Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 37
  1. #1

    Standaard Vernet Cab: The kinky edition!

    Ow Yeah!





    Hij staat hier thuis, de Vernet 212MK, serienummer 2! (Nou ja, eigenlijk serienummer 1, aangezien die van Mitch toch het prototype was). Nog geen eigen pics, duurt ook nog wel ff. Het paars is écht heel erg geil, en er ligt nu ook al een witte klodder op m'n nieuwe cab..

    Cab is uitgerust met een viertal extra pootjes, zodat je hem kan kantelen. De pootjes gaan eraf, als ik ze nodig heb, zet ik ze er wel weer op. Mooi is dat het rooster met het doek eenvoudig te verwijderen is (zit een 'trekleertje' aan), zodat je eenvoudig aan de voorzijde kan komen, wil je frontloaded speakers hebben. Het vernet logo, op plexiglas, zit stevig op een stukje hout geschroefd, als je cab draait, kan je het logo ook verplaatsen, er zit namelijk ook een extra stukje hout voor het logo op de lange zijde van het frame.

    Verder is de achterzijde in drieën deelbaar, maar het 'Vernet switching system' zit er niet meer op. Het bleek dat op hoger volume dit systeem ging resoneren. Maakt niet uit, ik gebruik hem toch gesloten.
    Verder heeft 'ie stalen handvatten, en kwam 'ie met een mooie beschermhoes.

    Binnenkort de cab even uitrusten met de geliefde 20 watt speakertjes (front of rearloaded mitch?), en één beamblocker, en dan gaat het vergelijken beginnen!

    Had ik al gezegd dat 'ie heel erg geil is? Hij is zeker mooier dan die van Mitch hoor..

    En zo denk ik erover:

    Laatst gewijzigd door Nielsje; 16 augustus 2009 om 17:07

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Lekker Niels! Ik kom net terug van vakantie en dan nu al al dit moois!
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2008
    Locatie
    Hier en daar
    Berichten
    783

    Standaard

    De tweede link die je vindt nadat je Vernet bij google hebt ingetypt is : VERNET BEHRINGER ... is dit nou toeval of niet?








    Desalnietemin een heel heel lekkere cab
    BACKSTAGE is coming trough
    Te KOOP: ROLAND CUBE 60
    Het Grote MattellicA en J-sus Rulez Pedaalbouw Topic!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Ha Niels, mooi hoor! Ik heb nog meer foto's voor je als je wilt

    De speakers gaan er backloaded in, maar frontloaded is misschien ook een optie! Nooit geprobeerd!


    Veel plezier ermee! En natuurlijk is de jouwe beter, mooier en geiler dan die van Mitch....

  5. #5
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Hé kappen nou
    Laten we hopen dat er nog velen van gaan volgen, dit kabinet verdient écht meer aandacht. Draagbaar, goeie looks, wereldsound en een goeie prijs.

    Ik wil verder niet de Van Gaal uithangen, maar de twee keer dat ik een idee had om iets custom te laten maken heeft het allebei de keren wel verdomd goed uitgepakt
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  6. #6

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 augustus 2006
    Locatie
    KillStraight
    Berichten
    153

    Standaard

    De Ark werd gebouwd door een eenzame amateur, de Titanic door een team van hooggeschoolde ingenieurs....

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.059

    Standaard

    Mooi ding hoor! Het is idd een wereldkast. Eigenlijk zou je nu je Studiocage in zo'n 20W Lead & Bass behuizing moeten laten inbouwen en die ook paars laten tolexen. Dat zou wel ultiem mooi zijn denk ik.

    Hier mijn nr.3:

    Te koop aangeboden:
    - Danelectro Transparent overdrive V1 voor €50,-
    - SE Electronics SE2200A Microfoon voor €150,-
    - Midiplus Origin 65 midi-keyboard voor €75,-

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernd Veenema Bekijk bericht
    Eigenlijk zou je nu je Studiocage in zo'n 20W Lead & Bass behuizing moeten laten inbouwen en die ook paars laten tolexen. Dat zou wel ultiem mooi zijn denk ik.
    Gaat ie minder van klinken....

    Serieus: schakeling is complexer/uitgebreider, 4 inpus en volume/tone dubbel zou moeten kunnen maar dan moet er nog gekeken worden of de SC-trafo's passen en (!) of 6V6s genoeg ruimte hebben.

  10. #10

    Standaard

    Die CMW blijft lekker in z'n eigen behuizing.
    Nu ben ik er tenmiste zeker van dat niemand dat ding ooit zal jatten
    Enige wat ik er nog aan wil hebben, is een interne impedantie schakelaar en een euro netstroom chassis deel.

    Verder roest het kastje langzaam weg, en de 'roadworn' look ziet er prima uit!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top