Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 19 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 184
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban Bekijk bericht
    toch altijd fijn?

    Als je een andere poweramp zou zoeken zou ik geen mesa nemen als ik jou was. Persoonlijk lijken ENGL poweramps me fijner (als ik vergelijk tussen de poweramp in mijn mark III en in mijn Fireball. De Fireball maakt veel meer bas, en dat vind ik wel leuk.
    Die ken ik eigenlijk niet, maar dat lijkt me ook wel wat ja. Sowieso zou ik, denk ik, liever 6L6 buizen hebben. Maar goed, da's een issue waar ik nu niet mee bezig ben.
    Ik moet 'ns rondkijken of er mensen zijn die die SLO Clone hebben zodat ik 'm kan beluisteren. De clips hier (officiele site) zijn toch niet helemaal wat ik zoek. Klinkt me namelijk te Brits.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Die ken ik eigenlijk niet, maar dat lijkt me ook wel wat ja. Sowieso zou ik, denk ik, liever 6L6 buizen hebben. Maar goed, da's een issue waar ik nu niet mee bezig ben.
    Ik moet 'ns rondkijken of er mensen zijn die die SLO Clone hebben zodat ik 'm kan beluisteren. De clips hier (officiele site) zijn toch niet helemaal wat ik zoek. Klinkt me namelijk te Brits.
    Ik heb die clips vorig jaar ofzo een keer beluisterd, en vond ze vrij zwaar sucken. Maar weet je wat. Als je die SLO koopt kom ik een weekendje naar Almere en prutsen we eraan tot je hem goed vindt. Ik denk dat je stock veel meer uit die amp kan krijgen dan in die clipjes, en met een aantal redelijk simpele modificaties geef je hem een beetje meer gain en wat strakker enzoverder. (Ik denk dat je er bijvoorbeeld gemakkelijk een framus cobra preamp van kan maken, alleen de tonestack is wat anders vrees ik.)

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban Bekijk bericht
    Ik heb die clips vorig jaar ofzo een keer beluisterd, en vond ze vrij zwaar sucken. Maar weet je wat. Als je die SLO koopt kom ik een weekendje naar Almere en prutsen we eraan tot je hem goed vindt. Ik denk dat je stock veel meer uit die amp kan krijgen dan in die clipjes, en met een aantal redelijk simpele modificaties geef je hem een beetje meer gain en wat strakker enzoverder. (Ik denk dat je er bijvoorbeeld gemakkelijk een framus cobra preamp van kan maken, alleen de tonestack is wat anders vrees ik.)
    Oeh dat klinkt tof, Fre! Ik zal d'r over nadenken. Als jij zegt dat we met die amp heel veel kanten op kunnen durf ik dat misschien wel aan. Lijkt me ook best tof om zoiets in elkaar te zetten.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Oeh dat klinkt tof, Fre! Ik zal d'r over nadenken. Als jij zegt dat we met die amp heel veel kanten op kunnen durf ik dat misschien wel aan. Lijkt me ook best tof om zoiets in elkaar te zetten.
    Ik DENK dat we daar veel kanten mee op kunnen. Ik ben geen gediplomeerde technicus natuurlijk. Je moet gewoon denken hoe hard de meeste high-gainers op elkaar lijken, en toch elk hun karakter hebben.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban Bekijk bericht
    Ik DENK dat we daar veel kanten mee op kunnen. Ik ben geen gediplomeerde technicus natuurlijk. Je moet gewoon denken hoe hard de meeste high-gainers op elkaar lijken, en toch elk hun karakter hebben.
    Die snap ik niet helemaal :P. Wat heb je eraan om dat te weten? Het feit dat er technisch gezien maar weinig verschil is en modificaties dus simpel zijn te doen?
    Het filmpje op deze website klinkt dan wél weer erg high gain en als ik er zoiets uit zou kunnen pompen ben ik wel zo'n beetje verkocht :P.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2006
    Berichten
    1.435

    Standaard

    Hmm, ik denk dat mijn preamp je ook wel zou bevallen als ik je post een beetje goed volg. 4 kanaals, high gain, warm clean. Het enige wat je zou missen is een effectsloop en hij is niet midi-schakelbaar. Ik heb em samen met een mesa 6l6 eindtrap, ik vind hem erg lekker klinken. Je woont alleen wat ver weg om effe te komen luisteren, maar desalniettemin ben je toch welkom.

