Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11

    Standaard

    Euhm... Sorry.
    Dat met die blauwe knop snap ik niet :S

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2008
    Locatie
    Hier en daar
    Berichten
    783

    Standaard

    Laat maar:
    Dus je zet hem op, je sluit hem aan... en wat doe je dan? wat druk je in/stel je af?
    BACKSTAGE is coming trough
    Te KOOP: ROLAND CUBE 60
    Het Grote MattellicA en J-sus Rulez Pedaalbouw Topic!

  3. #13

    Standaard

    Euhm ... even iets anders, als ik het aansluit op de CD Input op mengpaneel, dan kan ik nix afstellen, behalve de EQ. Dus dan doe ik dat, en kheb daar al heel veel mee geprobeerd, ik weet hoe het in mekaar zit, maar er komt dus geen verbetering in. Als ik ze gwn op een kanaal aansluiten, dan stel ik de low, mid, high enzo af. Daar probeer ik ook heel veel mee, maar ook hier geen verbetering in het geluid.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2008
    Locatie
    Hier en daar
    Berichten
    783

    Standaard

    In principe moet je met een cd niet al te veel afstellen met EQ (buite persoonlijke smaak) maar zonder afstellen zou hij goed moeten klinken.

    Toch de knoppen ingedrukt zodat hij de CD goed herkent?
    (die met CD op )?
    BACKSTAGE is coming trough
    Te KOOP: ROLAND CUBE 60
    Het Grote MattellicA en J-sus Rulez Pedaalbouw Topic!

  5. #15

    Standaard

    Welke knop bedoel je precies? Ik heb aan de rechterkant in het midden van het mengpaneel de knop CD/TAPE INPUT ingedrukt. En het geluid blijft nog steeds slecht.

  6. #16

    Standaard

    Het wordt wel stereo aangesloten? Als juist drums en zang wegvallen, lijkt haast op een karaoke instelling die center geluiden weghaalt.

  7. #17

    Standaard

    Je moet de CD input van het mengpaneel niet gebruiken. Die gaat in 1 keer naar de master, en je kan idd niks meer regelen.
    Je kan hem veel beter aansluiten op een stereokanaal (Als je nog kanalen over hebt.) Dan moet je twee verloopstekkertjes van tulp naar jack kopen en op de twee jack-ingangen van een kanaal aansluiten. Dan heb je gewoon ee fader voor je cd-speler, en je kan met de gain ook de ingangsgevoeligheid instellen.
    Die Cd-input met tulpstekkers gebruikt bija niemand.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  8. #18
    Member
    Geregistreerd
    13 december 2007
    Locatie
    Heinsberg (D)
    Berichten
    72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door martijn3293 Bekijk bericht
    Als ik ze in een gewoon kanaal steek, dan pak ik dus een andere kabel met een gewone jack (als dat zo heet tenminste :P) en die steek ik dan gwn in een kanaal in.
    En dit moet je dus NOOIT doen. Als er 2 kabeltjes uit een apparaat komen, moeten er ook 2 kabeltjes (pluggen, in dit geval jack) IN een apparaat. Als jij een kabel gebruikt met 2 cinchpluggen aan de ene kant en EEN jack aan de andere, heffen bepaalde delen van de signalen "links" en "rechts" elkaar op, en krijg je inderdaad het door jou beschreven verschijnsel.
    Ik kan hier nu wel een verhaal gaan typen over symmetrische signalen en gebalanceerde aansluitingen enzo, maar dat gaat me een beetje te ver.

    Groet, Rob.
    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top