Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16

Discussie: tokkelritme

  1. #11

    Standaard

    oke bedankt, dan zou ik dat maar is gaan proberen, bedankt allemaal.

  2. #12
    Banned
    Geregistreerd
    25 juli 2009
    Locatie
    utreg
    Berichten
    414

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Je kunt inderdaad alles naar andere akkoorden transponeren. G speelt wel de goede akkoorden maar hij begint de eerst Em met de toon b (a-snaar 2de positie) ipv de open lage e-snaar.
    Nou ben ik ook wel een zeikerd met dat soort dingen

    Het ritme is een 4 kwarts maat waarbij je, zoals al eerder gezegd elke tel in tweeën deelt. Bij sommige maten wordt dan op elke halve tel een tokkel gedaan, bij andere niet op elke (maar bv. 1-e 2-e-3-e-4-e; op tel 3 wordt dan niet aangeslagen maar klinkt de vorige toon door)
    sorry ,wilde je niet afschrijven als zeikerd.
    ik ben de slechtste en lelijkste gitarist op dit forum
    en die info van je ,daar snap ik niks van
    (maar bv. 1-e 2-e-3-e-4-e; op tel 3 wordt dan niet aangeslagen maar klinkt de vorige toon door)
    Is voor mij Shaka zulu taal ,ik luister en voel The Blues
    maar ja dat ben ik ,niveau Sub-Zero

  3. #13

    Standaard

    Zo had ik het ook helemaal niet opgevat hoor En ik noemde mezelf een zeikerd
    Misschien is het wel zo dat de meest getalenteerde muzikanten al die analyse niet nodig hebben om geweldige muziek te maken. Spontaan en direct in klank omgezette emoties en gedachten.

    Dat ben ik zelf allerminst, ik heb een hoop dingen eerst in kleine stukjes moeten hakken, ahw uittekenen en stap voor stap steeds weer doorlopen voordat het een beetje vanzelfsprekender begon aan te voelen. En daardoor heb ik terloops ook ontdekt dat het een prima manier is om dingen onder de knie te krijgen; ik doe het nog steeds als er bijvoorbeeld nieuwe nummers zijn die ik moet spelen en ik heb bij passages moeite om zowel de zang- als de gitaarpartij correct uit te voeren. Dan zit ik nog steeds te 'een-e-te-twee-e-ten'.

    Over G en G: een tijdje terug is er hier ergens een discussie over gevoerd. Ik vond en vind dat ieder moet doen wat 'm goed dunkt, ook G en G. Niemand dwingt je om hun lessen te nemen en ze zijn gratis.
    Maar ik ben meer een fan van Justin Sandercoe, ik heb hem al vaker genoemd; heel erg veel uitstekende lessen, zeker voor de beginnende gitarist en ook een hoop voor gevorderden.
    SoloDallas volg ik al een hele tijd vanwege zijn encyclopedische kennis van AC/DC-nummers en Angus Young-solo's. En John Heussenstamm presenteert aan de lopende band interessante gitaren en heeft ook een hoop leuke muziektheoretische dingen.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  4. #14
    Banned
    Geregistreerd
    25 juli 2009
    Locatie
    utreg
    Berichten
    414

    Standaard

    ach ik heb 50 uur les gehad ,wie kan er op tegen een pro
    dus ik kan niets anders zeggen ,je hebt gelijk
    Mijn held is ,en ik weet niet wat er in zijn peuk zit
    http://www.youtube.com/watch?v=KCHVpDwMS2k
    de groeten guitarman mot slapen ,werken morgen

  5. #15

    Standaard

    In die peuk zit gewoon tabak, denk ik. SRV zocht het meer in de drankjes, heb ik begrepen; althans tot hij op een dag besloot dat het hem geen goed deed.

    Geweldige gitarist
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  6. #16

    Standaard

    Ga binnekort eerst is kijken voor een redelijke gitaar en dan laat ik het weten of het lukt, de akkoorden ken ik allemaal al, nu nog snel kunnen wisselen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top