Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2008
    Berichten
    1.665

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rijsberman Bekijk bericht
    Bijvoorbeeld een archtop als de Godin 5th Avenue is dan weer 47 mm breed.
    Ow ja, jij was die schurk.....


    (Nog bedankt, hij bevalt prima!)

  2. #12

    Standaard

    Ok het is me redelijk duidelijk... zo iemand mij advies kunnen geven uit die gitaren... ben nu al tijdje bezig met onderzoek en dit zijn zeg maar de laatste die over zijn. Dus ben benieuwd wat de meningen zijn... op internet zijn meningen verdeeld over alle gitaren en worden ze niet met elkaar vergeleken. Wordt alleen gezegd beste budget gitaar of goed geluid maar niks over de gitaren tegenover elkaar...

    Ben benieuwd naar de meningen

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 oktober 2008
    Locatie
    whereever I lay my head
    Berichten
    6.352

    Standaard

    De adviezen zijn eigenlijk al gegeven, maar goed... Google vertelt me dat die seagull een breedte van 46 mm heeft. Lijkt me de breedste van jouw rijtje. Heerlijke gitaar trouwens. Door de ceder top ook wat warmer/vriendelijker dan een staalsnarige met een spruce top. Als je juist voor veel contrast met je klassieke gaat is dat misschien niet wat je zoekt, maar als dat je juist wel aanspreekt, is die seagull wat je zoekt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rijsberman Bekijk bericht
    De adviezen zijn eigenlijk al gegeven, maar goed... Google vertelt me dat die seagull een breedte van 46 mm heeft. Lijkt me de breedste van jouw rijtje. Heerlijke gitaar trouwens. Door de ceder top ook wat warmer/vriendelijker dan een staalsnarige met een spruce top. Als je juist voor veel contrast met je klassieke gaat is dat misschien niet wat je zoekt, maar als dat je juist wel aanspreekt, is die seagull wat je zoekt.
    Sorry als ik niet helemaal duidelijke was. Ik bedoelde gewoon de gitaar opzich, dus niet als je naar de maat kijkt maar gewoon de beste gitaar (ik weet dat dat per persoon verschilt maar de meeste zullen er meer verstand van hebben dan ik)

    Dus daar was ik benieuwd naar
    Ik wil dus nu juist geen klassiek geluid meer, maar een echte western gitaar. Ik vind de klank van een klassieke nylon niks voor mij. Dus van die 4 de beste als je kijkt naar het feit dat ik dus niks klassieks wil.

    De Seagull staat het laagst op mijn lijstje omdat (en ik zou misschien zo niet moeten denken) maar die het duurst is ongeveer. 2ehands en en het oudst. En ook nog het verst rijden. Maar ik weet wle dat die nieuw veel duurder is dus ben beneieuwd of iemand mij kan vertellen wat nu echt een lekker modern geluid geeft met de beste prijs/kwaliteit verhouding
    Laatst gewijzigd door ThePupD; 11 augustus 2009 om 22:34

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 oktober 2008
    Locatie
    whereever I lay my head
    Berichten
    6.352

    Standaard

    Voor wat het waard is, mijn persoonlijke voorkeur (afgezien van geld en evt. staat van het instument):

    1. seagull (user reviews)
    2. washburn (user reviews)

    en zou ik laten staan (wegens duidelijk minder dan bovenstaand), maar toch:

    3. Cort (user reviews)
    4. Yamaha (user reviews)

    De Seagull is een folk-model, de washburn een dreadnought. De dreadnought is door het model meestal 'bassiger', ik hou zelf van het meer m.i. gebalanceerde geluid van een folk. Dat een dreadnought vaak ook luider is vind ikzelf geen voordeel. Je kunt er bijna niet in je eentje overheen zingen in een kampvuur-setting! Maar het is maar net wat je zoekt...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 oktober 2008
    Locatie
    whereever I lay my head
    Berichten
    6.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door remmiedepemmie Bekijk bericht
    Ow ja, jij was die schurk.....


    (Nog bedankt, hij bevalt prima!)
    Mooi ding he. Bijzonder gasopwekkend!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2008
    Berichten
    1.665

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rijsberman Bekijk bericht
    Mooi ding he. Bijzonder gasopwekkend!
    Ja! Ik zag hem hangen, moest aan jouw enthousiasme denken, speelde erop, en zag mezelf tot mijn schrik dat ding bij de kassa afrekenen....maar geen moment spijt gehad!

