Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 19 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 184
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard In search of a new preamp

    Het is nog maar een hersenspinsel (zie Foto's van jou Rack topic) maar wellicht zoek ik een nieuwe preamp. Ik heb nog niet écht een budget vastgesteld, maar ik denk maximaal 1000 euro en liever een stuk er onder (700 oid).
    Ik vind de Engl-sound erg gaaf, maar ben ook behoorlijk fan van Mesa Boogie. Misschien is de Studio Preamp een mooie? Die zijn niet duur? Klinkt dat?

    Ik zoek een strakke metalsound en heb maar twee kanalen nodig: clean (warm) en lead (amerikaanse voicing en STRAK). Crunch regel ik wel door volume op m'n preamp dicht te draaien. Andere optie is 3 kanalen: clean, rhythm en lead (enkel voor solo's, dus mag wat harder).

    Ik vond de Soldano SLO erg gaaf klinken op netmusicians.org, maar ik denk dat dat te brits voor me is. Er is een clone te vinden (zelfbouw) voor 260 euro en zoiets bouwen lijkt me misschien ook wel heel cool . Hier de zelfbouw.
    Iemand bekend met amerikaanse (Mesa Mark series-achtige) DIY-pakketten?
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 6 augustus 2009 om 23:08

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Het is nog maar een hersenspinsel (zie Foto's van jou Rack topic) maar wellicht zoek ik een nieuwe preamp. Ik heb nog niet écht een budget vastgesteld, maar ik denk maximaal 1000 euro en liever een stuk er onder (700 oid).
    Ik vind de Engl-sound erg gaaf, maar ben ook behoorlijk fan van Mesa Boogie. Misschien is de Studio Preamp een mooie? Die zijn niet duur? Klinkt dat?

    Ik zoek een strakke metalsound en heb maar twee kanalen nodig: clean (warm) en lead (amerikaanse voicing en STRAK). Crunch regel ik wel door volume op m'n preamp dicht te draaien. Andere optie is 3 kanalen: clean, rhythm en lead (enkel voor solo's, dus mag wat harder).

    Ik vond de Soldano SLO erg gaaf klinken op netmusicians.org, maar ik denk dat dat te brits voor me is. Er is een clone te vinden (zelfbouw) voor 260 euro en zoiets bouwen lijkt me misschien ook wel heel cool . Hier de zelfbouw.
    Iemand bekend met amerikaanse (Mesa Mark series-achtige) DIY-pakketten?
    We hebben het er langs msn al wat over gehad. Een mark-diy weet ik niet zo direct van, alhoewel er op sloclone layouts staan, maar dan moet je nog zelf alles verzamelen, en je printplaatjes etsen.
    Die SLO-preamp lijkt me heel cool, vrij goedkoop, en kan je altijd naar eigen smaak modificeren, daar wil ik je maar al te graag mee bijstaan.
    De studio preamp lijkt me super (de helft van de quad preamp). Goeie clean, geweldige leadsound (vrij gelijkaardig aan de mark IIC+ normaal), maar niet direct een super-brutale scheur.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 december 2004
    Locatie
    Mol (B)
    Berichten
    186

    Standaard

    Randall RM4 (weetniet of RM2 al uit is) of de egnater M4 , met dat modulaire systeem heb je een waaier van mogelijkheden. Heb zelf een RM4 gehad met KH3,1086,Ultra XL, Ultra Lead, Top Boost en clean modules. Vette sound vooral de Ultra XL. Uiteindelijk verkocht omdat de integratie met fx en midi me niet helemaal beviel (wou een digitech GSP1101 en hierin de randall blenden maar signaal was te krachtig...)

