Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard Stageplan en prikliijst.

    He allen,

    Ik ben altijd de contactpersoon geweest als het gaat op techniek in de band maar heb daar stiekem helemaal geen verstand van. een lijstje met wat we nodig hebben kan ik nog wel maken maar ik zie ook wel eens priklijsten van bands met hele specifieke voorkeuren voor mics en dergelijke. Hebben jullie dat ook of is dat meer geluidsman zelfbevlekkingsmateriaal.

    Daarbij ben ik wel benieuwd naar wat jullie gebruiken voor een stangeplan. Ik heb, denk ik, wel wat aardigs in elkaar geflanst.

    Deze dus


    Toch merk ik dat er te vaak dingen fout gaan of missen. "Ja, staat niet op de rider." Hoor ik dan. "Ja, fuk jou. Kijk maar" zeg ik dan. Ik neem tegenwoordig standaard een exemplaar of copie van verzonden mails mee naar optredens om te bewijzen dat iets afgesproken is.

    hebben jullie dat ook?

    Ik ben wel benieuwd hoe jullie het technische gedeelte communiceren met de zaal of verhuurder.
    prut...

  2. #2

    Standaard

    Een priklijst is gewoon heel overzichtelijk voor wat je nu precies nodig hebt
    Er staat precies hoeveel DI's en microfoons je nodig hebt en waarvoor.
    Je kunt aangeven of je een compressor/gate nodig hebt, en evt effecten.

    Op jouw tekening moet ik nu heel erg gaan zoeken hoeveel DI's/microfoons ik nodig heb en wat het nu precies allemaal is. Is gewoon best onduidelijk.

    Wat ook handig is:
    - Lijstje met monitormixen.
    - Namen van bandleden + welk instrument.
    - Bijzonderen (linkshandig drummer, eigen microfoons, ???)
    - Contact informatie voor verdere vragen.

    Voor een priklijst kun je het beste gewoon kopieren van een andere band en aanpassen waar nodig is. Standaard dingen zoals SM57 gitaar, SM58 zang, etc is niet echt heel boeiend, want dat hebben ze in de meeste zalen wel. Maar geef wel even duidelijk aan dat je 4 DI's nodig hebt.
    Laatst gewijzigd door Arvoitus; 4 augustus 2009 om 17:00

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Ziet er goed uit. Ik zou de monitoren nummeren zodat je erbij wensen kunt aangeven. En gaan de rechter toetsen niet via een DI? Of 2, voor stereo?
    Geef bij mics waardoor wordt af/aangekondigd ook aan dat die altijd open moeten staan. Heel vervelend als de achtergrondzanger de zanger wil voorstellen en zijn mic staat dicht.

    Wij hebben een vrij uitgebreide lijst, dat is onze ideale situatie. In praktijk kan dat niet altijd en soms blijkt je lijst toch niet bij de juiste persoon te belanden. Ruzie maken is dan geen goed idee, je moet er toch samen uitkomen!
    Het helpt wel om je lijst niet (alleen) naar de promotor te sturen, maar direct naar de verantwoordelijke voor techniek, sowieso goed om daar vooraf contact mee te hebben. In bepaalde zalen komen we aan en heeft de geluidsman al van alles perfect op z'n plek staan, weet wat-ie hoe wil aanpakken etc. en dat is natuurlijk heerlijk werken.

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    31 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.313

    Standaard

    Zal ik je anders onze rider eens mailen?
    Gewoon een standaard ding, maar werkt in de praktijk erg overzichtelijk. Plak je ff jou plaatje erin. Andere namen en instrumentaria invullen en klaar is je rider incl. priklijst.

    Wij zijn btw niet erg lastig als het gaat om gebruikte apparatuur. Als de mics het gewoon goed doen hoeven ze niet perse van een bepaald merk te zijn (daarbij heb ik stiekem toch altijd mn eigen sm58 voor zang en sm57 voor gitaar bij me).

    Extra kabels, zowel xlr als jack en bijvoorbeeld stroomblokjes heb ik ook altijd bij me. Als je je eigen spul op orde hebt ben je al een heel eind.

    Die mailtjes uitprinten en meenemen is wel n goeie btw... Mocht t nodig zijn.

    R.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arvoitus Bekijk bericht
    Wat ook handig is:
    - Lijstje met monitormixen.
    - Namen van bandleden + welk instrument.
    - Bijzonderen (linkshandig drummer, eigen microfoons, ???)
    - Contact informatie voor verdere vragen.
    Tuurlijk stuur ik dat erbij. Keurig priklijstje met, inderdaad, ook bandleden en contactgegevens. veel bijzonderheden hebben we, naast een hoop toetsen, eigenlijk niet.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema Bekijk bericht
    Ziet er goed uit. Ik zou de monitoren nummeren zodat je erbij wensen kunt aangeven. En gaan de rechter toetsen niet via een DI? Of 2, voor stereo?
    Ja, scherp. Staat wel op de priklijst maar ben ik hier inderdaad vergeten.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeiDRagonas Bekijk bericht
    Zal ik je anders onze rider eens mailen?
    Gewoon een standaard ding, maar werkt in de praktijk erg overzichtelijk. Plak je ff jou plaatje erin. Andere namen en instrumentaria invullen en klaar is je rider incl. priklijst.
    Vol gaarne.
    prut...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    5.517
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Heey Nelly, je kan onze ( die van DeiDragonas ) vinden op onze site ( sinds gisteren )

    www.thehips.nl

    Onder media.
    ----

    // City Of Life //

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joene20 Bekijk bericht
    Heey Nelly, je kan onze ( die van DeiDragonas ) vinden op onze site ( sinds gisteren )

    www.thehips.nl

    Onder media.
    Kijk, dat is net even completer.

    Tanx
    prut...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Het is een oud topic, dat weet ik, maar ik wilde hier even ons stageplan posten. Zijn er dingen die ik vergeten ben of wat ik beter anders kan doen? Omdat het merk of type microfoon ons niet uitmaakt heb ik er gewoon 'zangmicrofoon' bij gezet. Zoals jullie vast wel opmerken heb ik de plaatjes van de Popunie gebruikt en het geheel verder met Paint in elkaar gezet. Lekker simpel.

    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  9. #9

    Standaard

    Goed idee om ook de namen erbij te zetten, maakt het makkelijker en meteen ook iets persoonlijker.

    Wat ik me afvraag, jullie circuit niet kennende, krijgen jullie altijd netjes drie verschillende monitorgroepen of moet je ook wel eens delen? Lijkt me lastig als je met zijn drieen zingt.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Goed idee om ook de namen erbij te zetten, maakt het makkelijker en meteen ook iets persoonlijker.

    Wat ik me afvraag, jullie circuit niet kennende, krijgen jullie altijd netjes drie verschillende monitorgroepen of moet je ook wel eens delen? Lijkt me lastig als je met zijn drieen zingt.
    Elke monitor geeft toch hetzelfde signaal?

    Ik vind het een mooie, niet overdreven priklijst. Doe het ook zo. Behalve dat ik de drumkit beschrijf ipv de mics, dat is toch zinloos aangezien elke geluidsman dat anders doet. Dat van die stopcontacten deed ik niet, maar ga ik wel doen, goed idee! Altijd ellende met kleine podia en stroom voorziening. Ligt er 1 zo;n haspel, terwijl je met een volledige band komt...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top