Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 17 van 19 EersteEerste ... 71516171819 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 161 t/m 170 van 188
  1. #161
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    hey iedereen,

    even een kleine update: het polijsten heeft wel z'n effect gehad. maar het is nog wel zichtbaar dat het de eerste maal is dat ik zo'n lak-job helemaal tot een goed einde probeer te krijgen. her en der een plekje met een iets doffere glans en een aantal krasjes die er toch niet uit te krijgen zijn. al bij al ben ik tevreden en ga ik het laten zoals het nu is.

    met het verlengd weekend van volgende week in zicht hoop ik 'm tegen dan af te bouwen, en dan begint het steeds weer te kriebelen voor een volgende. deze zal zéker geen glans-finish krijgen (want dat lakken ben ik gewoon beu, gebrek aan goed lakmateriaal en ervaring hangt me mijn keel uit)

    ik heb 2 ideetjes voor dit type gitaar. eerst wil ik beginnen aan een "retrovibe" meets sg, lp junior.
    body: dunne mahonie body (3,8cm ofzo) met een beetje arm-rest contouren a la sg (niet zo overdreven)
    nek:mahonie, angled headstock met rosewood fingerboard (als iemand een adres heeft om rosewood te kopen, dan hoor ik het graag)
    elementen: ik heb van een zeer gewaardeerd forumlid een setje p100's op de kop kunnen tikken, deze lijken me zeer geschikt
    brug: wrap-around bridge
    finish: donker stainen en dan een worn finish erover, nerf mag voelbaar/zichtbaar blijven, zolang het hout beschermd is ben ik content

    verder zit ik nog met een soort tele-nashville achtigs in m'n hoofd

    laat maar weten wat jullie ervan vinden (of zelf ideetjes)

    grtz

  2. #162
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    heb zojuist alles aan de body al ineen gestoken. (potmeter staafje te ver afgezaagd, kl*te)

    ziet er mijns inziens goed uit







    grtz

  3. #163
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2010
    Locatie
    Hamme-O.VL.
    Berichten
    327

    Standaard

    Ziet er prachtig uit! Heb je er soms een full-scale pdfje van?
    Bart || "Simplicity is the ultimate sophistication" -- Leonardo Da Vinci
    In my case: When there's GAS... the only way to Acquire is to Build

  4. #164
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    nice;

    alleen zie ik geen enkel voordeel in de stand van de schakelaar tussen de twee knoppen, zou ik zelf moeilijk vinden, maar da's persoonlijk.

  5. #165
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    hey barno,

    daar heb je ab-so-luut gelijk in. eerst was het de bedoeling de switch a la les paul te plaatsen, maar daarvoor moest ik dus met een 'top' werken. en met dit model ben ik eigenlijk gewoon begonnen met het gedacht dat er een slagplaat op zou komen en dergelijke, het is een beetje uit noodzaak daar komen staan. het was allemaal wat roeien met de riemen die ik overhand

    grtz

  6. #166
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    hij is af ! gisterenavond had ik alles gesoldeerd, vandaag heb ik nog de frets een beetje gepolijst. dan snaren erop gezet en voila, a guitar is born. Het is uiteindelijk een gitaar geworden waar ik zelf veel dubbele gevoelens bij heb. ik vind zelf dat ze er gewéldig goed uitziet (kleur, vorm, ontwerp,...) maar het was de eerste keer dat ik echt voor hoogglans/perfecte lak ging, en dat is niet helemaal gelukt. langs de andere kant speelt ze geweldig, de hals is een beetje dun naar mijn gewoonte maar heeft toch een goeie feel. Al bij al heb ik spijt dat ze weg gaat (deze avond al )

    dan moet ik het nog ff hebben over de klank: onversterkt klinkt ze al vrij luid en de body 'resoneert' goed mee. versterkt heeft de gitaar een goeie sustain (ook al blijft ze geen uren doorgaan, maar da's niet nodig), over de pickups kan ik nog vrij weinig zeggen, ik heb ze maar kunnen testen over een 2Watt zelfbouw buizenampje. maar op het eerste gehoor klinkt het echt wel zoals ik het had gewilt (brug goed voor het ac/dc en ander classic rock geweld, de nek iets helderder voor blues-achtige fratsen)

    maar bovenstaande uitleg interesseert waarschijnlijk niemand een hol zonder Foto's!!









    jammer dat ik geen fotograaf ben, kzal de eigenaar wel 'ns vragen of hij er goeie foto's van kan maken

    grtz

  7. #167
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    nog even buiten foto's genomen













    grtz

  8. #168
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2009
    Locatie
    Meerssen
    Berichten
    439

    Standaard

    Wauw! is echt mooi geworden,

    maar

    niet die lipstick elementen zoals je op het plaatje had in het begin?

  9. #169
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    sjieke gitaar geworden!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

  10. #170

    Standaard

    Twee kleuren en wat chroom, ik vind het echt een smaakvol en geslaagd ontwerp. Hoe langer je er naar kijkt, hoe mooier ie wordt.
    Pluim!

    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top