Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 10 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 98

Discussie: Grolsch straplocks

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2008
    Locatie
    Hulsberg
    Berichten
    939

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soupero Bekijk bericht
    Ik ben er overtuigd van dat de strap op mijn gibson onmogelijk los kan komen. Deze zit echt zo goed vast en in dat leder is geen beweging te krijgen. Ik had al moeite om het er op te krijgen.
    Houdt er wel rekening mee dat leer werkt en soepeler wordt na verloop van tijd, dus hou het goed in de gaten.

    Mvgr. Dirk Jan

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.087

    Standaard

    Anders monteer je toch gewoon "EVH straplocks"
    Not necessarily stoned..but beautiful...

  3. #23

    Standaard

    Vergeten mensen ook niet om doodleuk te checken of alle schroeven vastzitten bij een nieuwe aankoop-en vervolgens aan te draaien?

    Nu kan je zeggen, ja maar, dat moet toch goed zitten bij mijn aankoop van triljoenziljoen, maar vergeet het maar. Goed aandraaien dus en....soms is het beter om wat langere en/of ietwat dikkere parkers door de halsbandhouder te jassen. Werkt beter dan lijm en lucifers.

    O ja. Doe al jaren met grolsch. En nooit problemen mee gehad

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 februari 2009
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    262

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Puerco Bekijk bericht
    Anders monteer je toch gewoon "EVH straplocks"
    Ik zou het gat van de straplock aan de bovenkant dan wel de andere kant opdraaien, anders is het alsnog nutteloos
    Die Grolsch straplocks, zijn dat gewoon de rubberen bandjes die op die flesjes zitten? zo ja, dan kan ik er vast wel een paar meenemen bij mijn werk
    GEAR:
    Gitaren: ESP Eclipse II Vintage Black - PRS SE Custom
    Amp: Laney Ironheart 120

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2008
    Locatie
    Weert
    Berichten
    2.015

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heinz3110 Bekijk bericht
    Vergeten mensen ook niet om doodleuk te checken of alle schroeven vastzitten bij een nieuwe aankoop-en vervolgens aan te draaien?
    Het is in mijn geval geen kwestie van vergeten, maar van het elke keer opnieuw moeten vastdraaien, zelfs al na een halfuurtje spelen. Gewoon ontzettend irritant dus.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ER!K Bekijk bericht
    Die Grolsch straplocks, zijn dat gewoon de rubberen bandjes die op die flesjes zitten? zo ja, dan kan ik er vast wel een paar meenemen bij mijn werk
    Inderdaad, die rode Weck-dingen Werk je bij de emballage van een supermarkt?
    9th Wonders! || The Droeftoeters
    Epiphone Sheraton II + Fender Jaguar + Danelectro '59 Dano + Parker P-38

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Het is in mijn geval geen kwestie van vergeten, maar van het elke keer opnieuw moeten vastdraaien, zelfs al na een halfuurtje spelen. Gewoon ontzettend irritant dus.
    Dat bedoel ik dus. Blijkbaar is de schroef te "sloom" voor het gat. Iets langere en of dikkere schroef wil dan wel eens helpen.

    Het heeft toch geen zin om telkens maar aan te draaien voor iets wat altijd vast behoort te zitten toch? Bij mijn gitaren waar dat voorkomt, tja.... dan jas ik er subiet een schroef in waarvan ik weet dat ie goed blijft zitten - zonder de boel te hoeven ontsieren overigens.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2008
    Locatie
    Weert
    Berichten
    2.015

    Standaard

    Bedankt voor de tip
    9th Wonders! || The Droeftoeters
    Epiphone Sheraton II + Fender Jaguar + Danelectro '59 Dano + Parker P-38

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 februari 2009
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    262

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Inderdaad, die rode Weck-dingen Werk je bij de emballage van een supermarkt?
    Niet specifiek bij de emballage, maar ik ben vakkenvuller bij een Albert Heijn, dus ik huppel zo nu en dan wel eens langs de emballagemachine
    GEAR:
    Gitaren: ESP Eclipse II Vintage Black - PRS SE Custom
    Amp: Laney Ironheart 120

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2007
    Locatie
    boortmeerbeek (belgium)
    Berichten
    2.146

    Standaard

    Ja, je zoekt zelf maar wat de beste manier is, maar koop gewoon voor iets meer dan een tientje échte straplocks, en dan ben je tenminste zeker, dat 'ie niet meer los komt...

    Grtz

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kenx Bekijk bericht
    Ja, je zoekt zelf maar wat de beste manier is, maar koop gewoon voor iets meer dan een tientje échte straplocks, en dan ben je tenminste zeker, dat 'ie niet meer los komt...

    Grtz
    Was het maar waar.

    Ik heb trouwens ook weleens gehad dat de straplock van mijn Les Paul loskwam, het gedeelte dat aan de strap vastzit. Gelukkig had ik haar goed vast op het moment dat het misging, anders had ik nu wellicht ervaring met een headcrack.

    Ik denk dat voor elk 'systeem' geldt dat je regelmatig moet checken of het nog wel goed zit.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top