Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 19 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 184
  1. #81
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Het moet toch een Out/Through zijn? Als het alleen Through is dan kan diezelfde controller niets besturen. Als het alleen Out is kan de GCP niets besturen. Zo werkt het toch?

  2. #82
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Ja klopt

  3. #83
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    En dan een bordje met een x aantal knoppen. Nu even speculatief:

    4 knoppen om de kanalen te schakelen en 2 voor de EQ's? Zou kunnen maar ik weet niet of ik 'm op die manier zou gebruiken. Perfect zou dan zijn een controller van 3 knoppen breed en 2 knoppen hoog :P.

    Andere mogelijkheid is het verzenden van de presets 'kant en klaar'. In m'n hoofd zit nu het volgende:
    Clean: Rhythm1.
    Crunch/OD: Lead1+EQ1
    Lead: Lead2+EQ2.
    dan zou ik maar 3 knoppen nodig hebben.

    Het eerste lijkt me wat flexibeler, want presets schakel ik ook al met de GCP.
    Het klinkt alsof zoiets erg haalbaar is. Ik maak op deze manier dus zegmaar m'n eigen Axess-bord met expander. Of het werk en budgettechnisch prettig is, valt te bezien. Maar dromen mag altijd .

    O, m'n vriendin zegt dat ik aan het overdrijven ben (ook de eerste keer btw :P).
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 10 augustus 2009 om 16:44

  4. #84
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Liquid foot junior?

    Enne: zeg tegen je vriendin dat ze effe schoenen moet gaan kopen. De mannen praten nu

  5. #85
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Da's inderdaad een mooie, maar die is vééééél te duur. Er zijn toch ook van die goedkope plastic controllers (gratis bij 2 pakken melk). Waarschijnlijk zal ik 'm weinig gebruiken want ik schakel dat soort dingen met mijn patches. ampchannel is de fundering van mijn channels. Dit zou echter wat flexibiliteit (en coolness) geven. Of ik het nodig heb is maar zeer de vraag (maar daar kan ik nu zéker niet over oordelen).

    Wat ik dus zoek is een Behringer FCB1010 x 0,6 en zonder expressiepedalen (hoewel, expressiepedalen? )

  6. #86
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Als die dingen overigens niet te vinden zijn, zijn ze misschien wel te maken! Het enige dat 'ie moet kunnen is versturen van 6 PC's of CC's (ligt aan de controller die ik ga gebruiken, maar het maakt in feite niet veel uit) en een LED per knop hebben zodat ik weet welk kanaal er aan staat. Als ik 'm zelf zou maken (m'n pa kent elektronica en een vriend van 'm kan programmeren) kan ie natuurlijk (ongeveer) dezelfde layout als de GCP krijgen. Ik zie het al helemaal zitten, dus ik ga lekker verder dromen :P.

    Misschien moeten we het maar weer over preamps gaan hebben :P. Voorlopig heb ik nog geen noodzaak en geld om er eentje te kopen, maar ik ga me zeker wat meer verdiepen in al wat genoemd is (en met name de Quad ).

  7. #87
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Ik heb nog eens nagedacht over zo'n additionele footcontroller, maar het is lastiger dan het lijkt. De kanalen zijn gewoon aan-functies: er kan maar 1 kanaal tegelijk actief zijn dus dat werkt net als met gewone presets (of zoals de Behringer het doet). Maar de EQ kan aan en uit en dat werkt niet lekker met zo'n switch. Die zouden dan weer wel met de GCP Instant Acces kunnen. Dan zou ik dus een expander met 4 knoppen (4 PC's) neerzetten voor de 4 kanalen, die tegelijkertijd ook met de patches vanuit de GCP worden verstuurd. En de EQ's worden dan vanuit de patches meegestuurd en kan ik aan/uitzetten met de Instant Acces.
    Wederom: geen idee of het werkt of dat het funcioneel is, maar het is een leuk idee. En misschien is dit ook wel te realiseren. Een controller met 4 knoppen is vast wel te vinden :P.

  8. #88
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

  9. #89
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Is dat ding echt zo hoog als 'ie lijkt? Ziet er écht niet uit, maar is custom. Alleen denk ik niet dat ik zelf in staat ben om zoiets te produceren :S:S.

  10. #90
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Veel geld voor een stomme switcher, daarvoor koop je zo goed als die SLO-preamp.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top