Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Landgraaf
    Berichten
    630

    Standaard H&K edition tube 20th

    Collegae..

    Ik ga morgen 'n H&K edition tube uitproberen en indien die bevalt ook kopen. Een paar vraagjes:

    -Ik heb al vernomen dat 't cleane kanaal vrij snel 'breekt'. Dat is voor mij geen probleem, ik hou van 'n randje, maar hoe verhoudt zich dat in 'n band? Wie van jullie heeft ervaring met deze H&K in 'n band..Heb je voldoende cleane headroom om in 'n band te functioneren?

    - Heeft er iemand ervaring met het wisselen van de voorversterker buizen. Origineel 12ax7, wisselen naar bijvoorbeeld 5751 om meer cleane headroom te creëren?

    - Is er iets waar ik bij de aanschaf op moet letten, dat specifiek is voor de H&K?

    Thanks,

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Te gek,
    Ik heb 'm wel gehoord op de beurs in Frankfurt, maar was kort en niet al te hard, dus ik kan niet zeggen hoe snel ie opbreekt. Wat ik wel hoorde was een meer dan prima geluid. H&K timmert sowieso goed aan de weg, net als met de Statesman-lijn.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 november 2007
    Locatie
    Loenhout (België)
    Berichten
    628

    Standaard

    Ik heb ook de edition tube 20th.


    Ik gebruik hem wel alleen in mijn slaapkamer en daar is het een prima versterker voor. Veelzijdig ding, breekt wel vrij snel open maar dat is alleen maar positief voor in de slaapkamer.
    Als je hem in het lead kanaal laad staan en hem dan uitschakelt maakt hij nogal een hard PLOP geluid, en er gaat ook niets mee kapot denk ik maar ik probeer er altijd op te letten dat hij op het clean kanaal staat voor ik hem uitschakel.
    Ook had hij in het begin dat ik hem had soms last van dat het volume begon te schommelen hij begon te ruisen, maar dat is vanzelf gestopt en nu heb ik er al heel lange tijd geen last meer van.
    Elektrisch: Richwood strat => 6m cordial kabel => hughes & kettner edition tube
    Akoestisch: LAG T111D

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Landgraaf
    Berichten
    630

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rock 'n roll Bekijk bericht
    Veelzijdig ding, breekt wel vrij snel open maar dat is alleen maar positief voor in de slaapkamer.
    Hopelijk haal ik dus ook iets goeds in huis..Wat is precies 'snel' in jouw geval? Op de helft? Hoe hard is dat dan? Een stevig meppende drummer? Ik weet namelijk niet of ik 'm morgen echt op volume kan testen, dus dit soort feiten zijn handig om te weten..

    Cheers

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 november 2007
    Locatie
    Loenhout (België)
    Berichten
    628

    Standaard

    Ik ben alleen thuis dus snel eens even gezien. Rond standje 6 ongeveer met mijn richwood strat in standje neck en mid begint het een beetje, humbucker bij de brug breekt al rond 5 open.
    Ik heb absoluut geen idee van wat een stevig meppende drummer produceert dus daar kan ik geen sluitend antwoord op geven, ik kan wel zeggen dat die H&K ontzettend hard kan als het echt moet.
    Elektrisch: Richwood strat => 6m cordial kabel => hughes & kettner edition tube
    Akoestisch: LAG T111D

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Landgraaf
    Berichten
    630

    Standaard

    Thanks! Als het goed is zou dat voldoende moeten zijn om in een band situatie nog door de mix heen te komen..Mijn Fender Champion 600 begint namelijk ook bij 6 te breken, maar die is slechts 5 watt en toch gaat het voor thuis dan al aardig hard..

    Iemand anders nog ervaringen met de H&K in een live/ band situatie?

    Cheers

  7. #7

    chicken

    Toevallig heb ik net gisteravond voor 't eerst met deze versterker opgetreden samen met een Fender USA standard strat...

    Ik had het clean volume op ongeveer iets over 1 uur zeg maar...

    ik heb er een videootje van, maar de camera heeft 't geluid bijna niet opgepakt, terwijl het in de zaal echt prima (man of 90) te horen was... Alleen een korte outro solo was goed op de video te horen (ik weet 't, ben geen geweldige gitarist, maar vond 't zelf erg leuk klinken)!

    http://www.youtube.com/watch?v=R43Ke7t0r2I <-- op 3:33 kun je klein stukje duidelijk horen, en stond hij dus op ongeveer 1 uur (clean kanaal)

    Ik moet zeggen dat het clean volume best mooi clean bleef, maar wel een licht randje, dus op die "1 uur"...