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rijsberman Bekijk bericht
    Voor wat het waard is, mijn persoonlijke voorkeur (afgezien van geld en evt. staat van het instument):

    1. seagull (user reviews)
    2. washburn (user reviews)

    en zou ik laten staan (wegens duidelijk minder dan bovenstaand), maar toch:

    3. Cort (user reviews)
    4. Yamaha (user reviews)

    De Seagull is een folk-model, de washburn een dreadnought. De dreadnought is door het model meestal 'bassiger', ik hou zelf van het meer m.i. gebalanceerde geluid van een folk. Dat een dreadnought vaak ook luider is vind ikzelf geen voordeel. Je kunt er bijna niet in je eentje overheen zingen in een kampvuur-setting! Maar het is maar net wat je zoekt...
    Bedankt voor je mening.
    Is het dan ook zo dat de Yamaha een niet zo'n geweldige gitaar is? want ik dacht juist dat het DE budget instap gitaar was (onder 150 zeg maar)
    Ik dacht nna het kijken van de reviews... dat de Cort wel een goede gitaar zou zijn 2ehands voor 150 in goede staat.

    De veiligste keuze is denk ik washburn als ik alles de laatste weken goed heb gelezen. Overall goed beoordeeld, niet heel duur (200 voor basismodel maar ik wil de zwarte en die kost dan heel vreemd opeens 269) ik vind 269 euro dan dnek ik weer net iets te veel maar wil eigenlijk graag een zwarte of witte. (oog wil ook wat)
    Laatst gewijzigd door ThePupD; 12 augustus 2009 om 00:21

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 oktober 2008
    Locatie
    whereever I lay my head
    Berichten
    6.352

    Standaard

    Voor onder de 150 euro is de yamaha een goeie, inderdaad. Maar 150 is gewoon een beetje weinig voor een gitaar. De bodem van de markt zeg maar. Als je er rekening mee houd dat het ding ook getransporteerd en verkocht moet worden, blijft er erg weinig voor de gitaar zelf over.

    Een gitaar van 250-300 is al veel meer gitaar dan een van 150. Die washburn is een prima ding.

    En probeer 'm even voor je 'm koopt. Of 'ie bevalt is persoonlijk. En 't ene exemplaar is soms net beter dan de ander. Je kunt best om een ander exemplaar vragen om te proberen, als die ene in de winkel tegen valt, zeker als je 'm toch wilt kopen (verkopers halen niet graag een serie dozen leeg voor mensen die alleen ff komen kijken, natuurlijk).

    Veel plezier ermee! (en welterusten )
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rijsberman Bekijk bericht
    Voor onder de 150 euro is de yamaha een goeie, inderdaad. Maar 150 is gewoon een beetje weinig voor een gitaar. De bodem van de markt zeg maar. Als je er rekening mee houd dat het ding ook getransporteerd en verkocht moet worden, blijft er erg weinig voor de gitaar zelf over.

    Een gitaar van 250-300 is al veel meer gitaar dan een van 150. Die washburn is een prima ding.

    En probeer 'm even voor je 'm koopt. Of 'ie bevalt is persoonlijk. En 't ene exemplaar is soms net beter dan de ander. Je kunt best om een ander exemplaar vragen om te proberen, als die ene in de winkel tegen valt, zeker als je 'm toch wilt kopen (verkopers halen niet graag een serie dozen leeg voor mensen die alleen ff komen kijken, natuurlijk).

    Veel plezier ermee! (en welterusten )

    Bedankt voor je uitleg. Het is alleen wel zo, dat voor een student die al te veel dure hobbies heeft een gitaar van 300 euro te veel is. Ik speel pas een paar maanden en dan is 300 euro wel erg veel geld. Heb net mezelf al getrakteerd op een andere hobbie, en dat was al 1800 euro, maar dan weet je dat het het geld waar is. Net zoals mensen hier dat weten over een gitaar.

    300 is te veel. Eigenlijk is mijn max 200 euro en dan moet ik echt zo hebben van wauw! ik ga er niet mee optreden of wat dan ook, gewoon om te lessen en lekker te jammen in m'n kamer (eigenlijk treed ik dus elke dag op, maar dan voor de heer S. piegel)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top