Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19

Discussie: posts editten

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    140

    Standaard posts editten

    Het lijkt of ik mijn eigen berichten niet meer kan bewerken.
    Wat is er aan de hand?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Na 24 uur bedenktijd kun je niet meer wijzigen. Lang zat toch?

  3. #3
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.706

    Standaard

    Yep... je hebt 24 uur om te ontnuchteren en eventueel geraaskal aan te passen .
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    140

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Yep... je hebt 24 uur om te ontnuchteren en eventueel geraaskal aan te passen .
    Nou ja het lijkt me vooral lastig voor de forummoderators. Een topic is namelijk een creatie van de auteur en daarmee per definitie ook zijn eigendom. De auteur moet dus vrijelijk over zijn topic kunnen beschikken. Dus als iemand na 24 uur zijn topic wil wijzigen of verwijderen en dat niet zelf kan doen zijn de beheerders van het forum verplicht om dit alsnog te doen, mocht de auteur dit willen. Dus dat is veel extra werk voor de moderators. Als de moderators tenminste geen inbreuk willen maken op auteursrechten.

    Dus het is aan de auteur of hij zijn topic aanpast.

    Daarnaast zijn er goede redenenen om een topic aan te passen. Zo heb ik bijvoorbeeld geregeld topics gedaan met analyse van jazzstandards, en steeds als ik een nieuw inzicht aan de hoofdtopic wilde toevoegen wijzig ik mijn topic. Daarnaast ook om foutjes er uit te halen. Bijvoorbeeld komt wel eens voor dat je per ongeluk een B akkoord schrijft terwijl je een Bb bedoelt. Soms kom je daar pas veel later achter.
    Laatst gewijzigd door gitaarmeneer; 9 oktober 2009 om 13:03

  5. #5
    Meester
    Geregistreerd
    7 november 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    12.645

    Standaard

    Ja, je kan er natuurlijk een verschrikkelijk punt van maken, en ik vind het fijn dat je aan de Moderatoren denkt, maar als je even aangeeft welke post je wilt veranderen is dat geen enkel probleem voor de moderator in kwestie. Zo vaak komt het namelijk niet voor.

    Het eigendomsrecht kan je over soebatten, of dat wenselijk in dit specifieke topic betwijfel ik. Laten we het erop houden dat hier de regels gelden van dit forum. Dat lijkt me vaker van toepassing en sluit een hoop gesoebat uit.

    GOLDMEMBER

  6. #6

    Standaard

    Ik vind het ook overdreven maar goed.


    Waarom is het er eigenlijk?
    it's better to burn out than to fade away

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    140

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Don Capo Bekijk bericht
    Ja, je kan er natuurlijk een verschrikkelijk punt van maken, en ik vind het fijn dat je aan de Moderatoren denkt, maar als je even aangeeft welke post je wilt veranderen is dat geen enkel probleem voor de moderator in kwestie. Zo vaak komt het namelijk niet voor.
    Ik verander voortdurend posts. Soms is het zoiets stoms als een spelfoutje, of iets dat ik denk: hee dat zeg ik krom. Of als ik denk: ik wil er iets aan toevoegen.

    Laten we het erop houden dat hier de regels gelden van dit forum.
    Als het je ontgaan is: mijn suggestie is overduidelijk om het hier niet op te houden. Dit forum bestaat bij de gratie van de topics die leden maken. Die topics zijn eigendom van die leden. Leden mogen daar vrij over beschikken. Aldus de nederlandse wet.

    Het eigendomsrecht kan je over soebatten, of dat wenselijk in dit specifieke topic betwijfel ik.
    Volgens mij geeft het feit dat ik dit specefieke topic opstart over dit specefieke onderwerp al aan dat ik het specefiek wenselijk vind om over mijn eigen topics te kunnen beschikken.

    Bovendien: de regels van de wet zijn sterker dan regels van dit forum. Als regels van dit forum in strijd zijn met de wet, dan zijn die regels daarmee nietig.

