Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 19 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 186
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    vraagje Nederlandse "gitaar bouwer" of toch niet?

    De laatste tijd was ik weer aan het rondstoberen op MP waar ik een "oude bekende" tegen kwam. Een vermeend gitaarbouwer uit Nederland die begonnen is met gitaren bouwen en dit later is gaan uitbesteden naar het buitenland aangezien daar de lonen lager liggen. Hij had nog een goldtop met P-90's staan? volgens hem het best bewaarde geheim in gitaar land... Duhhhsss... Zijn vraagprijs was €650,- en er kwam een heuse koffer bij van Gibson!!! Maar er mocht ook op geboden worden en dat heb ik dus maar gedaan. Veel te weinig natuurlijk maar ja hij reageert toch wel. En inderdaad hij reageerde dat het bod te laag was maar zakte zomaar €100,- toch weer 15% korting das mooi meegenomen.*

    Ondertussen zag ik twee LP's voorbij komen op MP van die zelfde bouwer. En met een van die aanbieders heb ik contact opgenomen en tot een prijs van €300,- gekomen en daaropvolgend een afspraak gemaakt.*

    De volgende dag kwam ik daar aan en ik werd vriendelijk begroet en kreeg een glas drinken. Daar stond een ogenschijnlijk mooie gitaar die er netjes afgesteld bijstond. Ook stond er een peavey versterkertje die hij special voor mijn komst had geleend. Ik vroeg hem waarom hij de gitaar wegdeed en hij antwoorde dat een LP hem niet lag, onmogelijk denkt u misschien maar het kan echt! De gitaar zou pas zijn afgesteld en als ik globaal keek dan klopte dat ook wel. Dat voor zover prima!

    Ik ben even gaan spelen maar hoe ik ook mijn best deed het ging niet. Zo vanzelf als het op al mijn gitaren maar kan gaan zo slecht ging het op deze. Ik dacht van dan maar even concentreren maar ook dat hielp niet. Shit! Op een of andere manier kwam het mij wel bekend voor maar ik wist niet waarvan.*

    Vanaf dat moment ben ik de gitaar echt gaan bekijken en heb de kenmerken goed in mij opgenomen. De headstock hoek en de aanwezigheid *van binding op de headstock die overliep in de binding van de hals. Ook heel kenmerkend was de plaatsing van de pots en de gekozen elementen.*

    Ik weet nu waar deze gitaren gebouwd worden en het is nu duidelijk dat zijn specifieke eisen wel heel erg overeen komen met een bepaalde bouwer uit het verre oosten. *

    Ik had zo gehoopt op een revieuw vol lof en bewondering. En na dit tweedehandsje een opdracht bij hem te plaatsen voor een customer build naar mijn eisen. Nou daar zie ik maar van af. Als ik €800 tot €1200,- te besteden heb voor een gitaar, ga ik niet naar deze bouwer! Nee dan houd ik liever 900 euro in mijn zak en bestel ik liever zelf bij musoland. *Dan maar geen pigro op m'n headstock. *

    Sorry voor de mensen die er een hebben, ik heb musoland gitaren in mijn handen gehad. Alles maar dan ook alles is hetzelfde aan de pigro. Voor de mensen die het hebben overwogen. Koop een epi, tokai of zo'n vintage. Die zijn tenminste hun geld waard! De STAGG LP die ik gehad heb was ronduit een briljant instrument vergeleken bij deze troep!!


    Fraude!

    Maar dat is mijn mening, en wie ben ik nu helemaal.

  2. #2

    Standaard

    Het lijken op de plaatjes mooie gitaren! Mooi dat je dit zo vermeld, het maakt een hoop duidelijk, wel erg apart

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2007
    Locatie
    Harmelen
    Berichten
    2.646

    Standaard

    Joh, die gast heeft een hobby en er zijn er dus die daar voor willen betalen... tja....
    Zo zie je maar weer, eerst spelen en dan besluiten, niet zomaar blind kopen....
    Het leven is wel leuk! Make your own point.. to point!!
    www.giablo.nl Modificaties en onderhoud.