    R

  4. #4

    Standaard

    De Engl E570 is ook gaaf! Super allround (wel met een nadruk op het high-gain 'gevoel' zeg maar), en valt 2e hands wel binnen je budget.
    Custom Serpentine 7 string DC, Ibanez JPM90th HAM, Ibanez JPM100P1, Ibanez JPM100P2, Ibanez JS100BK, Ibanez RG7321, Ibanez AEL20, Axe-FX 2 & MFC-101 footcontroller, KRK Rokit RP-6 G2

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban Bekijk bericht
    We hebben het er langs msn al wat over gehad. Een mark-diy weet ik niet zo direct van, alhoewel er op sloclone layouts staan, maar dan moet je nog zelf alles verzamelen, en je printplaatjes etsen.
    Die SLO-preamp lijkt me heel cool, vrij goedkoop, en kan je altijd naar eigen smaak modificeren, daar wil ik je maar al te graag mee bijstaan.
    De studio preamp lijkt me super (de helft van de quad preamp). Goeie clean, geweldige leadsound (vrij gelijkaardig aan de mark IIC+ normaal), maar niet direct een super-brutale scheur.
    De mark IIC+ ís toch een behoorlijk brutale scheur?
    En de Quad Preamp is eenzelfde maar dan dubbel en 4HE right? Kun je daar 2 cleans en 2 drives mee maken en met de Studio de helft? Wat is een normale prijs voor de Quad? En komt die tweedehands een beetje voor?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raffie Bekijk bericht
    Randall RM4 (weetniet of RM2 al uit is) of de egnater M4 , met dat modulaire systeem heb je een waaier van mogelijkheden. Heb zelf een RM4 gehad met KH3,1086,Ultra XL, Ultra Lead, Top Boost en clean modules. Vette sound vooral de Ultra XL. Uiteindelijk verkocht omdat de integratie met fx en midi me niet helemaal beviel (wou een digitech GSP1101 en hierin de randall blenden maar signaal was te krachtig...)

    R
    Die Modular is customizable right? Dat klinkt wel cool, maar klinkt wel erg duur.
    Het is wel zo dat ik maar 2 sounds nodig heb: een clean en een harde distortion. En dat kan, volgens mij, een stuk goedkoper dan zoiets met 4 modules. Die waaier aan mogelijkheden klinkt cool, maar ik denk niet dat ik het nodig heb :P.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aikara Bekijk bericht
    De Engl E570 is ook gaaf! Super allround (wel met een nadruk op het high-gain 'gevoel' zeg maar), en valt 2e hands wel binnen je budget.
    Die heb ik inderdaad ook overwogen. Lijkt me een érg toffe preamp. Maar zoveel kanalen heb ik helemaal niet nodig :P. Is er een ander voordeel voor het hebben van zóveel kanalen?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Een preamp die MIDI-controllable is heeft overigens mijn voorkeur. Ik zag dat de Studio Preamp van Mesa een gedeelde tonecontrol heeft. Dat spreekt me niet zo aan. Maar het ligt eraan hoeveel de EQ kan doen (in de lead).

    Die SLO Clone heeft trouwens wél precies de kanalen die ik zoek: Clean, Rhythm en Lead. Alleen vraag ik me af of het de voicing is die ik zoek :P. Ik denk dat 'ie te Brits klinkt (en niet strak genoeg is).
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 7 augustus 2009 om 09:58

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Hmm Die SLO clone is wel erg gaaf..

    Jammer dat hij niet geschikt is voor beginners..anders ha'k em besteld.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hole Bekijk bericht
    Hmm Die SLO clone is wel erg gaaf..

    Jammer dat hij niet geschikt is voor beginners..anders ha'k em besteld.
    En lekker goedkoop! Maar "zelfs" ik zou dat niet aandurven. Pedaaltjes geen probleem, maar dit is wel een hele andere league...

    @TS: en in de Egnater/CAE hoek? Ik ken iemand die onderhand wel eens van z'n IE4 af wil en die is ook midi schakelbaar (en met relais en ook nog met een IE4 footswitch)

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    En lekker goedkoop! Maar "zelfs" ik zou dat niet aandurven. Pedaaltjes geen probleem, maar dit is wel een hele andere league...

    @TS: en in de Egnater/CAE hoek? Ik ken iemand die onderhand wel eens van z'n IE4 af wil en die is ook midi schakelbaar (en met relais en ook nog met een IE4 footswitch)
    Hmm ik die iemand ken ik ook. Kan die verkoper van harte aanbevelen vanwege zijn after-sale-service !

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hole Bekijk bericht
    Hmm ik die iemand ken ik ook. Kan die verkoper van harte aanbevelen vanwege zijn after-sale-service !
    Kijk jij nou eerst maar even of je de in- en output niet hebt omgewisseld!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top