Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 48
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 februari 2007
    Locatie
    Hulst
    Berichten
    229
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SvenC Bekijk bericht
    Op internet heb ik een prijs opgevraagd voor een Gibson bij Piens in Deinze, Belgie. Vervolgens kreeg ik een mailtje met een voucher voor in totaal 37,5 % korting op de adviesprijs. De prijs die men opgaf voor de gitaar was zo'n 375,- goedkoper dan de goedkoopste die ik tot nu toe had gevonden op internet. Dat was op zich wel een ritje Belgie waard dacht ik (de korting geld alleen bij aankopen in de winkel namelijk).

    Vervolgens ging ik wat googlen op Piens, daar ik ze niet kende. Ik las alleen hele negatieve berichten; kortingen die ze beloven maar niet nakomen, stickers die ze op je gitaar plakken etc.

    Ik heb nu echter een mail waarin ze een prijsopgaaf doen, en volgens mij moeten ze zich daaraan houden. En een Gibson is een Gibson, dus het is niet zo dat ze een product beloven wat ze niet kunnen waarmaken. Bovendien kan ik hem daar testen. En die sticker komt er gewoon niet op....

    Zijn er mensen die ervaring hebben met het bedingen van de korting die ze daar beloven? Als ik namelijk helemaal daar naartoe rijd en het blijken loze beloften dan moet ik daar weer een hele scene gaan maken. Op zich ook wel lachen, maar liever bespaar ik mijzelf (en hun) dat....
    Je geeft niet aan of het om een akoestische gitaar gaat,zowel raad ik je niet aan om een akoest te kopen bij Piens, die gitaren staan bovenaan in de winkel ik ben er geweest in de maand mei toen was het daar al zeer warm wat moet het niet zijn op een zeer warme zomerdag.
    Aan de gitaren was te zien dat ze enorm te lijden hadden van die warmte, als je akoestische gitaren zo behandeld heb je geen liefde voor het vak.
    Ze kunnen een voorbeeld nemen aan de winkel van Kees Dee of Leo Caerts deze laatste ook in Belgie, daar staan de akoestische gitaren in de kelder die zijn wel goed bezig en daar zou ik ook blindelings een gitaar durven kopen bij Piens niet.Ik word hier geen euro rijker van om dit te zeggen maar dat zijn gewoon de feiten ik heb het met eigen ogen gezien.
    Laatst gewijzigd door freddy; 5 september 2009 om 19:08

  2. #12

    Standaard

    Bedankt voor alle reacties.
    Het gaat inderdaad om een akoestische gitaar. En ook kreeg ik de korting "in ruil voor wat mondelinge reclame".
    Maar gezien de reacties hier ook overwegend negatief zijn ga ik mijn vingers er niet aan branden en mezelf een ritje Belgie besparen.

    Dus als de medewerkers van Piens meelezen, misschien dat jullie wat aan je PR moeten doen. Al gaat het even duren voor de reacties op internet overwegend positief zijn ben ik bang. Internet onthoud alles. Maar dat heb je dan echt aan jezelf te danken ben ik bang.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2007
    Locatie
    Ieper (België)
    Berichten
    336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glennshred Bekijk bericht
    Ik heb een bestelling geplaats bij piens op 3/05/2009 voor een
    LTD Viper-100 FM STBK gitaar.

    Na 2 weken dacht ik: is dat normaal dat ik zo lang moet wachten?
    Ik mail ze, ik krijg een antwoord met een lijst bij waarop verschillende
    merken staan en in verschillende categorieén.. 3 welteverstaan!

    De mijne viel in de 3 wat wilt zeggen dat het 3 maanden kan duren
    of langer, zodra ze iets meer weten zouden ze me verwittigen.

    Ok dan, ik wacht langer en het is nu juli en dat is toch al bijna 3 maanden..
    Ik stuur terug een mail, krijg als antwoord dat tijdens het verlof minder
    vervoer rijd, alleen voor meerdere bestellingen, ik zal dus nog wat geduld moeten uitoefenen.

    Het is nu al september en ik denk, ik zal nog maar wachten.. en wachten
    hoelang nog, tis toch de laaste keer dat ik daar iets koop.
    Nu maar hopen dat het allemaal in orde komt anders ga ik er wel even
    een bommetje leggen.

