Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 19 EersteEerste ... 910111213 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 184
  1. #101
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Nog even over die SLO Clone. Hoeveel verschillende sounds kun jij daar uit halen, Fre? Dus door modificaties? Want de Britse sounds die ik in die clips heb gehoord trek ik écht niet. Zoiets zoek ik absoluut niet.
    Ik wil een amp met strakke bas, zware, warme mids en heldere highs, maar de highs mogen ABSOLUUT niet grainy zijn. Daar heb ik nu met Engl juist een beetje last van. Die Quad heeft dat volgens mij helemaal niet. Daar kun je de dreamtone zoals Petrucci heeft wel uit halen right?

  2. #102
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Van opbouw lijkt de quad meer op de ENGL dan een van beide op de SLO. De SLO (en recto, bogner, framus,...) is een JCM800 met extra gainstage (en wat dingen veranderd, maar de basis is de 800). De quad is zoals de markseries een fender met 1/2 gainstages extra, en de toonregeling tussen gainstage 1 en 2 (zoals op de fender). (Na de preamp heb je natuurlijk ook nog de GEQ.) ENGL is naar het schijnt gebaseerd op een markseries preamp waarvan de toonregeling staat ingesteld op een strakke overdrive (veel treble en weinig bas dus), maar met op het einde van de preamp de eigenlijke toonregeling.

    Weet je over wat voor poweramp die clipjes van de SLO preamp waren opgenomen? Dat kan veel doen.

  3. #103
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Ik zal die site nog ff goed bekijken (deze dus), maar ik weet atm niet welke poweramp gebruikt is.
    JCM800 en ook de rectifier zijn amps die me helemaal niet aanstaan. Ik denk dan ook dat ik ver weg moet blijven van de SLO.
    Omdat het scherpe hoog van de Engl me de laatste dagen (opeens) zo irriteert denk ik dat ik dus een amp zoek die dat niet heeft. Geen Engl dus meer (hoewel 'ie voor thuis wel lekker blijft).

  4. #104
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Ik zal die site nog ff goed bekijken (deze dus), maar ik weet atm niet welke poweramp gebruikt is.
    JCM800 en ook de rectifier zijn amps die me helemaal niet aanstaan. Ik denk dan ook dat ik ver weg moet blijven van de SLO.
    Omdat het scherpe hoog van de Engl me de laatste dagen (opeens) zo irriteert denk ik dat ik dus een amp zoek die dat niet heeft. Geen Engl dus meer (hoewel 'ie voor thuis wel lekker blijft).
    Uiteindelijk ga je jezelf aan alles ergeren hoor, allez dat heb ik zelf toch. Als je de dag erna terug je amp aanzet is het gevoel vaak weg. Hoe staat de presence van je poweramp afgesteld?

  5. #105
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Ik vind de presence van de poweramp lekkerder klinken dan de treble (eigenlijk ook presence) van de preamp, dus presence staat nu op 7, terwijl treble (preamp) op 2 staat. High Mid staat op 6,5

  6. #106
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Ik vind de presence van de poweramp lekkerder klinken dan de treble (eigenlijk ook presence) van de preamp, dus presence staat nu op 7, terwijl treble (preamp) op 2 staat. High Mid staat op 6,5
    Ik zou dan de high mid lager zetten. Je moet zo denken: bas is gewoon bas, low mid is de gewone mid, high mid is treble (en die zet ik op mijn fireball net boven kwart, maar aangezien in de fireball geen megalowpunch-ding zit moet je sowieso de treble wat lager houden), en de treble is een soort van presence, maar eigenlijk gewoon iets wat na de toonregeling extra hoog laat wegvloeien. De presence van op de peavey, is terugkoppeling van hoge tonen van de uitgangstransfo naar fasedraaier. Ik vind over het algemeen een hoge presence-instelling ook leuker klinken dan hoge treble.
    Zet misschien de highmid op 4.5, treble op 3.5 ofzo, en presence op 5. (Ruwe gok)
    Laatst gewijzigd door caliban; 12 augustus 2009 om 18:07

  7. #107
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Heb het even geprobeerd en wordt er inderdaad minder gritty van. Maar ook nogal dof. Ik ga dus nog ff tweaken om een balans te vinden .

  8. #108
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Heb het even geprobeerd en wordt er inderdaad minder gritty van. Maar ook nogal dof. Ik ga dus nog ff tweaken om een balans te vinden .
    Drie knoppen die hoge tonen regelen, maakt het alleen maar moeilijker . Hoe stel je de lowmid af?

  9. #109
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban Bekijk bericht
    Drie knoppen die hoge tonen regelen, maakt het alleen maar moeilijker . Hoe stel je de lowmid af?
    Bas staat op 5 (half) en Lo Mid staat op 4.
    het wordt wel slow chat zo hè! Zullen we het via msn doen?

  10. #110
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Slowchat zou niet mogen, maar het blijft vind ik informatief. De bas op de meeste versterkers haalt niet zo veel meer uit boven 5/6, maar die setting lijkt me zeker niet verkeerd. De lowmid zou ik hoger instellen, net boven de helft, en in combinatie daarmee je highmid iets lager.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top