Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    25 juli 2010
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    42

    Standaard krakend geluid hals les paul

    Hallo allen,

    Ik heb problemen met de hals van mijn 93 les paul.
    Een week geleden viel me bij het oppakken van de gitaar op dat er een licht kraken geluid van de hals kwam. Als ik licht druk uit oefen op de hals hoor ik over de hele lengte een licht krakend geluid. Ik heb de snaren van de gitaar gehaald en het geluid was weg. Nieuwe snaren er op gezet en het geluid was weer weg. We zijn nu een week verder en het geluid is weer terug.

    Ik heb de truss rod een 1/4 slag aangedraaid om te kijken of dit effect heeft. Dat was gisteravond dus vanavond kijken wat dat gedaan heeft.

    Maar heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik zit zelf te denken aan de truss rod of misschien dat de toets iets los zou kunnen laten? Deze is verlijmd, zou het kunnen zijn dat na 18 jaar dit gaat werken? Ik heb de gitaar altijd aan z'n headstock aan de muur hangen in zo'n beugel die je bij de meeste gitaarzaken ook ziet, zou dat nog van invloed kunnen zijn?

    Ik hoop dat hier mensen zijn met ervaring op dit gebied. Graag uw reakties.
    Gibson Les Paul standard cherry sunburst '93, Fender Stratocaster 3tone sunburst '87, Vox ac4tv, Vox ac15, MI Audio Blues Pro, Boss PN-2, Boss RV5, T-Rex reptile, Boss chromatic tuner, Jim Dunlop GCB-95 CryBaby wah

  2. #2
    Member
    Geregistreerd
    25 juli 2010
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    42

    Standaard

    Even een update, ik ben gisteren bij een gitaarreparateur geweest en warschijnlijk is (door slecht onderhoud, m'n eigen fout) de toets gekrompen. Er zijn op de rand van de bindingen zeer kleine scheurtjes te zien.

    Wat we nu gaan proberen is om de toets weer goed verzadigd te krijgen met vocht (dunlop 02). Gisteravond de toets 2 x ingevet en vanavond nog 2 x keer. Ik ga hier net zo lang mee door totdat de toets geen vocht meer opneemt en laat het instrument daarna nog een paar dagen met rust.

    Ik zal in deze thread posten wat de uitkomst is.

    ondertussen spelen we vrolijk verder op de oude westone thunder I !!!
    Gibson Les Paul standard cherry sunburst '93, Fender Stratocaster 3tone sunburst '87, Vox ac4tv, Vox ac15, MI Audio Blues Pro, Boss PN-2, Boss RV5, T-Rex reptile, Boss chromatic tuner, Jim Dunlop GCB-95 CryBaby wah

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2008
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    319

    Cool

    Woeps! Das kl*te. Hopefully doet het bevochtigen zijn werk.
    Don't drown her though.

    En tja, die westone...OMG! Dat ga je merken in de vingers bro

    Thunderdirts are go!!
    Love is patient, love is kind. Love comes through every time.
    Always protects, hopes and trusts. Keeps on believing and it never gives up.
    ----------------------------------------------------------------------------------------
    voorlopig niets meer te koop...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top