Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 19 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 184
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    shhhtt

    en nu weer on-topic!

  2. #12

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Let wel dat je uit die Mesa studio preamp geen clean en scheur tegelijk kan krijgen. Het is eigenlijk meer een 1 kanaals ding, zeker als je hem instelt op een strakke scheur. Maar bruut klinkt hij zeker! Zou dan wel voor die quad gaan. Die heb je wel voor max 700 euro. misschien switchen met je TC of een nobels MS4 erbij.

    Zo brits klinkt een SLO niet hoor. Hij wordt vaak neergezet als een opgefokte marshall, maar een SLO klinkt totaal anders dan een Marshall. Die SLO preamp lijkt me ook wel leuk.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  4. #14

    Standaard

    Een Quad voldoet zeker maar als je alles wil switchen dan heb je een nobels ms-8 of een rockman octopus oid nodig.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2006
    Locatie
    n.v.t.
    Berichten
    401

    Standaard

    Kan je de quad zeker aanbevelen, heb em zelf voor 650 op de kop getikt met een rockman midi octopus er bij en bekabeling.

    Ik zet er een volle warme cleansound mee neer (hangt natuurlijk ook af van of je brug/mid/neck pickupstand gebruikt). Daarnaast heb ik een strakke scheursound voor het palmmute werk en voor het doormeppen (so to say, enkele halen doe ik er nie echt mooi mee, sterft niet mooi uit vind ik, doet de Soldano preamp die ik recent op de kop getikt heb juist weer wel goed!!).

    Dan heb ik nog een kanaal wat iets harder staat voor de riff/solo dingen die er minder uit hoeven te springen en als laatste nog een leadkanaal dat er gewoon dik doorheen prikt.

    Met de rockman octopus is alles midi schakelbaar, je hebt de 4 kanalen, reverb boost en reverb cancel (waarmee je dus effectief 2 reverbs hebt), en als laatste kan je de GEQ in en uitschakelen van de 2 secties.

    Als je de amp eens wil horen ben je altijd welkom om te komen testen, weet alleen nie hoe ver weg je woont.

    *edit
    Net gechecked, je zit in Almere, dat is ruim een uurtje rijden hier heen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door budje Bekijk bericht
    ouwe meuk = instant mojo, kan het niet vaak genoeg zeggen!
    Doe ik je een plezier met het telefoonnummer van het bejaardenhuis hier?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    De mark IIC+ ís toch een behoorlijk brutale scheur?
    En de Quad Preamp is eenzelfde maar dan dubbel en 4HE right? Kun je daar 2 cleans en 2 drives mee maken en met de Studio de helft? Wat is een normale prijs voor de Quad? En komt die tweedehands een beetje voor?
    De markseries gaan redelijk brutaal maar niet te vergelijken met ENGL bijvoorbeeld. De Quad heeft 2 rythms en 2 leads. Rynthm 1 is clean, rynthm 2 is crunch, lead 1 is zo goed als de IIC(+), lead 2 is mark III alike.
    De studio heeft hiervan rythm 1 en lead 1 als ik me niet vergis.

    De e570 is cool, maar volg even mijn (misschien wel vreemde) redenering: je hebt een e530, maar zijn high-gain kanaal is ongeveer hetzelfde als de Fireball. Nu is de e570 de preamp uit de ENGL SE. Volgens iemand die de SE en de Fireball een tijd bij elkaar heeft gehad, kan je met de Fireball de SE benaderen met een equalizer in de loop (en de lage mids lichtjes boosten). Ook zit er in je e530 de mega low punch uit de powerball gebouwd (ik heb nooit een juist schema van de SE gezien, maar weet hoe het werkt in de powerball, en ik ga er vanuit dat dit in de SE hetzelfde gaat).
    Nu zou jij dus met een equalizer de sound van de e570 moeten kunnen benaderen, toch? Het enige verschil wat wel overblijft is de fx-loop van de e530, die in tegenstelling tot de e570 niet gebufferd wordt door een lamp, maar ik geloof niet dat dit werkelijk iets aan je geluid zou mogen doen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht

