Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 48
  1. #1

    Standaard Recente ervaringen Piens Belgie?

    Op internet heb ik een prijs opgevraagd voor een Gibson bij Piens in Deinze, Belgie. Vervolgens kreeg ik een mailtje met een voucher voor in totaal 37,5 % korting op de adviesprijs. De prijs die men opgaf voor de gitaar was zo'n 375,- goedkoper dan de goedkoopste die ik tot nu toe had gevonden op internet. Dat was op zich wel een ritje Belgie waard dacht ik (de korting geld alleen bij aankopen in de winkel namelijk).

    Vervolgens ging ik wat googlen op Piens, daar ik ze niet kende. Ik las alleen hele negatieve berichten; kortingen die ze beloven maar niet nakomen, stickers die ze op je gitaar plakken etc.

    Ik heb nu echter een mail waarin ze een prijsopgaaf doen, en volgens mij moeten ze zich daaraan houden. En een Gibson is een Gibson, dus het is niet zo dat ze een product beloven wat ze niet kunnen waarmaken. Bovendien kan ik hem daar testen. En die sticker komt er gewoon niet op....

    Zijn er mensen die ervaring hebben met het bedingen van de korting die ze daar beloven? Als ik namelijk helemaal daar naartoe rijd en het blijken loze beloften dan moet ik daar weer een hele scene gaan maken. Op zich ook wel lachen, maar liever bespaar ik mijzelf (en hun) dat....

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Je kan dat vrij simpel tackelen door specifiek de uiteindelijk te betalen prijs op te vragen van het item incl relevante kortingen en andere ongein.
    Zomaar met een voucher de winkel inlopen, dat gaat ongelukken geven maar met een eerder door hun gegeven officiële prijsopgave is er geen ontkomen aan voor de winkelier.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    nabij Antwerpen
    Berichten
    1.461

    Standaard

    Laat mij raden: de enige wederdienst die ze vragen is mondelinge reclame?

    Die winkel is volgens mij wel betrouwbaar hoor, dat van die sticker klopt wel, maar dat kan niet zoo moeilijk zijn om die er af te halen. Verder ben ik er zelf nog niet geweest...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Die prijsopgaaf is (naar wat ik gelezen op of offstage.be) de INTERNETprijs, en dus moet je het instrument kopen via het internet (het thomann.de-principe). Die prijs is niet geldig in de winkel zelf (dus dat je je gitaar zelf gaat ophalen)... Ik zou zeggen: het is de moeite echt niet waard om naar België te karren, want je zult van een kale reis thuiskomen... (de verhalen over Piens zijn helaas waarheid...). Probeer eens of ze ze bij Keymusic.be je niet kunnen helpen. Die winkel is "opgericht" als antwoord op Piens, en daar heb ik persoonlijk wel goede ervaringen bij. De vestiging in St.Niklaas heeft een redelijke collectie Gibsons.

    @Ellis: ik heb een epiphone wildkat gehad met die sticker op... praktisch onverwijderbaar als je geen C4, Semtex of good ole Dynamiet wilt gebruiken...
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    nabij Antwerpen
    Berichten
    1.461

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    @Ellis: ik heb een epiphone wildkat gehad met die sticker op... praktisch onverwijderbaar als je geen C4, Semtex of good ole Dynamiet wilt gebruiken...

    Echt?? Wow, dan ga ik ook moeite hebben met dat ouwe wrak van mij... Goed, dat weten we dan ook weeral. Met Keymusic heb ik btw ook enkel goeie ervaringen...

  6. #6

    Standaard

    Ik kan uit geen enkele post uitmaken dat dit topic om akoestische gitaren zou gaan, ik verplaatst het topic naar sites.