    Goegeweten
    De gitarist van m'n band heeft bij Piens zijn EX-400 van LTD aangeschaft en heeft daar welgeteld 6 maanden op mogen wachten. Ik heb mijn basgitaar van LTD besteld bij Keymusic en dat duurde toch ook 3maanden, waar ze zelf vertelden dat de wachttijden bij LTD behoorlijk kunnen oplopen.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.173

    Standaard

    Bestel dan toch in Duitsland.
    Vaak veel goedkoper, er staat netjes voorraadinformatie op de sites die klopt en in minder dan twee weken staat ze voor je deur.
    En je kan zeggen: ik koop liever een gitaar die ik test, maar als ze die bij andere Belgische winkels moeten laten afkomen is dat net hetzelfde als in Duitsland.

    MS

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SvenC Bekijk bericht
    Bedankt voor alle reacties.
    Het gaat inderdaad om een akoestische gitaar. En ook kreeg ik de korting "in ruil voor wat mondelinge reclame".
    Maar gezien de reacties hier ook overwegend negatief zijn ga ik mijn vingers er niet aan branden en mezelf een ritje Belgie besparen.

    Dus als de medewerkers van Piens meelezen, misschien dat jullie wat aan je PR moeten doen. Al gaat het even duren voor de reacties op internet overwegend positief zijn ben ik bang. Internet onthoud alles. Maar dat heb je dan echt aan jezelf te danken ben ik bang.
    wees maar zeker dat Piens meeleest!!!! Ooit had ik op dit forum een niet eens zo negatief bericht gepost. Een jaartje later telefoneerde ik naar Piens om te vragen of ze een bepaald product op voorraad hadden. Eerst nog even de standaardvragen doorlopen "Ben Je hier klant?" "Wat is uw naam" en dan liep het verkeerd. De medewerker wist me te vertellen dat ik niet meer gewenst ben in de winkel omdat ik negatieve berichten op het forum van gitaarnet.nl verspreidde en haakte de telefoon in. Alsof het een voorrecht is om bij hen te kopen?!?

    Op zich heb ik medelijden met de werknemers, want zij kennen doorgaans hun beroep wel, kunnen een aardig stukje spelen enz... ik heb het geluk gehad om een dagje met hen samen te werken "backstage". En alles verloopt leuk tot Patrick met zijn dikke nek zijn kop laat zien, dan worden het dezelfde marjonetjes zoals in de winkel.

    Piens... de grootste ... eikel misschien???
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  6. #16
    Member
    Geregistreerd
    22 juni 2005
    Locatie
    somewhere, in the middle of nowhere
    Berichten
    72

    Standaard

    Al het materiaal wat in mijn handtekening staat, heb ik bij Piens gekocht, behalve mijn Roland versterker en de Slash Snakepit 2001 Signature.

    Piens is misschien wel wat duurder dan de meeste andere winkels, maar over klantvriendelijkheid heb ik nooit te klagen gehad.

    Hetgeen is gekocht heb, is nu ook geen standaard materiaal, zodat ik ook even heb moeten wachten. Ik zet ze even op een rijtje:
    Mijn basversterker Fender Rumble 100W: ik twijfelde tussen deze en een andere. Ik vroeg gewoon of ze die twee konden bestellen zodat ik ze kon uitproberen en één ervan zou ik meenemen. Een paar weken later stonden ze klaar.
    Mijn Marshall versterker hebben ze besteld, stond klaar om te testen en mee te nemen, een paar weekjes wachten.
    De slash signatures (goldtop en 2008 signature): vanaf de releasedatum waren ze binnen, ik had al op voorhand gebeld dat ik er eentje wou. Gewoon binnenlopen, er eentje vragen aan mijn verkoper en testen. Geen probleem hiermee.
    Enkel op mijn Fender bass Duff McKagan signature heb ik even een maand of twee moeten wachten, maar welke winkel heeft die nu zo direkt klaarliggen?
    Daarnaast nog 2-3 weken wachttijd voor mijn line6 Pod XT pro en Gibson SG Special, waar ik geen probleem mee had.
    Ik wandel gewoon binnen, vraag een gitaar en ga ze testen, de verkoper doet hier niet moeilijk om.

    Nu heb ik wel wat moeten aandringen om een extraatje te mogen krijgen, ik had hier toch wel een mooi lijstje binnengebracht. Dus dan vind ik ook dat je voor die prijs eens iets extra krijgt, een riem, een hoop plectrums, een aantal kabels of zo. De verkoper waar ik bij ging zei me dat hij dit wel gaf, maar toch moest uitkijken wat hij deed, je kan niet blijven uitdelen natuurlijk. Hij zei me ook dat dit niet lukte bij een andere verkoper.