    Die SLO Clone heeft trouwens wél precies de kanalen die ik zoek: Clean, Rhythm en Lead. Alleen vraag ik me af of het de voicing is die ik zoek :P. Ik denk dat 'ie te Brits klinkt (en niet strak genoeg is).
    Strak zal hij klinken, maar niet zo strak als sommige andere high-gainers. Nu is die strakheid er vrij makkelijk in te krijgen met een paar modjes. In jouw geval zou ik echt voor de SLO-preamp gaan. Zo heb je nog geld over voor een tweede poweramp, en hoe cool zou dat wel niet zijn

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Boxtel, Brabant
    Berichten
    1.773

    Standaard

    Liquid, je hebt een PM
    Voor mij, komt altijd een ander.

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Die heb ik inderdaad ook overwogen. Lijkt me een érg toffe preamp. Maar zoveel kanalen heb ik helemaal niet nodig :P. Is er een ander voordeel voor het hebben van zóveel kanalen?
    Grote voordeel van 4 kanalen is natuurlijk de veelzijdigheid (en je bent niet verplicht om ze allemaal te gebruiken natuurlijk ). Maar ik vind em daarnaast ook absoluut goed en overtuigend klinken...op alle fronten. Van sprankelend clean, Gilmour-achtig lead, vieze crunch, warme smeuïge lead, heavy 'beukend' rhythm, heerlijke metal lead tot gruwelijk heavy over the top black metal rhythm. En daarnaast is alles midi-schakelbaar.

    Ik weet niet in hoeverre de optie die Caliban noemt toepasbaar is. Zou kunnen, heb er geen ervaring mee.

    Je bent welkom om te komen testen (1 uur en 3 kwartier rijden vanuit Almere ).
    Custom Serpentine 7 string DC, Ibanez JPM90th HAM, Ibanez JPM100P1, Ibanez JPM100P2, Ibanez JS100BK, Ibanez RG7321, Ibanez AEL20, Axe-FX 2 & MFC-101 footcontroller, KRK Rokit RP-6 G2

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    @Harold: die Egnater van je heb ik zéker overwogen en dat doe ik nog steeds. Het lijkt me een hele vette preamp en de soundclips die ik er van heb gehoord spreken me erg aan. Alleen denk ik dat 1250 wat aan de hoge kant is voor mij. Als die amp het helemaal gaat worden kan het misschien wel, maar voorlopig zoek ik door.
    Die Triaxis is ook wel het overwegen waard. Maar hoe modelleert die de amps? Ik ben niet zo fan van modellatie in het algemeen. Ik ben meer van de onetrickponies als het om amps gaat.

    @Jimwoud: ik denk inderdaad dat een Quad de beste optie voor mij zou zijn en dat een Studio nét wat te beperkt is. En een mooie prijs!

    @Caliban: ik dacht ook al dat ik liever niet nóg een Engl wilde. Ik ben heel erg tevreden met de E530 en die gaat voorlopig ook zeker niet weg. Maar er zijn nog zoveel meer mooie amps .
    Die SLO lijkt me ook leuk om te bouwen en drie volledig gescheiden kanalen zou perfect zijn: clean, OD en lead.
    Wat zou ik overigens met een tweede poweramp moeten? :P Ik zit wel te denken dat ik misschien mijn Peavey Classic 50/50 zou kunnen ruilen voor een Mesa (met 6L6 dus).

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Wat zou ik overigens met een tweede poweramp moeten?
    toch altijd fijn?

    Als je een andere poweramp zou zoeken zou ik geen mesa nemen als ik jou was. Persoonlijk lijken ENGL poweramps me fijner (als ik vergelijk tussen de poweramp in mijn mark III en in mijn Fireball. De Fireball maakt veel meer bas, en dat vind ik wel leuk.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top