    @ Rock 'n Roll... heb jij nu paars tolex of komt dat door de flits!?!?
    --

    het drive geluid kreeg ik niet echt lekker, heb ik dus ook weinig mee gedaan, misschien dat ik daar vanavond ff mee ga experimenteren... Misschien dat dat beter zou gaan met een pedaaltje? Geen idee, die heb ik namelijk niet, haha !

    Ik heb hem nu tijdelijk staan (is niet van mijn) maar ben wel aan het denken om hem mogelijk te kopen... Gewoon een heel mooi clean geluid, met dus op een moment een randje, drive kanaal minder, maar heb mij er echt ook nog niet echt tijd voor gegund... Tenminste, voor 500 euro heb je er volgens mij echt een prima versterker voor !



    succes in ieder geval !

    Jaap / Zeiler
    Laatst gewijzigd door zeiler; 13 augustus 2009 om 12:14
    Gibson Studio LP '94 Ebony - '04 Fender CIJ strat - '08 Fender BAJA tele - Alvarez - H&K Edition Tube 20th anniversary

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Landgraaf
    Berichten
    630

    Standaard

    Hey zeiler..

    Thanks voor de uitgebreide reactie...Op het einde is het inderdaad goed te horen..mooie sound hoor! Daar kan ik wel iets mee..Normaal wordt ik in de meeste live situaties toch uitversterkt en gaat het mij dan toch meer over de monitorfunctie..Ik denk dat wij ook iets harder spelen dan jullie in dit geval..

    Ik geloof dat jij de 25th edition heb, dat is de opvolger van de 20th edition..Grootste verschil is geloof ik de speaker die erin zit. De 25th heeft 'n 100 watt Celestion en de 20th een Eminence 30 watt speaker..Even afwachten wat de verschillen zijn in sound, maar ik heb hier nog 'n goede Celestion 60 watt liggen die ik eventueel kan ruilen met de Eminence..

    Ik heb trouwens begrepen dat juist het drive kanaal veelzijdig is..ik heb nog wat pedaaltjes waarmee ik dat kanaal kan boosten, dus ik verwacht er veel van..

    Trouwens, op MP staat nog een 20th edition voor €350..dat is weer zo'n €150 goedkoper als je geïnteresseerd bent..

    Nogmaals..thanks

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 november 2007
    Locatie
    Loenhout (België)
    Berichten
    628

    Standaard

    Ik heb inderdaad de 20th anniversary als je op google kijkt heeft die meestal wel ander speakerdoek in het paars ben ik hem nog maar een paar keer tegen gekomen, maar ik vind het wel wat hebben het is zo eens iets anders.
    Elektrisch: Richwood strat => 6m cordial kabel => hughes & kettner edition tube
    Akoestisch: LAG T111D

  10. #10

    chicken

    Hey Heibel!

    Ten eerste natuurlijk bedankt! Vond 't zelf in ieder geval ook erg leuk!
    Enne, we zijn er in de wereld om elkaar te helpen!

    We spelen inderdaad niet lomp hard. De piano en zang gaat over de PA, de drum en ik moeten 't alleen doen (en we hebben geen bassist, zucht ).

    Ehm, jah! Ik speel normaal altijd op die AD15VT, en dat werkt toch heel anders, dus echt verstand van overdrive afstellen heb ik ook niet echt ! Op een moment denk ik dat 't mooi is en klinkt 't daarna toch niet ! Mogelijk dat ik die overigens ga verkopen voor dit, maar daar moet ik nog ff over nadenken! DIe versterker is ideaal om te starten, maarjah, ik ben er absoluut niet aan gehecht, en merkt dat ik regelmatig optredens heb, en dat trekt hij niet! Dus who knows !

    inderdaad is die versterker die ik daar heb de 25th, en jah, hij's echt prima !

    Bedankt voor de tip betreffende die versterker, maar dat is helaas in Zierikzee... 180 kilometer hiervandaan ! Daarnaast vind ik tweedehands zoiets kopen best eng! (tjah :s)! Met mijn studentenbugget (nog niet eens )...

    Ik ga in ieder geval nog eens nadenken of ik dit nu moet doen of niet... Ik vind 'm super klinken, eigenlijk gewoon wat ik wil, zeker qua clean, maar zit nog ff aan de toepassingen te denken... Op laag volume klinkt hij ook al heel mooi, dat viel me ook op! Dus wat dat betreft is het gewoon erg handig...

    veel succes in ieder geval, en als 't hem word, ben ik benieuwd (als 't die 20th zou worden, ben ik miss wel ff benieuwd naar die Eminence speaker). Ik heb geen idee of ik 't verschil merk, maar mogelijk wel !

    Jaap / Zeiler
    Gibson Studio LP '94 Ebony - '04 Fender CIJ strat - '08 Fender BAJA tele - Alvarez - H&K Edition Tube 20th anniversary

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top