    Mijn allereerste Slash signature van 2001 haperde een beetje, en die alhoewel die niet van deze winkel komt, heb ik ze daar toch binnengebracht voor reparatie. Dit is dan ook gebeurd en heb er zelfs niets voor moeten betalen.
    Kijk, dat noem ik nu eens service.
    ok, de dag dat ik daar binnenkom en ik wil iets en ze doen moeilijk, ga ik ook terug buiten en ga ergens anders. Maar voorlopig heb ik niet te klagen.

    En die stickers... het is niet zo dat ze een kanjer van een sticker op je gitaar plakken, het is een kleine sticker van Piens op de achterkant van je gitaar, niemand die daar iets van merkt hoor.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Slash
    It's Five O'Clock Somewhere.

    Epiphone Slash Goldtop Signature
    Epiphone Slash's Snakepit Signature 2001
    Epiphone Slash Signature 2008
    Gibson SG Special Winered
    Duff McKagan PJ-Bass PWT Pearl White
    Roland Jazzchorus 50W
    Marshall JVM 410C 100W
    Fender Rumble 100W
    Line6 Pod XT Pro

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2006
    Locatie
    berchem is mijn thuis
    Berichten
    766

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals Bekijk bericht
    Bestel dan toch in Duitsland.
    Vaak veel goedkoper, er staat netjes voorraadinformatie op de sites die klopt en in minder dan twee weken staat ze voor je deur.
    En je kan zeggen: ik koop liever een gitaar die ik test, maar als ze die bij andere Belgische winkels moeten laten afkomen is dat net hetzelfde als in Duitsland.

    MS

    Mss nog niet zo'n slecht idee om dat in de toekomst te doen, ik zal voor de
    moment wel geduldig wachten op men gitaar, ik geloof wel als piens zegt
    dat de wachttijden kunnen oplopen voor zo'n gitaar, dus veel kunnen zij daar
    dan ook niet aan doen denk ik.

    Toch als het langer blijft duren dan 6 maanden gaat het er stuiven zeg ik je
    ook al zoals heavy-metal-thunder zegt leest piens mee, kan me niet schelen!
    Gear: Ibanez gitaren: Rgr321exbk en Rgd421bkf

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2006
    Locatie
    berchem is mijn thuis
    Berichten
    766

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Megadeth_ Bekijk bericht
    De gitarist van m'n band heeft bij Piens zijn EX-400 van LTD aangeschaft en heeft daar welgeteld 6 maanden op mogen wachten. Ik heb mijn basgitaar van LTD besteld bij Keymusic en dat duurde toch ook 3maanden, waar ze zelf vertelden dat de wachttijden bij LTD behoorlijk kunnen oplopen.

    Oke ik heb een e-mail gehad, bevestiging dat men Ltd Viper 100fm verzonden is.. Joepieeeeee
    Volgende week kan ik er al op spelen.. Hopelijk
    Gear: Ibanez gitaren: Rgr321exbk en Rgd421bkf

  9. #19

    Standaard

    Toen ik voorstelde om bij piens mijn gitaar te kopen vertelde mijn leerkracht dat een kennis van hem een basgitaar van 5000 euro had besteld. Nadat hij betaald had onting hij enkele weken laten zijn gitaar met een productiefout: de freds stonden in een verkeerde verhouding! Hij wou natuurlijk een nieuwe gitaar of zn geld terug maar Piens weigerde en hij besloot een proces aan te spannen tegen piens, dat hij natuurlijk gewonnen heeft. Wel al enkele jaren geleden hoor.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2006
    Locatie
    berchem is mijn thuis
    Berichten
    766

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flippo258 Bekijk bericht
    Toen ik voorstelde om bij piens mijn gitaar te kopen vertelde mijn leerkracht dat een kennis van hem een basgitaar van 5000 euro had besteld. Nadat hij betaald had onting hij enkele weken laten zijn gitaar met een productiefout: de freds stonden in een verkeerde verhouding! Hij wou natuurlijk een nieuwe gitaar of zn geld terug maar Piens weigerde en hij besloot een proces aan te spannen tegen piens, dat hij natuurlijk gewonnen heeft. Wel al enkele jaren geleden hoor.

    Jezus 5000 euro is ook niet weinig, en dan weigert piens ook nog om goede
    service terug te geven, maar ja al 5 jaar geleden dus

    Men Viper 100fm is een woensdag binnen gekomen in goede staat, versterkt
    nog niet op gespeeld wegens ziekte, ben blij dat ik hem nu heb.
    Gear: Ibanez gitaren: Rgr321exbk en Rgd421bkf

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top