Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 19 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 188
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2005
    Locatie
    Voorthuizen
    Berichten
    817

    Standaard

    mooi kwartiersgezaagd mahonie.! als ik je / jullie een tip mag geven: ik heb onlangs voor weinig geld wat resten sipo gekocht bij een trappenbouwer. zaagafval of oncourante maten voor traptredes zijn soms net genoeg om een body mee te maken.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    idd net genoeg om een body uit te halen. Tis geen sipo maar meranti loodzwaar, eindeloze sustain en tone.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

  3. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door st.robot Bekijk bericht
    de hals is zowiezo volledig maple hoor, zowel hals als fretboard. ik vroeg me enkel af hoe dat zou samengaan met een mahonie body (qua klank dan), aangezien ik dat nog niet veel ben tegengekomen
    Kijk bij de gitaarwinkel uit naar een Ibanez SA120EX, deze hebben een mahony body met mapple neck.

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    Gisteren heb ik de body uitgefreesd, dat viel goed mee behalve dat de binnenkanten van de 'horns' wat verbrand zijn. de body was ook nog 'n beetje te dik (+/- 48mm) en dat was 2 mm te dik voor mijn freesje, dus nu haal ik er met de schaaf nog 2 mm af (wat ik niet erg vindt want de body is vrij zwaar). het laatste halve millimetertje is er nog niet af want de elektriciteit viel uit , maar dat doe ik dan vanavond wel.

    Straks wil ik de neckpocket uitfrezen en de plaats van de brug bepalen en die eventueel al verzinken, straks ook de hals een 2e keertje behandelen. als dat alles vlot verloopt kan ik ook nog de control cavety frezen, ik zie wel.

    foto's




  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    zonet de neckpocket uitgefreesd, su-per-strak... ik kan de gitaar (die best veel weegt) zo oppakken aan de hals zonder dat die ook maar iets beweegt. hier ben ik best tevreden over, da's iets wat op m'n vorige bouwsels nooit goed genoeg was naar mijn zin

    neckpocket


    begint best op 'n gitaar te lijken denk ik zo


    ik heb al wel gemerkt: barno heeft de ideale bodyvorm om te laten rechtstaan ontworpen, ik heb de slechtste vorm ontworpen.... gewoon ff wegzetten is er echt niet bij

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    mooi hoor
    de thin kings zijn idd superhandig op dat vlak maar ik heb ook een Servant en die heeft ook een super irritante bodyvorm qua tegen de muur zeggen, die flikkert gegarandeerd op zijn kant met die hoekkont

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    @ barno, ik had 't inderdaad over die thin kings

    vanmiddag nog even naar de zotte stevens geweest (doe-'t-zelfzaak) en een nieuw speelgoedje gekocht


    orange tool afrondfreesje van 8mm, prima spul (wel niet goedkoop)
    en daarmee kunnen we de body mooi afronden


    (sorry voor de k*tfoto's maar d'r is hier weer geen licht in belgië)

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    hey iedereen

    ik heb wat hulp nodig met het bepalen van de brug

    ik heb nog nooit een TOM brug geïnstalleerd, hoe gaat dit in z'n werk? ik weet dat de brug zelf onder een bepaalde hoek staat ten opzicht van de centerlijn. maar hoeveel? en de mensuurlengte, is dat ten opzichte van de lage E of van de hoge e?

    grtz

  9. #49

    Standaard

    De hoge e-snaar komt, als het goed is, vlakbij de mensuurlengte uit; de lage E is langer, het langst van allemaal.

    Zo'n tom-brug zou ik proberen zo te plaatsen dat de zadels zoveel mogelijk recht naast elkaar komen te staan; een trio voor de hoge snaren aan de ene kant van het midden en een trio voor de lage snaren aan de andere kant.

    Het varieert een beetje met de actie en de snaardikte, maar bekijk eens op andere gitaren hoe de zadels staan; daar zou ik vanuit gaan.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    bij gebrek aan les heb ik een paar uurtjes in photoshop geknoeid (letterlijk geknoeid)

    nog een paar dingen waar ik zelf niet uitgeraak
    -de kleur (ik spuit met motip dus ik ben vrij beperkt in keuze)
    -plaatsing van de switch (ook welk type switch, ben ik nog niet uit)
    -de vorm van de slagplaat

    [

    grtz
    Laatst gewijzigd door st.robot; 9 november 2009 om 22:59

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top