  4. #4

    Standaard

    Mooi is dat: "In europa gebouwd, worden deze gitaren onbetaalbaar, vandaar dat deze door een gitaarbouwer in het verre oosten, volgens mijn specificaties worden gebouwd." toevallig dat zijn specificaties hetzelfde zijn.
    Musoland is dus ook niks?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Een hobby? Bedoel je nep gibsons voor 125 eu kopen en voor veel meer verkopen? Lekkere hobby heb je dan!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Mooie advertentie was dat ja, "P90's zijn het best bewaarde geheim in gitarland"hahahahahhahaha. Maar wat een irritante tweedehands markt wordt het op zo'n manier...
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Goei'n dag,
    Ik ben pas bij Pigro in Wormer wezen kijken, voor een LP beter dan mijn Richwood maar heb geen zin om door te sparen voor een Gibson en ik vond een paar Gibson LP's die ik heb bespeeld bij Peter Verspuy en feedback eigenlijk een beetje tegenvallen voor de vraagprijs.

    Ik heb op een exemplaar zitten spelen die volgens Pigro uit Korea kwam (en ook op marktplaats heeft gestaan pas) en om te vergelijken heb ik die Richwood meegenomen en ook nog ff op de Gibson standaard faded van Pigro zelf zitten spelen, ik vondt 't een heel best net gitaartje voor de prijs, dus ik heb inmiddels een bestelling lopen bij hem. Een LP standard ongeveer modelletje classic in Honeyburst met GFS elementen moet het gaan worden.

    Ik ben het met je eens op basis van wat ik gezien heb dat het niet de bouwkwaliteit haalt van als je een custom gitaar laat bouwen in NL or UK door een gerenomeerde bouwer zoals bijvoorbeeld Orpheo heeft laten doen in de UK maar daar is de prijs ook naar.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Maar wat een irritante tweedehands markt wordt het op zo'n manier...
    Precies, dat is het probleem.
    Ik kan inmiddels aardig inschatten wat ik op een gegeven moment in handen heb, en jij ook, en macwilliams, en vele anderen hier op GN.
    Maar er zijn duizenden minder ervaren gitaristen voor wie de GAS-guldens misschien wel veel duurder zijn.
    En daar wordt te vaak misbruik van gemaakt.
    Trouwens, hetzelfde ge-OH kom ik ook vaak tegen in de muziek-winkels, vooral de grotere.
    In de pc-handel noemen we dat dozen-schuivers: kwantiteit boven kwaliteit.
    Word er soms wel eens moe van.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Hoe je het went of keert het exemplaar dat ik heb gezien is gewoon exact hetzelfde als een musoland. Dan kan er wel made in nl op staan maar op de muso exemplaren staat made in USA.

    Dan kun je wel andere elementen erin steken en alles het is en blijft made in China

    Assembled in the dutch mountains!

    Sorry

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Ik zeg niet totale onbespeelbaarheid maar voor het zelfde geld staan er Gibson studio's op MP en die zijn 1000x prettiger.

    Ach wie weet was het exemplarisch..... Kuch


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrweird Bekijk bericht
    Goei'n dag,
    Ik ben pas bij Pigro in Wormer wezen kijken, voor een LP beter dan mijn Richwood maar heb geen zin om door te sparen voor een Gibson en ik vond een paar Gibson LP's die ik heb bespeeld bij Peter Verspuy en feedback eigenlijk een beetje tegenvallen voor de vraagprijs.

    Ik heb op een exemplaar zitten spelen die volgens Pigro uit Korea kwam (en ook op marktplaats heeft gestaan pas) en om te vergelijken heb ik die Richwood meegenomen en ook nog ff op de Gibson standaard faded van Pigro zelf zitten spelen, ik vondt 't een heel best net gitaartje voor de prijs, dus ik heb inmiddels een bestelling lopen bij hem. Een LP standard ongeveer modelletje classic in Honeyburst met GFS elementen moet het gaan worden.

    Ik ben het met je eens op basis van wat ik gezien heb dat het niet de bouwkwaliteit haalt van als je een custom gitaar laat bouwen in NL or UK door een gerenomeerde bouwer zoals bijvoorbeeld Orpheo heeft laten doen in de UK maar daar is de prijs ook naar.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top