Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Locatie
    Volendam
    Berichten
    825

    Standaard Songwriting subforum

    Het leek mij wel handig om bij het subforum 'Muzikanten' een subforum te maken voor 'Songwriting'.

    Daar kunnen mensen dan demo's laten horen,
    Teksten laten raten, en vragen stellen.

    Ook kan er een sticky tips-topic komen m.b.t het schrijven van liedjes.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mesaman Bekijk bericht
    sorry dat ik gilmore schreef! maar ik ben ook niet echt een the doors liefhebber geweest.

  2. #2
    Meester
    Geregistreerd
    7 november 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    12.645

    Standaard

    bedankt voor je de input, denk echter dat er niet heel veel behoefte is aan zo'n subforum. Stukjes van jezelf kan je al posten in Sounds. Ik zie het eerder terugkomen als topic (eventueel sticky) dan als subforum. Mochten er meerdere mensen wel de meerwaarde inzien van een geheel subforum, zal ik het echter overleggen in het moderatorforum.

    GOLDMEMBER

  3. #3

    Standaard

    Ik zie er wel brood in!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks Bekijk bericht
    7 snaren is zoooo uit. Moet je luit gaan spelen. Heb je er 18, dat is pas metal.
    ... yeeeaaaahhh

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2007
    Berichten
    280

    Standaard

    Ik ook wel

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    Op zich is een gedeelte waar je gebundelde info kan vinden over songwriting wel handig.
    Wat mij betreft is een sticky voldoende. Een deel waar links kunnen worden gepost en handige tips n tricks voor het schrijven van songs.

    Zelf ben ik ook nog niet zo heel lang bezig met zelf nummers maken en dat kan knap lastig zijn.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.569

    Standaard

    Ik zie een apart subforum wel zitten eigenlijk. Dan kan iedereen een topic maken als hij even vast zit of wat hulp nodig heeft. In één verzameltopic wordt het denk ik vrij onoverzichtelijk en raken vragen wellicht ondergesneeuwd. En met een eigen topic kun je daar ook altijd weer in terug komen met nieuwe vragen.

    Aan de andere kant kun je je afvragen hoe vaak er dan een topic zal worden aangemaakt, of hoe onoverzichtelijk het zou worden in één topic. Er zullen vast niet elke dag 20 vragen worden gesteld omtrent songwriting.

    Maar toch denk ik dat een apart subforum wel een aanvulling kan zijn. Ik ben iig voor.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2004
    Locatie
    In The Shadows
    Berichten
    20.026

    Standaard

    Ik ben ook voor...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Even uitgaande van het aantal 'songwriting'-threads dat nu dagelijks langskomt die niet in een ander subforum passen (recording, sounds), is het niet zwaar nodig. Daarbij zal er soms misschien wel iets te veel overlap komen met het speeltechnieken/theoriegedeelte.
    Neemt niet weg dat het Muzikantengedeelte best wel eens op de schop zou kunnen: gezocht/aangeboden zou wel eens samengevoegd kunnen worden op crossposting tegen te gaan, misschien tabs bij speeltechnieken/theorie (als een tabvraag te technisch is, wordt er nogal weleens doorverwezen naar dat gedeelte, en elke andere vraag over notatie komt ook vaak daar terecht, dus waarom niet?).

    Misschien dat je muzikanten sowieso zou kunnen opdelen in een meer 'technisch en theoretisch' gedeelte, dus theorie, live/recording, lessen, etc. en een meer 'muziekmaak'-gedeelte, dus sounds, bands/artiesten, concerten, gezocht/aangeboden en dan misschien songwriting. Zou ook het hele sites & soundsgedeelte weg kunnen: sites kun je altijd kwijt onder de betreffende categorie (een site over electrische gitaren, techniek, je eigen band of offtopic).

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 maart 2006
    Locatie
    Zuidland
    Berichten
    2.266

    Standaard

    Ik ben voor.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top