Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 87
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juli 2009
    Locatie
    Bilzen
    Berichten
    170

    Standaard 'vettige' versteker voor Gibson SG

    Hallo allemaal

    Ik heb momenteel een Line 6 Flextone II versterker. Ik vind vooral de vele effecten en andere versterkers die er 'in' zitten leuk, maar qua geluid stelt het niet zo veel voor vind ik. Zeker de sustain valt heel snel weg, je hoort te goed dat ie digitaal is.

    Ik speel vooralsnog enkel thuis dus geen behoefte aan gigantische stacks.
    Ik ben eigenlijk op zoek naar een versterker die zowel een mooi warm clean geluid heeft. Daarnaast moet ie m'n Gibson SG goed vettige klinken voor muziek à la Metallica (niet lead, dat is te schel), Mastodon, Qotsa...

    Iemand enige tips? Lees al veel draadjes en denk dat ik moet beginnen zoeken bij Marshall, Mesa Boogie, Peavey, Vox?

    En neem ik best een cleane versterker met pedalen of eentje waar de nodige goodies inzitten?

    Alvast bedankt voor jullie ongetwijfeld nuttige tips!

  2. #2

    Standaard

    Budget?

    Lead is te schel? Mijn versterkers zijn juist smooth met lead vooral met een booster.

    Jij zoekt denk ik een ruwere sound, Marshall en Mesa modellen kunnen goed zijn, ook peavey als je een lager budget hebt. Er zijn natuurlijk nog veel meer opties. ENGL zou je mooi kunnen vinden, Diezel, Brunetti enz enz. Mesa dual rectifier vind ik niet zo heel geschikt voor deze tone maar een mesa mark zal het wel doen maar ik ben geen Mesa expert.

    Handig als je iets specifieker bent.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Als je heel wat metal wil gaan spelen, neem je beter een meerkanaalse versterker. Peavey, Mesa/Boogie, ENGL, Marshall, Diezel, Framus en ga zo maar even door, allemaal mogelijkheden, het moet net je ding zijn. Heel belangrijk iets wat je vergat te zeggen: je budget?

  4. #4

    Amp !

    Kheb zelf al een jaartje een Engl Screamer en die vind ik nog steeds heerlijk!

    Clean niet zo bijzonder, maar met verse buizen, bright switch en de pre-amp lekker hoog valt er goed mee te werken. Scheur spreekt voor zich.

    De Engl Thunder is ook erg goed, de scheur is zelfs iets vetter.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bellator Bekijk bericht
    Kheb zelf al een jaartje een Engl Screamer en die vind ik nog steeds heerlijk!

    Clean niet zo bijzonder, maar met verse buizen, bright switch en de pre-amp lekker hoog valt er goed mee te werken. Scheur spreekt voor zich.

    De Engl Thunder is ook erg goed, de scheur is zelfs iets vetter.
    QUE?!

    Vetter dan die van de screamer?
    it's better to burn out than to fade away

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bellator Bekijk bericht
    Kheb zelf al een jaartje een Engl Screamer en die vind ik nog steeds heerlijk!

    Clean niet zo bijzonder, maar met verse buizen, bright switch en de pre-amp lekker hoog valt er goed mee te werken. Scheur spreekt voor zich.

    De Engl Thunder is ook erg goed, de scheur is zelfs iets vetter.
    Het moet wel je smaak zijn maar het zijn natuurlijk wel goede amps.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soupero Bekijk bericht
    QUE?!

    Vetter dan die van de screamer?
    Ik heb nooit een screamer met een thunder kunnen vergelijken. Kan iemand kort samenvatten?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    engl thunder zou goed kunnen werken voor jou ja, ik vind het clean geluid eigelijk best okay.... ik heb er gisteren nog eentje te koop zien staan op e-bay of kapaza voor 500
    de screamer heb ik ook nog nooit gehoord....
    misschien ook eens marshall en peavey proberen...
    veel hangt natuurlijk van je budget af ook he....

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juli 2009
    Locatie
    Bilzen
    Berichten
    170

    Standaard

    Ik ben inderdaad het budget vergeten te vermelden.

    Ik hoop mijn huidige flextone II te kunnen verkopen aan de winkel waar ik nieuwe amp ga kopen. Ik had een budget rond de 700-800 euro in gedachten.
    Maar misschien dat een bepaald type mij erg aanspreekt waardoor ik er enkele 100 euro's meer tegen aan wil gooien.
    Misschien kunnen jullie zelf enkele richtprijzen geven.

    ENGL versterkers zijn nieuw voor mij...had er nog nooit van gehoord.

    alvast bedankt!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    da's het perfecte budget voor een engl thunder hehe
    als je ze niet kent dan moet je ze zeker eens gehoord hebben als je gaat testen.... ik zou trouwens zoveel mogelijk gaan testen en vergelijken
    eventueel kan je er laten nog een 1-12 cabinet bijhalen....
    ben ik ook van plan.....

    grtz d

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top