Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 37 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 363

Discussie: Jazzmaster bouw...

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 juli 2007
    Locatie
    Glasgow/Boutersem
    Berichten
    867

    Standaard Jazzmaster bouw...

    Als gitaarbouw junk heb ik de laatse 3 maanden erg hard afgezien . Serieuze afkick periode moetten doorstaan, maar overleefd. Morgen vlieg ik terug naar mijn atelier te Kaboutersem en begin ik aan "pre" productie van mijn Jazzmaster Bouw...
    Waarschijnlijk zal ik een body uit Mahogany maken. Heb een tijdje geleden een tele met een Mahogany body gemaakt en ik moet zeggen die klinkt zeer vet.


    Neck zal esdoorn worden met een rosewood toets...

    Dat is het plan maar... zaterdag ga ik naar AF. Wie weet koop ik er een paar mooie stukjes hout om een Jazzmaster uit ander "alternatief" hout te vervaardigen...

    Kan geen jazzmaster bouw topic terugvinden hier. Dus maak ik er eentje.
    Veel plezier ermee.
    Groeten,
    H
    "I heard the use of stratocasters is closely followed by having to tell your folks you're gay..."
    HilkoCustomBuilt
    Facebook Pagina

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    cool
    off topic maar ik moet het ergens kwijt: ik had gisteren een fender jaguar vast (toch closely related aan de jazzmaster) en kwam tot de volstrekt irrelevante vaststelling dat die gitaar 36 (!) schroeven op de voorkant van de body heeft

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 juli 2007
    Locatie
    Glasgow/Boutersem
    Berichten
    867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    cool
    off topic maar ik moet het ergens kwijt: ik had gisteren een fender jaguar vast (toch closely related aan de jazzmaster) en kwam tot de volstrekt irrelevante vaststelling dat die gitaar 36 (!) schroeven op de voorkant van de body heeft
    op mijn Jazz plan tel ik er 35.

    Kostenplaatje dat ik nu heb is 750€ ...
    "I heard the use of stratocasters is closely followed by having to tell your folks you're gay..."
    HilkoCustomBuilt
    Facebook Pagina

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JacquesLeDick Bekijk bericht
    Als gitaarbouw junk heb ik de laatse 3 maanden erg hard afgezien . Serieuze afkick periode moetten doorstaan, maar overleefd. Morgen vlieg ik terug naar mijn atelier te Kaboutersem en begin ik aan "pre" productie van mijn Jazzmaster Bouw...
    Waarschijnlijk zal ik een body uit Mahogany maken. Heb een tijdje geleden een tele met een Mahogany body gemaakt en ik moet zeggen die klinkt zeer vet.


    Neck zal esdoorn worden met een rosewood toets...

    Dat is het plan maar... zaterdag ga ik naar AF. Wie weet koop ik er een paar mooie stukjes hout om een Jazzmaster uit ander "alternatief" hout te vervaardigen...

    Kan geen jazzmaster bouw topic terugvinden hier. Dus maak ik er eentje.
    Veel plezier ermee.
    Groeten,
    H
    Oei, die vind ik echt zeer smakelijk om te zien zeg! Heb je dit ook als bouwproces toevallig gepost? Anyway, prachtige gitaar! Ik vind Tele's van andere houtsoorten dan Swamp Ash vaak leuk om te zien. Ik zou nog wel een keer een Tele willen bouwen met een les-paul achtige carved top en hals onder een hoek..
    Laatst gewijzigd door Cocobolo; 27 augustus 2009 om 13:26

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Ik neem alvast een abonnementje !
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  6. #6

    Standaard

    Yesss. Nog nen Hilko.
    It's not the fall that kills... It's the sudden stop at the end.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    Oooh sweet!

    Deze gaan we uiteraard volgen.
    Je kostenplaatje is flink. Ik neem aan dat dat je materiaal kosten zijn?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 juli 2007
    Locatie
    Glasgow/Boutersem
    Berichten
    867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door niekb Bekijk bericht
    Oooh sweet!

    Deze gaan we uiteraard volgen.
    Je kostenplaatje is flink. Ik neem aan dat dat je materiaal kosten zijn?
    Yups enkel materiaal kosten. Let wel ik gebruik enkel top componenten zoals oa een mastery bridge/ sperzel lockingtuners/...
    "I heard the use of stratocasters is closely followed by having to tell your folks you're gay..."
    HilkoCustomBuilt
    Facebook Pagina

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 juli 2007
    Locatie
    Glasgow/Boutersem
    Berichten
    867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cocobolo Bekijk bericht
    Oei, die vind ik echt zeer smakelijk om te zien zeg! Heb je dit ook als bouwproces toevallig gepost? Anyway, prachtige gitaar! Ik vind Tele's van andere houtsoorten dan Swamp Ash vaak leuk om te zien. Ik zou nog wel een keer een Tele willen bouwen met een les-paul achtige carved top en hals onder een hoek..
    Heb van mijn mahogany tele niets gepost omdat ik ze 1 week voor ik vertrok. Samen met nog een andere Tele (Movengue) en een LP achtige (non carved top) bouwde.
    2 tele's en een JLD solidbody op een week is redelijk veel. Had geen tijd voor een Tele topic. Zou jullie nu wel het bouwproces willen posten MAAR....Jammer genoeg had ik een paar ongewenste bezoekers tijdens mijn afwezigheid.
    Jups dieven hebben begin augustus mijn computer&backup schijven samen met nog andere el.app en wat antiek uit mijn huis ontvreemd.
    Gelukkig geen gitaren of versterkers OEFFFFFFFFFF.
    Heb enkel nog deze foto's van die gitaren op mijn laptop staan...
    Mahogany Tele:





    JLD (Jacques Le Dick) solidbody non carved top:





    Een Paul'o Caster zou idd. een leuk gitaartje zijn om eens te bouwen. Wel met TV jones PU's dan

    Maar eerst een Jazzmaster! Kan haast niet wachten om er aan te beginnen...
    Nog 1 avondje stappen in Glasgow en daarna beginnen we eraan!
    Laatst gewijzigd door JacquesLeDick; 27 augustus 2009 om 19:25
    "I heard the use of stratocasters is closely followed by having to tell your folks you're gay..."
    HilkoCustomBuilt
    Facebook Pagina

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Misschien stom, maar wel iets om over na te denken: geen adres op je site zetten, laat ze maar op afspraak komen.
    Mijn ateliertje is een goed bewaard geheim, dat enkel ontdekt wordt door mensen die het willen
    Ik overleef het niet als ze instrumenten zouden pikken bij mij.

    Voor de rest: verder doen, ik ben benieuwd.



    s
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top