Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 48
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 november 2004
    Berichten
    2.915

    Standaard

    Okay, dat wist ik niet, ik heb al een hele toffe Gibson en wil wel echt een andere klankkleur/sound voor die Electromatic.

    Ik wil wel toch echt die George Harrison sound hebben, dus niet alleen de looks.

    Ik zie op de gitaar de de "mounting" ring/ruimte, redelijk groot is, zou je hier toch de TV-Jones elementen in kunnen zetten ZONDER te zagen/boren etc.
    MAW heeft Gretsch dit misschien al opzettelijk zo gedaan zodat je die TV-Jones of Filtertrons erin kan zetten?

    En dan bedoel ik de grote TV Jones, deze, maar dan niet goud ( bah )

    http://upload.wikimedia.org/wikipedi...G6122-1958.jpg

    Weet jij dan misschien ook welke TV-Jones ik het beste kan nemen?

    Dan bedoel ik dit geluid: http://www.youtube.com/watch?v=-Qml4fXAibs
    Vooral dat bij de solo vanaf 1:16 minuten, heerlijk!

    Filter'Tron humbucking pickups zitten er in deze 6122-1962 Gretsch, volgens mij zijn dat de TV-Jones Classics als ik op de site kijk.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 november 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    300

    Standaard

    Leuke video, al zijn de Beatles niet bepaald mijn ding. Heb je al een Vox AC-30 met top boost en alnico speakers?

    De PU ringen en de uitsparingen in de gitaar zijn standaard PAF formaat. De (re-issue) Gretsch Filtertrons passen dus niet.

    Uit het TV Jones gamma zal de 'TV Classic', denk ik, het meest aan je wensen voldoen. Specs / geluid vrijwel identiek aan de oude Filtertrons. TV Jones biedt dezelfde PU in meerdere vormen aan. Als 'Humbucker Mount' heeft 'ie vorm en afmetingen van een PAF. Als 'English Mount' ziet 'ie er uit als gewone Filtertron, maar heeft beugels voor bevestiging in 'n PAF-size uitsparing. Nadeel: DUUR!

    Mij bekende goedkopere alternatieven:

    - GFS Retrotron Nashville: hogere output dan Filtertron, klinkt toch wel redelijk overtuigend, veel treble twang.
    - GFS Retrotron Liverpool: minder output dan de Nashville, iets warmer geluid (= iets minder twang, maar veelzijdiger)
    - Kent Armstrong Kentronic (a.k.a. MRG Filtertron): wel in huis, nog niet gemonteerd.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 november 2004
    Berichten
    2.915

    Standaard

    Nou zijn het inderdaad maar internet soundfiles, maar die Liverpools klinken erg lekker idd.
    Nashville trouwens ook, de hottere versies niet, die vind ik te bassig ofzo.

    Als ik dan op TV-jones luister naar de Classics, komen ze er echt wel in de buurt voor een fractie van de prijs?

    Jij hebt ze ofniet?
    Waar heb je ze gekocht, en zouden deze passen in de 5122DC? Volgens mij wel toch, omdat die gewoon de PAF size heeft en die GFS-jes ook.

    Is er een NL dealer of heb je ze uit de USA, ik zie net dat ze op zijn bij guitarfetish.

    http://store.guitarfetish.com/livialhuch.html

    Daar zijn ze wel erg goedkoop namelijk! Goede tip en ik denk zeker een goede upgrade voor de gitaar!


    Ik vind de Memphis ook erg lekker klinken, dit zijn dan weer op de Rickenbackersound gebaseerde elementen.
    Ik las dat ze in een hollowbody het dichtsbij de filtertrons kwamen volgens iemand op harmony central die ze alle 3 had geprobeerd....

    Duur zijn ze niet, ik zie ze inderdaad op ebay dat ze wel gewoon leverbaar zijn, maar in NL ?
    Laatst gewijzigd door Jay75; 24 september 2009 om 00:49

  4. #14

    Standaard

    Ik heb een jaar of 2 geleden een Gretsch 5120 gekocht en voorzien van TV Jones. Het goedkoopste is gewoon de pickups direct bij hem te bestellen. Ik was toen 350 euro kwijt voor 2 Classics British Mount (dus inclusief verzenden en invoer). Ik kan niet anders zeggen dan dat het erg goede elementen zijn..

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 november 2004
    Berichten
    2.915

    Standaard

    Ja dat vind ik wel te duur, ik heb weleens eerder bij TV-jones besteld voor in mijn Duesenberg paar jaar geleden.

    Maar die GFS samples klinken in ieder geval goed, dus dat wil ik eerst eens gaan checken.

    Ben nu het meest gecharmeerd van die Memphis en Liverpoolers....