    SvenC welkom op gitaarnet.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2008
    Locatie
    Erps-Kwerps ( belgië)
    Berichten
    1.683

    Standaard

    ik vrees toch dat de ontgoocheling niet ver weg zou kunnen zijn.
    Je moet namelijk ook nog het geluk hebben dat de gitaar op vooraad is.
    Ik belde voor een gibson les paul studio fire burst : ja hoor die hebben we, we hebben net 90 nieuwe gibson binnen.
    Daar aangekomen gibsons van 3000 tot 11000 Eur maar geen firebusrst.

    ik vind het sukkels, ze lopen daar ook allemaal rond in zo'n winkel uniform, bijna hetzelfde als dat van de mc donalds.
    Al de rock&roll is uit die winkel verdwenen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2006
    Locatie
    berchem is mijn thuis
    Berichten
    766

    Standaard

    Ik heb een bestelling geplaats bij piens op 3/05/2009 voor een
    LTD Viper-100 FM STBK gitaar.

    Na 2 weken dacht ik: is dat normaal dat ik zo lang moet wachten?
    Ik mail ze, ik krijg een antwoord met een lijst bij waarop verschillende
    merken staan en in verschillende categorieén.. 3 welteverstaan!

    De mijne viel in de 3 wat wilt zeggen dat het 3 maanden kan duren
    of langer, zodra ze iets meer weten zouden ze me verwittigen.

    Ok dan, ik wacht langer en het is nu juli en dat is toch al bijna 3 maanden..
    Ik stuur terug een mail, krijg als antwoord dat tijdens het verlof minder
    vervoer rijd, alleen voor meerdere bestellingen, ik zal dus nog wat geduld moeten uitoefenen.

    Het is nu al september en ik denk, ik zal nog maar wachten.. en wachten
    hoelang nog, tis toch de laaste keer dat ik daar iets koop.
    Nu maar hopen dat het allemaal in orde komt anders ga ik er wel even
    een bommetje leggen.

    Goegeweten
    Laatst gewijzigd door glennshred; 5 september 2009 om 00:35
    Gear: Ibanez gitaren: Rgr321exbk en Rgd421bkf

  9. #9

    Standaard

    Mij zien ze daar in de winkel nooit meer ... je word als het ware buiten gekeken als je een gitaar wil testen.

    Dit kan eventueel verschillen van werknemer tot werknemer maar toch, een beetje meer vriendelijkheid had ik wel verwacht voor "de grootste in België".

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glennshred Bekijk bericht
    Ik heb een bestelling geplaats bij piens op 3/05/2009 voor een
    LTD Viper-100 FM STBK gitaar.

    Na 2 weken dacht ik: is dat normaal dat ik zo lang moet wachten?
    Ik mail ze, ik krijg een antwoord met een lijst bij waarop verschillende
    merken staan en in verschillende categorieén.. 3 welteverstaan!

    De mijne viel in de 3 wat wilt zeggen dat het 3 maanden kan duren
    of langer, zodra ze iets meer weten zouden ze me verwittigen.

    Ok dan, ik wacht langer en het is nu juli en dat is toch al bijna 3 maanden..
    Ik stuur terug een mail, krijg als antwoord dat tijdens het verlof minder
    vervoer rijd, alleen voor meerdere bestellingen, ik zal dus nog wat geduld moeten uitoefenen.

    Het is nu al september en ik denk, ik zal nog maar wachten.. en wachten
    hoelang nog, tis toch de laaste keer dat ik daar iets koop.
    Nu maar hopen dat het allemaal in orde komt anders ga ik er wel even
    een bommetje leggen.

    Goegeweten
    Dat klinkt als een sneu verhaal en mits je het natuurlijk niet gewoon lekker vindt als mensen over je heenlopen, waarom wip je er gewoon niet even langs? Er zijn afspraken en beloftes en ik zie niet in waarom JIJ -de klant- mag opdraaien voor dingen die ZIJ niet na kunnen komen.

    Of dacht je dat zij enig begrip gaan tonen als je straks 5 maanden wacht met betalen?

    Geld terug zodat je het product ergens kan halen waar ze wel beloftes na komen of compensatie, dat zou er toch wel uit te slepen moeten zijn.

    Misschien is het gewoon Amsterdamse bravoure wat ik zeg, misschien woon ik hier te lang...
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top