Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 8910
Weergegeven resultaten: 91 t/m 98 van 98

Discussie: Grolsch straplocks

  1. #91
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Omdat het internet blijkbaar een erg ingewikkeld medium is, heb ik speciaal voor jou Google (da's een zoekmachine) geraadpleegd. Dunlop heeft ze. Planet waves heeft ze. Schaller heeft ze. Hier 2 plaatjes:



    Plastic straplocks zonder geschroef. Ze werken volgens het zelfde principe als Grolschrubbertjes, maar dan zijn ze van Een Echt Merk dus dan is het goed
    Die van Dunlop heb ik, maar ik ben er niet enthousiast over. Ik ben er al 1 kwijtgeraakt die spontaan los was gekomen en de andere zit ik steeds vast te draaien. Bovendien zijn ze itt de Grolsch niet flexibel, dus drukken je strap heel strak tegen de body, wat met de strapbutton plaatsing van een 335 model (1tje zit achterop gitaar ipv zijkant en moet dus een draai maken) vervelend is.

  2. #92
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2009
    Locatie
    Meerssen
    Berichten
    439

    Standaard

    heb wel eens plaatjes gezien van mensen die er gewoon een soort boutje in gedraaid hadden en dan de strap tussen twee van die schijfjes in

    (sorry, ik weet de namen van die dingen dus niet)

  3. #93
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Ik las vandaag op dit schitterende forum nog een zeer gave toepassing van de Grolsch straplocks: plaats ze onder een knop van een pedaal en deze verdraaid niet meer zo makkelijk!

    Als ik mijn kabels in m'n pedalcase leg, raken deze altijd mijn Decimator waardoor de knop verdraaid. Grolsch beugel rubber er onder (gat wel iets groter gemaakt) en hij draait ineens lekker stroef. Ideaal!

  4. #94
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2008
    Locatie
    Weert
    Berichten
    2.015

    Standaard

    @ Harold: Wauw, handige tip!

    @ tostiapparaat: die dingen heten revetten of moerplaatjes. Harold doet het ook zo, zoals je hier kunt lezen: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...99#post2139599.
    9th Wonders! || The Droeftoeters
    Epiphone Sheraton II + Fender Jaguar + Danelectro '59 Dano + Parker P-38

  5. #95
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2008
    Locatie
    Weert
    Berichten
    2.015

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Ik bedenk me net iets:

    Is het niet handig wanneer je, zoals ik, toch nooit de strap van je gitaar afhaalt, de strap vastzet met twee revetjes (moerplaatjes) in plaats van de strapbutton? Dus gewoon een platte schroef in je gitaar draaien, en daarmee je gitaarband tussen twee revetjes inklemmen. Dat laat zeker niet los, en de schroef zal ook niet losdraaien.

    Zijn er mensen die het zo doen?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Present!
    Bij de repetitie van de vorige week was het zo ver: de strapbutton kwam tijdens het spelen met schroef en al los. Het hout was daardoor erg beschadigd en het schroefgat verwijd. Nu heb ik er een dikkere schroef en twee revetjes ingedraaid: werkt perfect! Sterker nog, ik denk dat ik dit vaker ga toepassen



    En het is nog mooier dan dit ook
    9th Wonders! || The Droeftoeters
    Epiphone Sheraton II + Fender Jaguar + Danelectro '59 Dano + Parker P-38

  6. #96
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2007
    Locatie
    Maastreeech
    Berichten
    2.596

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Bij de repetitie van de vorige week was het zo ver: de strapbutton kwam tijdens het spelen met schroef en al los. Het hout was daardoor erg beschadigd en het schroefgat verwijd. Nu heb ik er een dikkere schroef en twee revetjes ingedraaid: werkt perfect! Sterker nog, ik denk dat ik dit vaker ga toepassen



    En het is nog mooier dan dit ook
    Dacht ik laatst ook aan, die strapbuttons zijn zo lelijk en groot. Helaas moet ik elke keer de strap afhalen om m'n strat in de koffer te stoppen, dus dan is het gemak van een strapbutton toch nog wel eventjes fijn

  7. #97
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2008
    Locatie
    Weert
    Berichten
    2.015

    Standaard

    Nou zag ik op youtube toch n gaaf filmpje van hezz: http://www.youtube.com/watch?v=tjCi5yefz-o

    Bedankt voor de tip, die ga ik ook toepassen.
    9th Wonders! || The Droeftoeters
    Epiphone Sheraton II + Fender Jaguar + Danelectro '59 Dano + Parker P-38

  8. #98
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2009
    Locatie
    Meerssen
    Berichten
    439

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht

    En het is nog mooier dan dit ook
    het is misschien lelijk, maar ze werken wel.



    lelijk interesseerde mij niks meer na dit:




 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top