Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: flying v bouwpakket

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 april 2009
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    131

    Standaard flying v bouwpakket

    het pakket zelf is nog niet binnen, maar toch eis ik hier alvast de ruimte op om jullie op de hoogte te houden van mijn semi-zelfbouw-inelkaarschroef-soldeer-projectje. ik heb een flying v besteld bij www.bouwjeeigengitaar.nl, nu wachten tot de postbode mij gelukkig komt maken.

    ik heb echter al wel wat vraagjes:
    wat lakken betreft, voor de kleurlak zoveel gebruiken dat de kleur goed dekt, maar ook niet meer dan dat, toch?

    en de kit word geleverd met een neckplate waar de 4 schroeven voor de hals in komen, deze wil ik het liefst vervangen voor 4 aparte sockets waar de schroeven in komen. hoe moet ik deze installereren, en moet dit voor of na het lakken?

    Jurjen

  2. #2

    Standaard

    Succes met je gitaar !

    Wat bedoel je met 4 aparte sockets? 4 aparte "neckplates" als het ware? Per schroef één?

    Voor lakken: Steeds een dun laagje, niet teveel (om druppelen en verkrachting te voorkomen) tot je tevreden bent .
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

  3. #3

    Standaard

    Die sockets zul je een beetje moeten verzinken; dat zal waarschijnlijk met een vlinderboor geen probleem zijn omdat het reeds geboorde gat voor de halsschroeven klein genoeg is om te centreren.

    Het verzinken zou ik doen voor het lakken en het uiteindelijke installeren van de sockets erna.

    Succes! Ik ben benieuwd.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 april 2009
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    131

    Standaard

    dankje aaron en resonare,

    ik heb nog een vraag. de hals wil ik ook gaan lakken, helemaal wit. kan ik nou het best de zijkant van de toets wel of niet mee lakken? ik neem aan van niet aangezien dan de positiemarkeringen niet meer zichtbaar zijn.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JurjenYarr Bekijk bericht
    dankje aaron en resonare,

    ik heb nog een vraag. de hals wil ik ook gaan lakken, helemaal wit. kan ik nou het best de zijkant van de toets wel of niet mee lakken? ik neem aan van niet aangezien dan de positiemarkeringen niet meer zichtbaar zijn.
    Je denkt goed
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard

    als hij klaar is ook zeker een review plaatsen! ik wil hem namelijk ook gaan bestellen. Voor 130 euro vind ik het een leuk pakketje om een keer wat mee te proberen. Ik ben echter wel van plan om de slagplaat wat te gaan modificeren enzo.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 april 2009
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    131

    Standaard

    nu ik mijn laatste post herlees vind ik hem een beetje vreemd.. er moest nog iets bij in de zin van: moet ik de zijkant van de toets wel blank lakken?

    ik zal zeker een eindoordeel geven over de kwaliteit als hij klaar is, maar ik weet niet wanneer dat zal zijn aangezien ik woensdag begin met de introductie van m'n opleiding. verder nog eerstejaars aan de UT hier?

  8. #8

    Standaard

    Het is niet ongebruikelijk om over de kleurlak nog blanke lak te doen, hoewel dat niet altijd noodzakelijk is. Je kunt dan bij de kleurlak de binding afplakken en 'm bij de blanke lak meenemen (dan wel nog de toets afplakken als je daar geen blanke lak op wilt).
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top