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 november 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    300

    Standaard

    Beide GFS PU's klinken 'in het echt' nog stukken beter dan in die soundfiles. Die zijn, denk ik, met een solidbody gitaar gemaakt.

    Ik heb de Nashville in een Gretsch hollowbody uit de Historic Series (wordt niet meer gemaakt). Had oorspronkelijk dezelfde PU's als de 5122. De Nashvilles klinken geweldig voor rockabilly / country (same difference) Travis-picking. Tevens genoeg output om een buizenversterker flink te oversturen voor scheurwerk (de Gretsch is 'n thinline, dus niet zo gevoelig voor feedback als full-size hollowbodies).

    De Liverpools zitten in 'n Ibanez Artcore hollowbody, re-wired to Gretsch specs. Minder output dan de Nashville = meer resonantie van klankkast in versterkt geluid = cool! Warmer geluid, toch helder genoeg om alles mee te doen waar je Gretsch mee associeert.

    Jij wilt een heel specifiek gitaargeluid reproduceren. Ik weet toch niet zeker wat te adviseren.
    Overwegingen:
    - Mijn Gretsch heeft een spruce top. Volledig maple gitaren (als 5122) klinken meestal helderder. De Nashville, met veel treble, is dan misschien over-the-top.
    - Aan de andere kant, Beatles speelden over Vox AC-30 amps. Ook een flinke treble-booster. Als je zelf niet zo'n amp hebt (of iets met een identieke tone stack), kan je misschien juist compenseren met een PU met veel treble.

    Guitar Fetish heeft ook 'n E-bay shop en biedt daar regelmatig van alles aan als veiling. Uiteindelijk meestal nog goedkoper dan hun normale prijzen. Er komen natuurlijk wel verzendkosten bij. Als je nog wat meer troep bestelt, drukt dat de verzendkosten per produkt flink. Upgrade tips voor 5122: Wilkinson Imperial tuners, output plug, topkam (neem grafiet).

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 november 2004
    Berichten
    2.915

    Standaard

    Ja, ik had zijn EBAY veiling gevonden.
    Ik heb een VOX AC15, die voldoet nu nog, maar zou eventueel een AC30 kunnen worden als de gigs wat groter gaan worden.

    Die Nashvilles gaan afvallen denk ik, ik denk dat ik of voor de liverpools ga of voor de Memphis. En het is niet zo dat ik de sound 1 op 1 wil gaan kopieren hoor, maar zou het wel tof vinden als het er enigzins op gaat lijken.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 november 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    300

    Standaard

    Is die AC-15 de re-issue? Heeft toch dezelfde tone stack als de AC-30? In dat geval geen gebrek aan treble, lijkt me.

    De GFS Memphis heb ik niet. Maar de GFS soundfile en de meeste recensies roepen toch heel hard Rickenbacker. Ook leuk, maar toch heel wat anders. Veel karakteristieks van de Filtertron sound (zoal te horen in de video die je linkte) zit toch in de midden frequenties. Karakteristiek aan Rickenbacker is juist dat er bijna geen mids in zitten. Alleen veel treble jangle en wat laag als 'body'.

    OT: Wat heeft Rickenbacker met Memphis te maken? Memphis associëer ik met rockabilly en Stax. Dus Gretsch en Telecaster.

    Rickenbacker associëer ik meteen met the Byrds. GFS Retrotron Los Angeles? GFS Retrotron Folk? GFS Retrotron Get-outta-my-yard-you-fucking-hippies?

  9. #19

    Standaard

    Ikzelf heb een setje TV Jones Classics op mijn Gretsch laten zetten (overgekocht van Episua trouwens, ), en ik kan echt iedereen aanraden die pickups aan te schaffen. Je kan ze zeker weten goedkoper vinden dan 350 Euro.
    Candyredappleguitars verkoopt ze ook voor een doorgaans lage prijs, zag op hun site een setje EM2 TV Jones classics voor 215 euro

    http://www.candyappleredguitars.com/...8&currency=EUR

    Het prijsverschil van die GFS pickups weegt er niet tegenop, maar dat moet je zelf maar beslissen. TV Jones is toch echt wel de creme de la creme van pickups.

    Gretsch + TV Jones Classics= superlatieven te kort
    Mijn band op Myspace

    If this is your reality, what must your nightmares look like

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 november 2004
    Berichten
    2.915

    Standaard

    Hmm, zonder importkosten en minder verzenden is dat dan natuurlijk weer een optie.
    Ik ga er eens goed over nadenken, lastig hehe, zeker omdat ik niet zomaar die pick-ups omgeruild heb in de gitaar, lastig bij zo'n hollowbody.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top