Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19

Discussie: posts editten

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2008
    Locatie
    Weert
    Berichten
    2.015

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmeneer Bekijk bericht
    Volgens mij geeft het feit dat ik dit specefieke topic opstart over dit specefieke onderwerp al aan dat ik het specefiek wenselijk vind om over mijn eigen topics te kunnen beschikken.
    Als we dan toch gaan mierenneuken (want dat is het doel van dit topic ondertussen): het is 'specifiek.' 3x
    9th Wonders! || The Droeftoeters
    Epiphone Sheraton II + Fender Jaguar + Danelectro '59 Dano + Parker P-38

  2. #12
    Banned
    Geregistreerd
    31 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.313

    Music

    Nja mierenneuken... Gitaarmeneer heeft wel gelijk natuurlijk. Ik weet dat die discussie kortgeleden gevoerd is, maar laat ik toch even advocaat van de duivel spelen nu.

    Die 24-uurs regel is enkel ingesteld omdat er in t verleden mensen zijn geweest die hun posts begonnen te verwijderen.. Verder heeft deze regel alleen maar nadelen. En zelfs het verwijderen van je eigen posts moet gewoon kunnen vind ik, want het is imo precies zoals Gitaarmeneer zegt... Ik ben de auteur, dus ik mag wijzigen en verwijderen wat ik wil.

    In de praktijk heb ik echter nog nooit last van deze maatregel gehad.

    Ik denk dat het ligt aan het huidige mod-cultuurtje. De mods zijn, behalve best sympatieke mensen, af en toe een beetje over-ijverig. Behalve het dictatoriale randje soms gaat ie best lekker op t forum toch?


  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 oktober 2008
    Locatie
    whereever I lay my head
    Berichten
    6.352

    Standaard

    Je hebt als auteur beschikkingsrecht over je publicaties, dat is waar. Maar dat houdt vooral in dat je mag beslissen over de wijze van (her-)publicatie. Je publicaties aanpassen terugtrekken kan niet zomaar onder de bestaande wet.

    Zou toch gek zijn, als bijv. een journalist na publicatie van een maandblad bedenkt dat hij zijn tekst liever anders had gewild en een hele oplage laat aanpassen.

    Je publiceert hier, wetende dat dat consequenties heeft. Die aanvaard je door te publiceren. Eén ervan is dat je 24 uur hebt om aan te passen. Uit deze discussie blijkt dat je daar ten volle van op de hoogte bent.

    Wijziging van dat soort regels zou er, als je het ver doorvoert, in principe toe moeten leiden, dat die wijzigingen netjes vooraf gepubliceerd worden en dat men de kans krijgt zichzelf en zijn zieleroerselen terug te trekken. Maar met name dat laatste lijkt me wat ver voeren.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2008
    Locatie
    Weert
    Berichten
    2.015

    Standaard

    Misschien dwingt de 24 uursregel je ertoe om eerst na te denken voordat je iets post? Aangezien de meeste mensen nu toch wel van die regel weten, kan men er op die manier ook rekening mee houden. Als je het uiteindelijk toch van gedachte verandert, kun je dat altijd je mening herzien d.m.v. een nieuwe post. Als uiterste redmiddel zou je nog een moderator kunnen vragen iets te wijzigen, maar dat lijkt me meestal overbodig. (Misschien alleen als er nuttige informatie in een openingspost gezet moet worden)

    Het verwijderen van posts lijkt me de mist goede oplossing, zeker wanneer de discussie omtrent die post al aan de gang is. Ik ben het al eens eerder tegen gekomen: reacties op een post die verwijderd was. Weg leesbaarheid. Weg informatieve waarde van het topic.
    9th Wonders! || The Droeftoeters
    Epiphone Sheraton II + Fender Jaguar + Danelectro '59 Dano + Parker P-38

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2007
    Locatie
    boortmeerbeek (belgium)
    Berichten
    2.146

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Misschien dwingt de 24 uursregel je ertoe om eerst na te denken voordat je iets post? Aangezien de meeste mensen nu toch wel van die regel weten, kan men er op die manier ook rekening mee houden. Als je het uiteindelijk toch van gedachte verandert, kun je dat altijd je mening herzien d.m.v. een nieuwe post. Als uiterste redmiddel zou je nog een moderator kunnen vragen iets te wijzigen, maar dat lijkt me meestal overbodig. (Misschien alleen als er nuttige informatie in een openingspost gezet moet worden)
    Helemaal waar wat je daar zegt, ben het volledig eens met je!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    140

    Standaard

    Hee ik zie veel zinnige reacties hier. Bedankt daarvoor. Misschien stem ik idd in met de regels van dit forum door hier te posten. Echter als die regels veranderen nadat ik een topic hier gepost hebt, lijkt me dat de regels ten tijde van mijn publicatie van toepassing zijn, en niet hoe deze naderhand veranderd zijn.

    Hoe dan ook. Ik vind het geen fijn idee dat ik mijn eigen topics na 24 uur niet meer kan wijzigen of verwijderen. Ik wil daar graag zelf over beschikken. Ik denk dat dit voor mij en anderen wel een reden kan zijn om hier minder (uitgebreid) te posten.

    Ik steek vaak veel tijd in topics, en merk dat ik kieskeuriger wordt waar ik ze publiceer. Op mijn eigen blog of forum krijg ik misschien minder reacties omdat mijn community minder groot is, alleen ja, ik denk dat veel mensen zich niet realiseren dat zo'n forum als dit ook eigenaars heeft, en die profiteren van alle content en traffic die de leden voor hen gratis creeeren. Dus daarom ben ik altijd verbaasd als moderatoren zich ondemocratisch opstellen, want zo'n forum als dit is alleen maar zo leuk als het is door een reden: de content die de leden creeeren. Ik vind in dit licht een dienstbare rol voor een moderator de enige juiste. En wellich logish dat het slecht kan zijn voor de sfeer als leden ineens zonder overleg rechten worden ontzegt m.b.t. tot hun eigen publicaties.

    Hier zal ik het bij laten. Goed forum verder ;-)
    Laatst gewijzigd door gitaarmeneer; 25 november 2009 om 18:19

  7. #17

    Standaard

    Die discussie is al uitgebreid gevoerd hier. Maar aan je post te zien ben je ook niet echt geïnteresseerd in discussie. Dus we nemen je mening voor kennisgeving aan en ik wens je verder het beste.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  8. #18

    Standaard

    ik vind de 24 uur ook niet echt handig omdat het vaak leid to dubbel post in de zin van iemand post iets en er is geen reactie op geweest maar je wilt nog iets toevoegen of veranderen dan is het wel nadelig. ook voor mensen die bijvoorbeeld interessante lessen/FAQ's maken is het lastig om elke keer een mod te vragen om iets te updaten.
    maar het zou wel een goed besluit zijn om de mods toch nog iets te doen te geven. gezien het feit dat me dit forum redelijk vrij is en ook rustig.

  9. #19
    Meester
    Geregistreerd
    7 november 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    12.645

    Standaard

    Om dan toch maar iets te doen te hebben gooi ik deze op slot.

    Gitaarmeneer: Je punt is duidelijk en ik respecteer je volwassen manier van reageren. Zoals al verteld; we gaan geen veranderen aanbrengen in de regels aangaande het editten van topics en verdere discussie hierover in dit specifieke topic lijkt me overbodig.

    GOLDMEMBER

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top