Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard Nieuwe gitaar: Takamine EG series?

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een nieuwe elektro-akoestische gitaar.

    Gebruik:
    Slaggitaar en fingerpicking, akoestische pop/rock covers, singer-songwriters achtige dingen.

    Wensen:
    Sprankelend, helder geluid. Zowel versterkt als onversterkt een goede klank. Cutaway, ingebouwd piezo. Indien mogelijk: ingebouwde tuner.

    Budget:
    +/- 400 euro.

    Heb momenteel al een Yamaha APX 5A. Die klinkt versterkt heel degelijk. Onversterkt klinkt veel te weinig klank. Ik zoek dus wat groters, maar geen jumbo gitaar. Want omdat ik wat rugklachten heb is het voor mij wat moeilijk om "over de gitaar heen te zitten".

    Na wat zoeken en goeie verhalen te hebben gehoord, zag ik een Takamine EG360SC bij Thomann. Is dit een gitaar die past bij bovenstaande wensen? En wat is het verschil met de iets goedkopere EG340SC?

    Verder zijn andere gitaartips heel erg welkom. En ook vraag ik me af waar in het zuiden des lands gitaarboeren zijn met redelijk wat GOEIE elektro-akoestische gitaren op voorraad (ook Takamine's dus!). Hier in Zuid Limburg heb je niet veel winkels met elektro-akoestische gitaren in het iets duurdere segment. Bijna alles tot 250 euro.

    Dank!

    Bart

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2007
    Berichten
    1.028

    Standaard

    Ik heb een paar weken geleden een Takamine EG460SC bij Soundslive (bizar wat een prijzen daar..) gekocht. Flinke gok natuurlijk zonder er eerst op te spelen maar man man, wat een lekkere gitaar. Totaal geen spijt van!
    Lekkere hals, mooie klank versterkt en onversterkt en de afwerking is ook helemaal top.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2003
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    213

    Standaard

    Hey,

    Ook toevallig:
    Ik ben ook op zoek naar een electro-acoustic rond EUR 400,-;
    Ik heb ook een Yamaha APX waar onversterkt geen geluid uitkomt;
    En ik woon ook nog eens in Zuid-Limburg.

    Anyway, in 't zuiden zijn niet echt veel winkels met een mooi aanbod. Ben afgelopen zaterdag in de vernieuwde Guus Arons geweest (Heerlen), maar aanbod viel erg tegen.
    Vandaag effe bij Daan Smit in Mastricht binnengelopen, maar da's helemaal kansloos.

    Ik heb zelf veel goede verhalen gehoord over Tanglewood, en die Takamine EG wil ik zeker ook eens testen. Denk dat ik a.s. zaterdag effe naar Feedback in Eindhoven ga, meestel hebben ze daar wel een aantal van deze gitaren op voorraad.
    In Roermond kan ik je zeker Muzikaza aanbevelen; uitgebreid assortiment en personeel met verstand van zaken. Ze hebben echter geen Tanglewood dus ik toch eens ff naar Eindhoven denk ik.

    Succes in ieder geval!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swaag Bekijk bericht
    Ik heb een paar weken geleden een Takamine EG460SC bij Soundslive (bizar wat een prijzen daar..) gekocht. Flinke gok natuurlijk zonder er eerst op te spelen maar man man, wat een lekkere gitaar. Totaal geen spijt van!
    Lekkere hals, mooie klank versterkt en onversterkt en de afwerking is ook helemaal top.
    De prijzen bij Soundslive vallen nu wel weer mee vind ik. Eind vorig jaar was het helemaal om te gillen

    Maar even een praktische vraagje aangezien jij en EG460SC bezit: is de position van het tuner display niet verschrikkelijk onhandig? Als ik op de foto's afga moet je een snaar aanslaan, en vervolgens de gitaar kantelen om op het display te kunnen kijken of de snaar zuiver is?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oliver538 Bekijk bericht
    Anyway, in 't zuiden zijn niet echt veel winkels met een mooi aanbod. Ben afgelopen zaterdag in de vernieuwde Guus Arons geweest (Heerlen), maar aanbod viel erg tegen.
    Vandaag effe bij Daan Smit in Mastricht binnengelopen, maar da's helemaal kansloos.
    Daan Smit is idd kansloos. Bij de nieuwe Guus Arons ben ik nog niet geweest. Vroeger waren die erg duur, maar de laatste tijd passen die hun prijzen ook meer aan naar Musicstore. Kom graag bij Lyana in Stein, al hebben ze op western-gebied niet veel keus.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2007
    Berichten
    1.028

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart1981 Bekijk bericht
    De prijzen bij Soundslive vallen nu wel weer mee vind ik. Eind vorig jaar was het helemaal om te gillen

    Maar even een praktische vraagje aangezien jij en EG460SC bezit: is de position van het tuner display niet verschrikkelijk onhandig? Als ik op de foto's afga moet je een snaar aanslaan, en vervolgens de gitaar kantelen om op het display te kunnen kijken of de snaar zuiver is?
    Tsja, toen de pond nog echt leuk was, was ik nog niet in de markt voor iets nieuws, maar het scheelt gelukkig nog steeds wel wat geld.

    Die display zit precies goed (voor mij). Gitaar op het rechterbeen, snaar aanslaan en recht naar beneden kijken, dan zie ik de display prima en zonder de body te moeten kantelen of zo.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swaag Bekijk bericht
    Die display zit precies goed (voor mij). Gitaar op het rechterbeen, snaar aanslaan en recht naar beneden kijken, dan zie ik de display prima en zonder de body te moeten kantelen of zo.
    Hmm, oke.. ik speel alleen soms in een wat klassiekere houding, dus niet persé met m'n gitaar over mn rechterbeen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2007
    Berichten
    1.028

    Standaard

    Dan zou je het alleen maar nog beter moeten kunnen zien, lijkt mij.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2003
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    213

    Standaard

    Eey,

    Ik heb afgelopen zaterdag een paar gitaren getest, waaronder een Takamine EG (volgens mij de 540 maar ik kan me vergissen).
    Sound was wel goed maar de gitaar kon me niet overtuigen; actie was te hoog en de hals wat chubby...

    Maar goed, bij Feedback Eindhoven hangt ie, mocht je 'm willen testen!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 juni 2007
    Locatie
    Elburg
    Berichten
    174

    Standaard

    Takamine gitaren zijn op zicht best goed, met name de Pro series. Actie kun je altijd laten aanpassen, maar de dikte van de hals is uiteraard persoonlijk.

    Tanglewood is ook prima aanschaf voor onder de 600 euro. Zou ook eens kijken naar Blueridge en Eastman gitaren.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top