Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 789
Weergegeven resultaten: 81 t/m 87 van 87
  1. #81
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Ik heb een aantal keer over een mesa F gespeeld, en vond er echt niks aan, maar ik vind ook weinig aan een recto, alhoewel ze bij veel bands heel goed uitkomen.

  2. #82
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 december 2006
    Locatie
    Gent, België
    Berichten
    568

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AART Bekijk bericht
    Hehe, daar ben ik dan.

    DC, F-series en Express zijn allemaal de 'instapseries' van Mesa geweest, maar qua klank hebben ze niet heel veel met elkaar te maken.

    Ze zijn grofweg onder te verdelen in 2 groepen: De mark-based (caliber, dual-caliber) en de recto-based (F-series, Express).

    De Calibers hebben een duidelijke mark voicing, de dual-calibers klinken al iets moderner maar neigen nog steeds richting de marks. De F was echter modern met een rectifier-trekje, waarschijnlijk omdat die populairder waren/zijn dan de marks. De Express zet daarop door met de 'burn' mode in het lead kanaal, ook al is die overall wat milder dan zijn voorgangers.

    Het is dus in principe hetzelfde concept, maar dan aangepast aan de eisen van de consument op het moment van productie.
    Bedankt voor de uitleg! Wel grappig/vreemd dat je vooral tweedehands Calibers en DC's aangeboden ziet, terwijl de F-reeks in principe populairder zou moeten zijn dan.
    Blues Hour: These minstrels will soothe your jangled nerves.

    Gezocht: Gibson Les Paul Studio Gem (blauw, donkergroen of sunburst)

  3. #83
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juli 2009
    Locatie
    Bilzen
    Berichten
    170

    Standaard

    ok, even een kleine update...
    Ben ondertussen in Keulen Music Store geraakt én bij GuitarKing in Boekel.

    Eerst even stoefen over Guitarking: SUPER WINKEL! Zeer professionele en bereidwillige hulp gekregen van de eigenaar! Ik vond het k*t dat ik niet onmiddellijk mijn amp hier kon kopen (moet eerst sparen wegen andere grote uitgaven!). Het is twee uurtjes rijden van waar ik woon, maar ik ga hier terug om mijn volgende versterker te kopen! Echte aanrader voor iedereen die op zoek is nr nieuwe amp (of gitaar!).

    Dat gezegd zijnde, eerst naar Keulen geweest. Daar was de service nul, zero, niente...Er zat een dwaze Duitser (duh) achter een toonbank die mij 1 versterker heeft voorgesteld: Een Vox VT30...nadat ik hem gezegd had dat ik eigenlijk geen digitale versterker meer wou hebben.
    Klonk aardig maar toch nét niet goed genoeg. Daarna heb ik redelijk doelloos de ene na de andere versterker ingeplugd en geprobeerd, geen hond die er naar kraaide.
    Nog getest: MB Mark V (heaven, maar way over mijn budget), Peavey's, Oranges...allemaal leuke dingen maar er was wel steeds iets wat er niet juist zat (behalve dan die Mark V)!! Redelijk teleurgesteld buitengegaan.

    Daarna dus naar Boekel. Na mijn wensen te hebben doorgegeven werden er een stuk of 6 versterkers de 'soundbooth" ingereden.
    - Soldano combo...ben naam kwijt. Klonk heeel erg lekker in de clean, iets te weinig scheur en te duur voor mij! Verder super versterker met een heel natuurlijk geluid en mucho's headroom.
    - The Valve 2/50 combo. Ook hier weer zeer lekkere clean maar te weinig scheur.
    - Engl Screamer: Was de eerste die ik goed vond klinken. Ik had wat schrik voor de clean van Engl, maar dat zat helemaal goed (naar mijn goesting!)
    - Engl Raider: Hm, er stond na deze nog een amp te wachten, maar ik dacht na deze dat ik hem gevonden had. Zeer zeer mooie amp. Wat donkerder in de midden tonen dan de screamer, maar met wat tweaking was ook dat opgelost. De eerste amp die ik echt goed vond klinken met toch heel wat on-board effecten, wat em lekker veelzijdig maakt.

    - Als laatste (omdat ie er nog stond): de Blackstar Series One 45watt combo.
    Man man man...meer kon ik er niet op zeggen.
    Een 2x12 speakers, 45 watt BEEST.
    hele lekkere clean. Met de ISF (Infinite Shape Feature) kan ie volgens het boekje op een meer snedige 'amerikaanse' toon worden gezet tot een meer vollere, houtachtigere UK boutique-like geluid. Via andere draaiknop kan ie van 4,5 watt naar 45 watt (en alles wat er tusseninzit) gedraaid worden. Zo krijg je op lager volume al het geluid dat de buizen 'gepusht' worden.

    Om deze epistel niet nog langer te maken: ik was redelijk weg van de ENGL en de BLACKSTAR. En beiden zitten in ongeveer hetzelfde prijssegment (€1600).

