Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25
  1. #11

    Standaard

    Zit op de bovenkant? Kabeltje zit aan de andere kabeltjes vast. Weet niet of het de makkelijkste methode is, maar, alles loshalen, via F gaten naar buiten brengen, dan komt de input ook mee, waarna je nog een draadje door het gat van de input, en naar buiten via het betreffende F gat, aan de input moet vastmaken.

    https://www.youtube.com/watch?v=mS9ZB_Sgi6Q Misschien betere filmpjes van, misschien is er ook een handigere manier dan alles los halen. Geen leuk klusje iig.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 april 2011
    Locatie
    Daar
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Stukje VD draad(elektriciteitsdraad met massieve kern) door het gat naar binnen en in het F hol opvangen, de jackinput ook via het f hol enigszins naar buiten halen en de VD draad in de input steken en met een klein stukje tape vastmaken, daarna de VD draad weer voorzichtig uit het gat van jack halen. Je kunt met een klein spiegeltje in het f hol kijken waar alles zit, deze verkopen ze bij de Action bij de autospullen voor weinig, zit ook een antenne met een magneet bij.

    Hier ook nog een filmpje:
    Laatst gewijzigd door Pter; 26 mei 2020 om 17:01

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.147

    Standaard

    @Harald; Nee, zijkant zoals bij een LP.
    Hoop dat alles loshalen niet hoeft.
    Ik zal wat gaan pielen met installatie draad en spiegeltje, alle tijd tegenwoordig Thnx mannen.

  4. #14

    Standaard

    Kan me voorstellen dat bij de zijkant nog wel wat lukt. Snap eigenlijk niet goed waarom bij dat soort gitaren aan de achterkant niet gewoon een luikje zit. Dat zou een hoop ellende schelen. Als het nu een echte handgestoken archtop is, ipv zo'n ding met een sustainblok is het nog enigzins begrijpbaar. Maar zelfs dan.

  5. #15

    Standaard

    Heel interessant....ziet er simpel uit...maar echt viswerk...en dan mag tspel niet meedraaien binnenin😱

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoryVDW Bekijk bericht
    ...en dan mag tspel niet meedraaien binnenin��
    Kwestie van een kartelringetje aan de binnenkant

  7. #17

    Standaard

    Ik stak toen ik destijds zo'n klusje had een stuk soepel elektriciteitsdraad naar binnen. Trok dat weer naar buiten bij het F gat en "reeg" er de jack aan (idd met een kartelring aan de binnenzijde) die ik ook naar buiten had gehaald. Dikke knoop er achter dat de jack er af kon glippen en rustig naar binnen trekken maar tot ik em door het gat in de body trok. Vastdraaien en daarna het stuk draad naar binnen duwen en er via het Fgat weer uit halen. Als dat "gepriegel" me 5 munuten heeft gekost was het lang.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.147

    Standaard

    Tja, het is mij niet gelukt, is ook een semihollow met vrij dunne body. Vanmiddag maar een luthier gegoogled. Bleek vlakbij te zitten. Net even langs geweest. 3 minuutjes geprutst en klaar. 5 euro betaald.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Ik zou me dan helemaal mislukt voelen. Maar top dat het gelukt is! 👍🏼
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    Tja, het is mij niet gelukt, is ook een semihollow met vrij dunne body. Vanmiddag maar een luthier gegoogled. Bleek vlakbij te zitten. Net even langs geweest. 3 minuutjes geprutst en klaar. 5 euro betaald.
    Prima deal maar niets geleerd

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top