    Ik vraag me af of het wenselijk is dat gitaarnet inbreuk maakt op auteursrecht van haar leden. Dit lijkt me niet de bedoeling.

    Daarnaast werkt het ook nog eens niet : het met behulp van dwang proberen te onderdrukken van 'gesoebat' werkt *altijd* averechts.

    Kijk maar bijvoorbeeld naar jouw autoritaire dictoriale reactie op mijn topic. Lost dat iets op? Nee, precies je lokt er alleen maar "gesoebat" mee uit.
    Laatst gewijzigd door gitaarmeneer; 9 oktober 2009 om 13:31

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    auteursrechten? over mijn gezwets hier? Daar kan de BUMA nog een puntje aan zuigen zeg

  9. #9
    Meester
    Geregistreerd
    7 november 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    12.645

    Standaard

    Wanneer mijn post autoritair overkomt bied ik daarvoor mijn welgemeende excuses aan. Ik probeerde echter je alleen maar te helpen. Ik zie niet in waarom je er zo'n punt van maakt. Ik bied je toch aan om jouw posts te veranderen?

    Dat de regels van de Nederlandse wet boven de regels van dit forum uitstijgen is mij bekend. Wij hebben hier volgens mij een heel schappelijk liberaal forum waar veel kan en veel mag. Sommige instellingen waaronder deze zijn, weloverwogen, ingesteld op basis van ervaringen uit het verleden. Daar mag je het niet mee eens zijn, dat is je goed recht.

    Om dan toch even een autoritair tintje aan mijn post te geven. Ik stel voor dat je een eventueel verdere discussie hierover per PM laat plaats vinden. Je mening is bekend, onze (als in het team van moderatoren) ook.

    GOLDMEMBER

  10. #10
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.706

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmeneer Bekijk bericht
    Ik verander voortdurend posts. Soms is het zoiets stoms als een spelfoutje, of iets dat ik denk: hee dat zeg ik krom. Of als ik denk: ik wil er iets aan toevoegen.
    Je hebt 24 uur om je spelling te controleren en om iets toe te voegen. Voor het overgrote deel is dat meer dan genoeg. Als je na een langere tijd dan 24 uur iets toe wilt voegen, kan je misschien een nieuwe post proberen?
    Als je dat onoverzichtelijk vindt, omdat er dan andermans posts tussen jouw eerste post en de toevoeging staan, is er wellicht juist des te meer reden om je post niet aan te passen; er is immers op gereageerd in de staat waarin je 'm 24 uur geleden of langer hebt gepost. Dan kan je reacties van anderen met je correctie/toevoeging plots onzinnig maken...
    Mocht er echt even iets gecorrigeerd moeten worden, kan je gewoon ff een mod hierover PM'en.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmeneer Bekijk bericht
    Bovendien: de regels van de wet zijn sterker dan regels van dit forum. Als regels van dit forum in strijd zijn met de wet, dan zijn die regels daarmee nietig.

    Ik vraag me af of het wenselijk is dat gitaarnet inbreuk maakt op auteursrecht van haar leden. Dit lijkt me niet de bedoeling.
    Het is nog maar de (een) vraag of een reactie op het forum onder auteursrecht valt. Auteursrecht handelt volgens mij meer op het gebied van ongeoorloofd wijzigen en verspreiden van andermans auteurswerk. Zodra je hier post, stem je in met de verspreiding en eventuele knip-acties van mensen die je post quoten en met evt mod-acties ten aanzien van jouw post.

    Je hebt wel gelijk: ALS de regels van dit forum in strijd zijn met de wet, dan zijn ze idd nietig. Alleen zijn ze dus niet zo maar in strijd met de wet omdat jij dat denkt.

    Overigens is voorafgaand aan deze beperking op bewerken al een enorme discussie hierover geweest in Algemeen, waarin ook het punt van auteursrecht aan de orde is geweest...
    Misschien een idee om die even na te zoeken voordat we die discussie hier feitelijk kopieren.
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top