Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    361

    Standaard Nieuwe versterker Fender Blues junior Texas Red

    Eigenlijk was ik er al snel uit. Nadat mijn Marshall Valvestate 8080 15 jaar trouwe dienst had gedaan wilde ik wel eens wat anders. Ik twijfelde tussen een Vox ac15, een H&K Statesman en de Blues junior. de BJ sprong er uit. Hij klonk erg goed in de winkel (de normale versie) en was vooral op lagere volumes wat hanteerbaarder dan zijn concurrenten.

    De zoektocht heeft door verschillende omstandigheden meer dan een jaar geduurd. Uiteindelijk heb ik gewacht tot we verhuisden. Maar toen moch hij eindelijk komen.

    En omdat mooi rood niet lelijk is dan maar in het rood. Bij Dirk Witte in Amsterdam hadden ze er nog één.


    (Ik heb nog geen foto's gemaakt. Deze is van internet).

    Hij klinkt echt geweldig. Alsof al mijn gitaren plotseling wakker geworden zijn.

    Bij Dijkman verkochten ze voor € 32,- de Marshall Gu'nor plus. Die heb ik ook maar gehaald. Klink er prima bij. Wellicht hang ik er nog een Bad Monkey of een tubescreamer aan. Voorlopig geniet ik genoeg van dit pure, prachtige geluid.
    Laatst gewijzigd door Blokkie; 14 september 2009 om 14:37

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 maart 2003
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    6.987

    Standaard

    Mooi ding! congrats
    "Ik ben nou eenmaal dol op ouwe troep, ik ben gitarist...."

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    361

    Standaard

    Thanx.

    Nu wel een eigen fotootje erbij:



    En met deze gitaren moet ik het doen.

    Laatst gewijzigd door Blokkie; 15 september 2009 om 09:20 Reden: foto deed het niet

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 maart 2003
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    6.987

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blokkie Bekijk bericht
    Thanx.

    Nu wel een eigen fotootje erbij:



    En met deze gitaren moet ik het doen.



    das ook afzien met die gitaren...
    "Ik ben nou eenmaal dol op ouwe troep, ik ben gitarist...."

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2006
    Locatie
    The foothills of the headlands
    Berichten
    864

    Standaard

    Damn, ziet er mooi uit! Ik zat ook lang te twijfelen over een Blues Junior. Wat veel mensen trouwens doen is de speaker en speakerkast verwisselen, omdat de BJ in een erg kleine behuizing zit wat soms een wat boxy geluid geeft, en ook te klein is voor sommige speakers. Maar als ik me niet vergis zit er al een V30 in de kleuren versies van de BJ toch?

    Die witte knopjes zijn echt de finishing touch!
    Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    361

    Standaard

    Dit zijn de specs (volgens Thomann)
    Fender Blues Junior Texas Red Electric, Full Tube Guitar Combo, 15 Watts, 1x 12" Celestion Vintage 30 Speaker, 1 Channel, "Fat" Switch, Reverb, 3-Band EQ, 3 x 12AX7, 2 x EL84, Solid State Rectifier, Dimensions HWD: 40,64 x 45,72 x 23,31 cm, Weight: 14,06 kg, Finish Texas Red

    Inderdaad een v30 speaker. Ik vind het vreemd dat er op de site van Fender niks over die limited editions te vinden is.

    Ik vond de 'normale' versie overigens ook al prima klinken.

    Nog een fotootje van de knopjes

    Laatst gewijzigd door Blokkie; 15 september 2009 om 09:23

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Ziet er wel heel tof uit zeg!
    Kan er ook een extra cabinet aan? Er zijn ook van die schattige Fender 1 keer 12 cabinetjes in vele kleuren te koop...
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    361

    Standaard

    Nee. Bij grotere optredens zou je er een microfoon voor moeten hangen. Hij kan overigens alsnog behoorlijk hard.


    zie ook: http://bluesjuniorfansite.com/

  9. #9
    Banned
    Geregistreerd
    31 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.313

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nielsnielsniels Bekijk bericht
    Damn, ziet er mooi uit! Ik zat ook lang te twijfelen over een Blues Junior. Wat veel mensen trouwens doen is de speaker en speakerkast verwisselen, omdat de BJ in een erg kleine behuizing zit wat soms een wat boxy geluid geeft, en ook te klein is voor sommige speakers. Maar als ik me niet vergis zit er al een V30 in de kleuren versies van de BJ toch?

    Die witte knopjes zijn echt de finishing touch!
    In de limited runs zit idd een V30 speaker. Ik heb beide versies uitgebreidt naast elkaar getest en de V30 klinkt behalve veel minder luid (!) erg romig. Lekker smooth in vergelijk met de originele versie zeg maar.

    Het origineel klinkt veel meer Fender-like. Beide erg mooie ampjes, ik heb de normale versie. Ongemod.. Is niet nodig, het ding klinkt gewoon perfect. Wel merk je dat deze amp in vehouding met de grotere Fenders (bijv mn Hotrod Deville..) weinig lage tonen heeft. Weinig "oomph."

    Dat het ding boxy klinkt komt niet zozeer door de afmetingen, danwel door de gebruikte tone-stack (het eq gedeelte) heb ik gelezen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2007
    Locatie
    At the Crossroads..
    Berichten
    469

    Standaard

    Gaaf ding Blokkie, mooi rood is inderdaad niet lelijk! Ik heb een week of acht geleden dezelfde aangeschaft, alleen in tweed. Mooie collectie gitaren trouwens!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top