Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 47
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2002
    Locatie
    Limmen
    Berichten
    1.047

    Standaard

    nadat ik al door de search op de verschillende fora gespit, samples gehoord heb en ben in wat winkels gekeken heb kom ik nu toch wel tot het volgende: ik twijfel tussen de multidrive van EBS ( duur! ) en de ODB-3 van de heren Boss. Maar nu wil ik wel is van de gebruikers weten hoe tevree ze er over zijn ( prijs kwaliteit etc) en of er aan 1 van 2 nadelen kleven, kunnen ze evenveel varieren qua geluid? dat soort dingen. ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen :smile:


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2002
    Locatie
    België
    Berichten
    647

    Standaard

    Ik heb de OB-3 dus de overdrive van boss.
    En ik vind het de meest klote pedaal die er bestaat, maarja het is ook niet mijn ding overdrivepedalen...
    Dus nu heb ik mijn gain en level maar helemaal dichtgedraaid en gebruik ik hem als mute pedaal, dan heeft dat ding toch nog een functie.
    Maar dit is natuurlijk mijn mening, er zijn hier mensen op het forum die er heel tevreden over zijn.

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: koen_V op 2003-04-01 07:30 ]</font>

  3. #3

    Standaard

    Hallo,

    ik ben een enorme liefhebber van overdrive en distortion op bass. Ik heb zelf de EBS MultiDrive en heb die ODB-3 meerdere malen getest in winkels.

    De ODB-3 beviel me al snel niet. Ik vond het geluid iets te 'gitaarscheur' klinken. Te schel/fel/fuzz eigenlijk. De pedaal is goed voor zijn prijs, en er zijn zeker slechtere bass-overdrives te vinden op de markt (ik heb ook een DOD FX91 Bass Overdrive, die ik eerst goed vond, maar nu al ietsje minder).

    De EBS is inderdaad nogal duur, maar hij is zijn geld meer dan waard. Het leuke eraan is dat naast de ontzettend warme en goede klank, de pedaal ook héél eenvoudig en toch multifunctioneel is. De kleine switch (tussen de volume en gain knop) laat je toe om te switchen tussen verschillende sounds (tube, standard en flat). Persoonlijk vind ik de Tube setting de beste. Héél warm, enorme low end en toch vol en duidelijk klinkend. De gain knop laat je toe om van lichte tube-overdrive naar zware distortion te gaan. De flat setting klinkt minder vol maar kan soms wel van pas komen. De flat setting vind'k leuk op hi-gain settings omdat je zo een leuk fuzz-geluid krijgt. Mooie extra vind ik.

    Ik heb de pedaal een dikke maand en heb hem ook een paar keer uitgetest in m'n band. Hij komt goed door de geluidsmuur, zelfs met hogere gain settings. Toch wel een pluspunt vind'k.

    Voor gitaar is de EBS ook niet slecht. Zeker het proberen waard.

    Enfin, laat je oren beslissen. Ik vond de ODB-3 niet mijn ding en vond het ideale in de EBS MultiDrive.

  4. #4
    basswasp
    Guest

    Standaard

    Ibanez Tone-Lok PD-7 is niets? :sad:

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2002
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    2.429

    Standaard

    Nou!!
    Je zult de boss zeker niet meer kopen..
    Anyway ik vind em lekker, verwacht geen zware overdrive ala Kyuss ofzo, maar meer een hendrix powerfuzz. Ik vind em net lekker in de fuzz zone zitten, maar eigenlijk mag het geen overdrive heten.
    Maar ik vind het niet KUT, dat pedaal

    De Ebs schijnht meer voor het zwaardere werk te zijn.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2003
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    383

    Standaard

    please is hier iemand die de Ibanez PD-7 bezit, k ben namelijk errug geinteresseerd in dit pedaaltje, en ik heb al een hele hoop goede dingen hierover gelezen, en hij is lekker goedkoop, precies wat voor mij.
    en hoe is ie vregeleken met de EBS en de Boss??

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2002
    Locatie
    Limmen
    Berichten
    1.047

    Standaard

    ik beslis nog niets, voordat ik ze getest heb, maar op zich vind ik die de samples die ik van de boss hoor ook wel lekker, en die gitaarscheur vind k persoonlijk altijd leuk meegenomen, maar de EBS vind ik tot wat ik nu gehoord heb wat dieper en voller klinken. ik weet alleen nog niet helemaal welke van de twee ik liever heb of mooier ga vinden, dus schrijf de boss niet af :wink:

    k ga is zoeken over de ibi nu dan :smile:

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: chris wolstenholme op 2003-04-01 19:00 ]</font>

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2002
    Locatie
    Limmen
    Berichten
    1.047

    Standaard

    mooi das wel ff een prijsverschil zeg, 99 Euro tegenover meer dan 200

    hoeveel moet de Boss kosten btw?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    171

    Standaard

    Een EBS Multidrive kost 122 euro bij de Musik Produktiv. Wel een beetje vaag want hij staat niet op de site en het zou een "sonderpreis" zijn, maar hij kost al twee jaar het zelfde, dus ik denk niet dat ie binnenkort daar veel duurder wordt.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2002
    Locatie
    Den Haag/Bergen op Zoom
    Berichten
    549

    Standaard

    ik zat idd ook te twijfelen tussen de boss en ebs. tis de boss geworden omdat die toch veel extremer is. die ebs is zeg maar veel 'mooier' eb subtieler/warmer.

    eigenlijk wil je natuurlijk allebei, met wat geregel haal je het b.i.j.n.a. met de boss. net niet helemaal helaas. dus toch maar een 2e OD-pedaal aanschaffen.

    maar ik zou met de goedkope boss off ibanez beginnen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top