    Ik vind die slo-clone veel te dun klinken, maar dat is mijn mening.
    Gear: Mayones, Skervesen, Mesa
    Band: Firezone http://www.firezone.bandcamp.com

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Die snap ik niet helemaal :P. Wat heb je eraan om dat te weten? Het feit dat er technisch gezien maar weinig verschil is en modificaties dus simpel zijn te doen?
    Ja zoiets. Een rectifier klinkt bijvoorbeeld anders dan een framus, en weer anders dan een SLO, en toch lijken ze heel sterk op elkaar qua circuit, voor een Bogner Überschall opnieuw hetzelfde (VHT weet ik niet, maar zij doen sowieso rare dingen in hun phase invertor, dus de karakteristieke sound kan ook daarin zitten).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JTB Bekijk bericht
    Hmm, ik denk dat mijn preamp je ook wel zou bevallen als ik je post een beetje goed volg. 4 kanaals, high gain, warm clean. Het enige wat je zou missen is een effectsloop en hij is niet midi-schakelbaar. Ik heb em samen met een mesa 6l6 eindtrap, ik vind hem erg lekker klinken. Je woont alleen wat ver weg om effe te komen luisteren, maar desalniettemin ben je toch welkom.

    Ik vind die slo-clone veel te dun klinken, maar dat is mijn mening.
    Wat is jouw preamp, want ik zie hem eigenlijk niet staan in je signature.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2006
    Berichten
    1.435

    Standaard

    toch wel hoor: Kitty Hawk Quattro

    door velen wordt dit merk als slecht betiteld, maar deze preamp klinkt echt heel zwaar ism de Mesa eindtrap. Ik speel nu dan ook nog over een cheap-ass cabje. Het neuzige/nasale geluid dat veel mensen vinden dat deze preamp heeft herken ik niet terug. De preamp heeft dan wel net een volledige re-tube gehad met EH buisjes. Vooral channel 2 geeft een heerlijke crunch, channel 3 een hele droge overdrive (beetje al la JCM 800) en channel 4 is een hele dikke brute overdrive en dan gebruik ik slechts de helft van de beschikbare gain. Channel 1 geeft een mooie warm clean geluid.
    Gear: Mayones, Skervesen, Mesa
    Band: Firezone http://www.firezone.bandcamp.com

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Hier staat een clipje van de Kitty Hawk, klinkt mooi vind ik.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2003
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    539

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban Bekijk bericht
    Ik heb die clips vorig jaar ofzo een keer beluisterd, en vond ze vrij zwaar sucken. Maar weet je wat. Als je die SLO koopt kom ik een weekendje naar Almere en prutsen we eraan tot je hem goed vindt. Ik denk dat je stock veel meer uit die amp kan krijgen dan in die clipjes, en met een aantal redelijk simpele modificaties geef je hem een beetje meer gain en wat strakker enzoverder. (Ik denk dat je er bijvoorbeeld gemakkelijk een framus cobra preamp van kan maken, alleen de tonestack is wat anders vrees ik.)


    ik wil er ook een :-)

    is dat clipje van die Kitty Hawk niet met een impulse? of lees ik dat verkeerd?
    Dat maakt natuurlijk ook heel veel verschil vd sound.

    liquid metal...mischien moet je eens een Peavey Rockman testen. die zijn mega vet en voor heel weinig te koop. Als je er een weet te vinden.
    Ik weet dat bv Jochem van Textures ook zo'n ding naast zijn Engl in zijn rack heeft.
    Laatst gewijzigd door newbreed; 8 augustus 2009 om 13:25
    Noud Smeets plays BO-EL guitars, Curt Mangan usa strings and Taurus pedals exclusively

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top