Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard (actief) Pedaal om te muten

    Omdat een Neutrik Silent jack niet altijd goed werkt, ben ik toch weer op zoek naar een mute-pedaal. Het is dus voor m'n piëzo-signaal, welke middels een DI rechtstreeks naar de PA gaat. Een passieve schakeling geeft ook meestal een knal en dus boze blikken vanaf de techneutenzijde. Het mag natuurlijk ook een AB-box zijn, als hij maar stil werkt. Welke merken/ types/ mogelijkheden zijn er zoal? O ja, graag een beetje compact.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Weert
    Berichten
    3.008

    Standaard

    Gewoon een tweedehands Boss TU-2 of Korg DT-10? Kun je meteen ook gebruiken om te stemmen! Of is dat soms te duur/groot voor jouw doeleinden?
    Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Had ik ook al aan gedacht maar is me toch te groot. Aan de andere kant heb ik voor € 37,- ook zo'n Lego stemapparaat, ben ik in één keer klaar......
    http://www.thomann.de/nl/harley_benton_pt100.htm

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Je kunt het aantal opties vergroten door bepaalde pedalen te nemen en die niet te voeden. Als ik bijvoorbeeld de stekker uit mijn EHX Holy Grail trek, is het een mute-pedaal.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Een ledje dat, naar gelang de status, brandt of niet brandt, is altijd handig.

  6. #6

    Standaard

    Waarom maak je dat niet gewoon zelf? Kost je misschien een tientje ofzo... 10 minuutjes solderen en voila .
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2007
    Locatie
    boortmeerbeek (belgium)
    Berichten
    2.146

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Resonare Bekijk bericht
    Waarom maak je dat niet gewoon zelf? Kost je misschien een tientje ofzo... 10 minuutjes solderen en voila .
    Eigenlijk ben ik die reacties kotsbeu! Als een TS vraagt om een betaalbare oplossing, kant en klaar. Dan ga je er toch gewoon van uit dat 'ie het niet zelf:

    1. wil bouwen
    2. kan bouwen
    3. de tijd er niet voor heeft

    Alsjeblieft zeg. Die reacties zijn nogal simpel hoor...
    Niet iedereen is even handig met een soldeerbout, of heeft de tijd er niet voor

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fuhgawz Bekijk bericht
    Gewoon een tweedehands Boss TU-2 of Korg DT-10? Kun je meteen ook gebruiken om te stemmen! Of is dat soms te duur/groot voor jouw doeleinden?
    +1

    ik gebruiks ze ook om te stemmen ( logisch) en om te muten.

    je kan er gif op in nemen dat zo'n lego bak

    a. niet goed en accuraat stemt.
    b. 't voor elkaar krijgt te ruisen als ie geactiveerd is.
    c. dat je 'm kapot trapt.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kenx Bekijk bericht
    Eigenlijk ben ik die reacties kotsbeu! Als een TS vraagt om een betaalbare oplossing, kant en klaar. Dan ga je er toch gewoon van uit dat 'ie het niet zelf:

    1. wil bouwen
    2. kan bouwen
    3. de tijd er niet voor heeft

    Alsjeblieft zeg. Die reacties zijn nogal simpel hoor...
    Niet iedereen is even handig met een soldeerbout, of heeft de tijd er niet voor
    Waar lees jij "betaalbare optie"? Waar lees jij "kant en klaar"?

    Leer eens lezen man. Hij kan het wellicht wel bedoelen, maar het staat er niet. Hij vraagt om mogelijkheden, ik geef hem een mogelijkheid, that is all. TS heeft maar twee eisen genoemd, namelijk de functie en het formaat.

    Ik wordt juist kotsziek van het soort reactie dat jij geeft. Iemand lekker woorden in de mond leggen .
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Korg DT-10 zou ik niet puur als mute-pedaal nemen omdat sommigen (waaronder ik) er een hebben die best kan brommen. En ik ben er inmiddels achter dat de mijne dat alleen doet wanneer zowel het groene als minstens één rood ledje brandt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top