Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Standaard Hoe vaak gitaarsnaren vervangen op je akoestische gitaar?

    Hoe vaak vervangen jullie je snaren op je akoestische gitaar(staalsnarig)?

  2. #2

    Standaard

    gewoon luisteren naar de klank van de gitaar, als hij wat doffer, minder helder klinkt, dan vervang ik de snaren.
    fender jazzmaster 2010
    Epiphone Broadway '89
    Fender Super Champ '84

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Als ik veel speel, klinken mn snaren al na een week of twee nergens meer naar! Ik merk dat bij de snaren die ik gebruik (hannabach - nylon) snaren ongeveer 30 speeluur goed blijven klinken, maar het is erg afhankelijk van de snaren die je gebruikt, je speelstijl en gek genoeg ook de samenstelling van jou zweet en de mate waarin je zweet (een kennis van me heeft na een dag spelen zn zilver-plated snaren al zwart!)
    Vive el arte de la guitarra flamenca !
    OMG Is it a earthquake?! Is it Thor, the God of the Thunder?!

    No no, it's unbelievable!!

    It's the Honda Nighthawk!!!

  4. #4
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Eens in de zes à acht weken, afhankelijk van de speelfrequentie. Als ik weet dat ik opnamen ga maken zorg ik wel dat ze vrij nieuw zijn.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2006
    Berichten
    3.933

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gitaarman81 Bekijk bericht
    Hoe vaak vervangen jullie je snaren op je akoestische gitaar(staalsnarig)?
    Nooit.

    Groet, Jan.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Veel hangt af van je speelstijl en hoeveel uren je speelt. Ik houd van het geluid van nieuwe snaren. Op de ColeClark gebruik ik Phosphor-Bronze van Elixir en die gaan een maandje mee.
    N.B. Veel hangt af van het zweet in je handen. Sommigen hebben bijna geen zweethanden en die spelen weken , maanden met een zelfde gewone ,ongecoate , set. Anderen , zoals ondergetekende , hebben zurig zweet en dat tast het metaal snel aan. Dan zijn gecoate snaren een betere optie. Ze voelen iets anders aan maar gaan veel langer mee , wel tot een keer of 5.
    Maak na het spelen je gitaarsnaren even schoon en droog dat verlengt de levensduur.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2009
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    118

    Standaard

    Dat ga ik ook maar eens proberen dan..
    Ik heb ook nogal zweethanden, waar ik normaal heel tevreden mee ben omdat ik zonder wat zweet niet fijn speel eigenlijk, maar op acoustische gitaar zijn mijn snaren na een paar uur spelen al aangetast op de plekken waar ik vaak kom..

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 juli 2008
    Locatie
    m'n huis woont hier
    Berichten
    279

    Standaard

    Zodra hij doffer begint te klinken, maar eigenlijk merk je het vanzelf wel als de snaren aan vervanging toe zijn. Het klinkt dan gewoon niet meer.
    Of zodra er een snaar gebroken is, wat dus bij mij al een maand of twee het geval is... (maar ik speel vaker op m'n elektrische dus ja )
    Back to make a lot of music!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    150

    Standaard

    Ik doe drie maanden met een setje elixers. Ik speel momenteel ongeveer een uur per dag, maar gebruik drie gitaren door elkaar. Het is meer uit luiheid dat ik ze niet vernieuw. En iedere keer als ik de snaren vernieuwd heb neem ik mezelf plechtig voor om vaker te wisselen. Om het vervolgens niet te doen!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top