Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1

    Standaard Afstellen mengpaneel

    Hallo,

    Ik heb met mijn band een mengpaneel van Berhinger. Nu willen wij hier een cd speler of ipod op aansluiten. Maar als we de cd speler en ipod aansluite op de cd input, dan krijge we een dof geluid, en de drum en zang komen amper door. Dit is ook hetzelfde als we ze aansluiten op een gwn kanaal. Kan iemand mij helpen? Ik heb al vanalles probere af te stellen, maar er komt geen beterschap in het geluid.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 maart 2006
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    995

    Standaard

    Welke behringer is het?
    Actief of passief?
    Hoe sluit je het nu aan?

    Met iets meer info is het makkelijker om te helpen.

  3. #3

    Standaard

    Ok, sorry als mijn uitleg nogal wat vaag is, maar ik ken die benamingen allemaal niet :P
    Ik heb een Behringer Xenyx 1832FX.
    Euhm, actief of passief weet ik eigenlijk niet :s
    Als ik de CD speler wil aansluiten, dan steek ik een rood en wit kabeltje in de out-put. En dan aan het uiteinde, is ook een rood en wit kabeltje, met een pinnetje erop :P die steek ik dan allebei in bij de CD input op het mengpaneel. En als ik dan volume opendraai, hoor je de drum en de zang amper. De gitaren komen heel hard door.
    Dat is 1 verhaal. Als ik ze in een gewoon kanaal steek, dan pak ik dus een andere kabel met een gewone jack (als dat zo heet tenminste :P) en die steek ik dan gwn in een kanaal in. En dan heb ik hetzelfde.
    En ik heb juist hetzelfde probleem als ik een ipod pak.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2008
    Locatie
    Hier en daar
    Berichten
    783

    Standaard

    actief heb je als je een stekker moet insteken en de kabeltjes zijn tulpstekkers. En hoe heb je de EQ afgeregeld? Staat misschien de bas dicht ofzo?
    BACKSTAGE is coming trough
    Te KOOP: ROLAND CUBE 60
    Het Grote MattellicA en J-sus Rulez Pedaalbouw Topic!

  5. #5

    Standaard

    Ok :d dan heb ik actief
    En de eq, daar heb ik al heel veel mee geprobeerd, en daar komt er ook geen verbetering mee in :S

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2008
    Locatie
    Hier en daar
    Berichten
    783

    Standaard

    En de cdspeler op zich werkt wel goed?

    Zet alles af, en zet alles terug (dus draaiknoppen in het midden etc), sluit alles opnieuw aan, en ga dan alles een voor een af. Mij lijkt het echter (als de cdspeler werkt en de liedjes zijn normaal gezien goed) een probleem in het mengpaneel, omdat het anders wel goed werkt... maar op dit moment kan het natuurlijk veel zijn.
    BACKSTAGE is coming trough
    Te KOOP: ROLAND CUBE 60
    Het Grote MattellicA en J-sus Rulez Pedaalbouw Topic!

  7. #7

    Standaard

    Ik heb net gedaan wat je zei. En de cd speler werkt. En het is nog altijd hetzelfde :S

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2008
    Locatie
    Hier en daar
    Berichten
    783

    Standaard

    Ben je zeker dat het mengpaneel goed werkt? Als je gewone instrumenten erop aansluit, heb je dan een goede klank? of gebruik je het enkel voor cd?
    BACKSTAGE is coming trough
    Te KOOP: ROLAND CUBE 60
    Het Grote MattellicA en J-sus Rulez Pedaalbouw Topic!

  9. #9

    Standaard

    We gebruiken het altijd om instrumenten op aan te sluiten. En dat klinkt goed. En nu wouden we eens teste om cd speler erop aan te sluiten, omdat we die zondag voor een optreden nodig hebben, maar nu werkt het niet zo goed blijkbaar.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2008
    Locatie
    Hier en daar
    Berichten
    783

    Standaard

    en als je hem aansluit met de tulpstekkers, op welk kanaal komt hij dan uit?

    Heb je de knop cd, ingedrukt? en Cd main?
    BACKSTAGE is coming trough
    Te KOOP: ROLAND CUBE 60
    Het Grote MattellicA en J-sus Rulez Pedaalbouw Topic!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top