    Er is nog 2 MAAR-en:
    1). beide versterkers kosten rond de 1600 euro. Ik heb nu al enkele keren de raad gekregen om eens een Mesa Boogie Mark IV te bekijken. Die zijn tweede hands te krijgen voor ongeveer hetzelfde bedrag. Die hebben net iets meer instelling mogelijkheden (misschien te veel?).
    Ik heb op een Mark V gespeeld en daar zitten echt shitloads aan mooie geluiden in en ik vond die op een lager niveau heel mooi klinken.

    2). Nadat ik zo weg was van die Blackstar, ben ik gn rondneuzen en kwam ik bij de Blackstar HT5 series...die zouden ideaal zijn om thuis te spelen (de mini stack). Iemand enig idee of dit te verglijken valt met die Series One 45? Plus dit zou heel wat budget besparen!

    Ik heb ondertussen dus een stuk of wat opties die me bevallen:
    - Mesa Boogie Express 5:50
    - Mesa Boogie Mark IV (wil ik nog eens flink testen)
    - Engl Raider
    - Blackstar One 45

    daarnaast heb ik nog geen laney lionheart kunnen horen!

    en nu ga ik ff zwijgen!

  4. #84
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Kan je wat meer vertellen over de verschillen tussen Screamer en Raider?

  5. #85
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juli 2009
    Locatie
    Bilzen
    Berichten
    170

    Standaard

    Screamer:
    - vier kanalen: clean, crunch, soft lead en heavy Lead
    - 3-wegs EQ (bass, middle, treble)
    - 50 watt
    - 12" Celestion Vintage 30 speaker
    - Lead Presence, Reverb, Bright switch, FX loop
    - Klinkt zeer prettig, iets meer 'sparkling'/'lichter' dan de Raider maar minder veelzijdig.

    Raider:
    - twee kanalen met elk 2 modes (Lo en Hi-gain)
    - Elk kanaal heeft eigen Gain, Bass, Middle, Treble, Reverb, volume.
    - 100 Watt
    - 12" Celestion Vintage 30 speaker.
    - Over beide kanalen zijn er een overall Presence en Depth/Punch draaiknop.
    - kleine knopjes: apart Master A/B volume, High-Gain, Mid-boost, FX-loop
    - Noise gate voor het lead kanaal
    - Deze geeft meer vette bas, met wat meer draai en duw-werk als bij de screamer, haal je hier meer stijlen uit: van een warme mooie 'plucky' clean tot dikke vette modderige metal tonen (ja er zit een shitload aan gain in).

    Raider klinkt beter dan de screamer maar er is iets meer werk aan om er de goede tonen uit te krijgen. Daarnaast lijkt mij het grootste voordeel van de raider dat ie een master volume heeft en een iedere kanaal zijn eigen volume.

    Maar dit is mijn mening, wat ik op dat moment gehoord heb. Een van de medewerkers van de winkel was zelf grote ENGL fan (hij speelde metal). Hij vond de Raider beter dan de screamer (die hij zelf had, dacht ik...).

    Als het iets helpt? Meer gedetailleerde info over het geluid zou ik op internet zoeken!
    Ik ben nl zeer slecht in het omschrijven van wat ik hoor (of wil horen).

    groeten
    Laatst gewijzigd door deftone82; 20 september 2009 om 12:30

  6. #86

    Standaard

    Ik heb een Mesa Express 5:25 (1x12, V30) + Een Gibson SG (std)

    Super fijne versterker en dat blijft 't. Toch niet helemaal mijn ding. Je moet er van houden. Ik vind 'm er veelzijdig, voor bijvoorbeeld coverwerk. Merken als Fender, Vox en Marshall hebben allen hun eigen sound en verder niet veel meer. Deze daarentegen kan juist vele verschillende stijlen aan. Rete veel opties/knopjes, naar mijn mening wat te veel. Ik doe 'm ook weg, zoals ik al zei is het niet helemaal mijn ding en ook is ie behoorlijk overbodig. (ik kan het geld momenteel wel gebruiken, dan moet je dus prioriteiten stellen en aangezien ik nog wel een amp heb en pedalen etc.)

    Edit; Mesa's vergen over het algemeen wel aardig wat tweakwerk voordat je je sound eruit hebt.
    Band - www.freewaymusic.nl
    Gear - Strats en een Kemper

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666 Bekijk bericht
    Eigenlijk zijn we net een stel wijven...

  7. #87
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juli 2009
    Locatie
    Bilzen
    Berichten
    170

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mukkez Bekijk bericht
    Ik heb een Mesa Express 5:25 (1x12, V30) + Een Gibson SG (std)
    Ik heb een paar posts terug van iemand gehoord dat ie deze niet zo geweldig vond. Ik heb hem zelf niet kunnen horen. Wel de 5:50 en die vond ik heel erg lekker. Alleen veel centjes en inderdaad, zoals ook de Mark IV ben je lang aant pielen eer je je sound vindt. Maar als je hem vindt, is ie wel heel mooi!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top