Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 98

Discussie: Grolsch straplocks

Threaded View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2008
    Locatie
    Weert
    Berichten
    2.015

    Standaard Grolsch straplocks

    (Advertentie)

    Iedereen kent ze wel, de Grolsch® straplocks (en zo niet: doe er nu je voordeel mee); een ingenieus systeem dat voorkomt dat je gitaarband / strap onverwacht losschiet, je dierbare gitaar op je tenen te pletter valt en jij jezelf onsterfelijk belachelijk maakt op het podium. Het grote voordeel van dit type straplocks is: ze kosten een fluitje van een cent en bij elke straplock krijg je een gratis biertje! Wat wil je nog meer?


    Het bevestigen is dermate simpel, dat je ondertussen een kind de was kunt laten doen (of iets dergelijks): gitaarstrap erop, rubbertje over de strapbutton en gaan. Maar hier zit ook meteen het nadeel van de Grolsch® straplocks.

    De gitaarband draait tijdens het gitaarspelen af en toe ten opzichte van de gitaar. Normaal gesproken is dit geen probleem, maar doordat er nu een rubberen ringetje tussen zit, draait de strapbutton ook mee en die raakt daardoor steeds losser. Grote kans dus, dat een dezer dagen alsnog je gitaar ter aarde dondert. Deze keer zal echter de halflosse strapbutton met geweld uit zijn gaatje getrokken worden en het hout beschadigen. Ik heb het eens live zien gebeuren en barstte plaatsvervangend in tranen uit.

    Zijn er gitaarnetters aanwezig die hier een simpele oplossing voor hebben? Ikzelf schroef telkens voor het spelen de strapbuttons vast -de schroevendraaier ligt nu standaard op mijn pedalboard- maar ik heb het idee dat ik zo uiteindelijk de schroef doldraai en net zo ver van huis ben. Iemand tips?
    Laatst gewijzigd door j3r03n; 11 augustus 2009 om 21:46
    9th Wonders! || The Droeftoeters
    Epiphone Sheraton II + Fender Jaguar + Danelectro '59 Dano + Parker P-38

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top