangt. althans dat is waar een juri bij een contest vaak op let, overgave in de muziek en niet eens zozeer de sound.
    Toooooooooooooooone!!!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2007
    Locatie
    Ede
    Berichten
    206

    Standaard

    je kun jezelf beter niet blindstaren op een overdrive die toevallig in je eigen buizenbak zit. Dat maakt je heel onflexibel.... je kunt beter op zoek gaan naar een scheurpedaal dat bij je past, bovendien heb je dan geen gezeik meer met send/return kabels als je er een chorusje of delay in wil gooien.....

    Experimenteer vervolgens een keer met de EQ settings van een jcm en een Fender bak, noteer de settings, en je zal 9 van 10 gigs je favoriete sound kunnen benaderen.......

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door superken_nl Bekijk bericht
    je kun jezelf beter niet blindstaren op een overdrive die toevallig in je eigen buizenbak zit.
    Dat is voor sommige mensen natuurlijk helemaal niet toevallig en juist de reden om net die ene versterker te kopen en niet een pedaaltje over een random cleane versterker te willen gooien.

    De eerste keer dat ik over iemand anders zijn versterker speelde betrof het een Sovtek mig 100H, prachtig ding maar dat wist ik toen nog niet, dus heb ik mijn zoom 510 er op aangesloten.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    7.314

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door interessander Bekijk bericht
    Dat is voor sommige mensen natuurlijk helemaal niet toevallig en juist de reden om net die ene versterker te kopen en niet een pedaaltje over een random cleane versterker te willen gooien.
    .
    als je de optie NIET hebt om op die buizenbak te spelen is het dus handig om WEL een pedaal te hebben om random aan te kunnen sluiten om iig te kunnen spelen zonder afhankelijk te zijn van kanalen in amps met footswitches etc etc
    Toooooooooooooooone!!!

  6. #16

    Standaard

    Ik heb in mijn band echt per sé een schakelbare reverb nodig, en die vind je niet op de meeste versterkers. Ik ga echt niet tussen/tijdens de nummers aan de reverbknop zitten draaien, dus vandaar dat ik liever niet op andermans spullen speel. Ook speel ik meer ontspannen en zelfverzekerd als ik op en versterker speel die ik ken. Reden dus om voor elk optreden m'n halfstack mee te sjouwen. Bovendien heb ik nu echt precies de sound die ik zocht, en vind het jammer het ergens anders mee te moeten doen.

    Ik heb wel eens toen we nog geen eigen oefenruimte hadden op van die Line6 wandingen gespeeld. Werd je ook niet vrolijk van. Ik wil niet als een snob of zo overkomen, maar ik moet er niet aan denken dat dat op je staat te wachten als je ergens moet spelen.
    Mijn band op Myspace

    If this is your reality, what must your nightmares look like

  7. #17

    Standaard

    Als je PERSE op je eigen spullen wilt spelen moet je gewoon niet aan een bandwedstrijd meedoen. Je weet dat je 9 van de 10 keer op andermans spullen moet spelen.
    Als je je toch ingeschreven hebt en je moet toch over andermans spullen spelen moet je niet zeiken, en zeker niet tegen mij als ik toevallig geluidstechnicus ben. Daar word ik altijd heel chagrijnig van, ik verzin de regelementen niet.

    ps. mocht je komende vrijdag meedoen aan de bandwedstijd in Cayen Enkhuizen dan weet je in ieder geval wat je niet moet doen...... ;-)

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    7.314

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tidalwave_sideburns Bekijk bericht
    Ik heb in mijn band echt per sé een schakelbare reverb nodig, en die vind je niet op de meeste versterkers. Ik ga echt niet tussen/tijdens de nummers aan de reverbknop zitten draaien, dus vandaar dat ik liever niet op andermans spullen speel. Ook speel ik meer ontspannen en zelfverzekerd als ik op en versterker speel die ik ken. Reden dus om voor elk optreden m'n halfstack mee te sjouwen. Bovendien heb ik nu echt precies de sound die ik zocht, en vind het jammer het ergens anders mee te moeten doen.

    Ik heb wel eens toen we nog geen eigen oefenruimte hadden op van die Line6 wandingen gespeeld. Werd je ook niet vrolijk van. Ik wil niet als een snob of zo overkomen, maar ik moet er niet aan denken dat dat op je staat te wachten als je ergens moet spelen.
    je hebt ook helemaal gelijk hoor, maar er zijn situaties waar je niet je eigen bak mee kunt nemen.

    en je komt vaak echt wanversterkers tegen.

    om deze reden probeer ik reverb, scheur etc uit pedalen te halen en niet uit mijn top.

    heb om die reden een holy grail (de schakelbare reverb)

    kan met mijn pedalen overal uit de voeten. zelfs op kutversterkers, het klinkt dan wel minder, maar ik kan aan de slag.
    Toooooooooooooooone!!!

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lindstrom Bekijk bericht
    je hebt ook helemaal gelijk hoor, maar er zijn situaties waar je niet je eigen bak mee kunt nemen.

    en je komt vaak echt wanversterkers tegen.

    om deze reden probeer ik reverb, scheur etc uit pedalen te halen en niet uit mijn top.

    heb om die reden een holy grail (de schakelbare reverb)

    kan met mijn pedalen overal uit de voeten. zelfs op kutversterkers, het klinkt dan wel minder, maar ik kan aan de slag.
    precies, jij begrijpt het. Zulke gitaristen zijn altijd erg fijn om mee te werken bij bandwedstrijden. Niet zeuren, gewoon roeien met die riemen die je hebt. De boot staat er al maar de peddels moet je zelf meenemen.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    7.314

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skanky Bekijk bericht
    precies, jij begrijpt het. Zulke gitaristen zijn altijd erg fijn om mee te werken bij bandwedstrijden. Niet zeuren, gewoon roeien met die riemen die je hebt. De boot staat er al maar de peddels moet je zelf meenemen.
    juist! en natuurlijk,.. het blijft altijd het fijnste om met je eigen bak te spelen. maar soms kan dat gewoon nou eenmaal niet.
    Toooooooooooooooone!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top