Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Steelstring

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    24 januari 2008
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    36

    Standaard Steelstring

    Beste mensen,

    Ik ben echt zo'n gitarist die alleen maar elektrisch lekker kan spelen. Ik heb nu toch een akoestische gitaar nodig, en ben dus op zoek naar een gitaar die vooral qua hals en speelcomfort zo dicht mogelijk bij mijn eigen soepele telecastertje in de buurt komt. Oja en dan ook nog een beetje el cheapo. Suggesties?

    Alvast dank,
    Jaap-Jan

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Locatie
    Mortsel, Belgie
    Berichten
    792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaapjan1986 Bekijk bericht
    ...een gitaar die vooral qua hals en speelcomfort zo dicht mogelijk bij mijn eigen soepele telecastertje in de buurt komt...en el cheapo.
    Fender Telecoustic

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 februari 2007
    Locatie
    Hulst
    Berichten
    229
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Je wil veel omdat een akoest nooit zo soepel zal spelen als een electrische
    de snaren zijn om te beginnen al dikker,de actie hoger anders heb je geen volume meer enz...
    Een merk dat bekend staat om zijn speelcomfort is Taylor helaas is dat niet zo goedkoop,dat word dus zoeken misschien zijn er andere forumleden die je kunnen helpen.

  4. #4

    Standaard

    Klopt niet helemaal, freddy. Je kan gerust 0.10 snaren op je steelstring zetten, geen probleem. Ik had ooit een steelstring die lekkerder speelde dan menig electrische gitaar, maar die klonk voor geen meter
    Lefty Bach Explorer
    Lefty Indie IPR Solid
    Lefty Hohner ST-57
    Lefty Alhambra NW-3

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 februari 2007
    Locatie
    Hulst
    Berichten
    229
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik heb nooit gezegd dat je geen 010 kan leggen op een akoestische gitaar dat kan inderdaad ,wel vraag ik me af wat voor volume je dan nog zal hebben.
    Ik speel op 012 en dat vind ik het minimum ,011 voor mijn Taylor vind ik te dun op mijn Furch gaat het nog maar dat is een super jumbo klinkt dus altijd wat voller.
    Als je 012 liggen hebt speelt dat niet zo soepel op mijn Fender Strat ligt 09 dat scheelt wel wat.
    Graag had ik geweten welke gitaar dat was die lekkerder speelde dan menig electrische,ik heb er zo veel in mijn handen gehad en de 2 beste kwa speelcomfort waren Taylor en Santa Cruz zeker niet de 2 goedkoopste.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2002
    Locatie
    Ouddorp aan Zee
    Berichten
    804

    Standaard

    Ook Ovation heeft gitaren met een fijne hals en een goed afstelbare actie. Volgens hen die het weten kunnen bijna een elektrische "feel".
    Van het Ovation-geluid moet je wel houden. niet iedereen is er van gecharmeerd.

  7. #7

    ideetje

    Kijk bv. eens naar LAG

  8. #8

    Standaard

    Blueridge gitaren hebben een smalle, low-profile hals. Spelen vrij soepel (en anders kan je de actie (laten) verlagen) en kliken goed voor het geld.

    Ik heb op mijn gitaren .10, .11 en .12 gehad. Al vind ik .12 het beste spelen, vind ik de dunnere snaren ook prima. De G snaar is soms wat te slap, maar als het de speelbaarheid verhoogt, gebruik de snaren die je wilt. Hoe hard moet een akoestische gitaar klinken, eigenlijk?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top