Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30
  1. #1

    Standaard "Vetter/Dikker" opnemen met gitaar

    Ik ken het "Pan links en rechts" verhaal al, maar mijn gitaar klinkt nog steeds zo iel! Ik ben bijvoorbeeld Battery aan het opnemen, en mijn gitaar klinkt precies zo "iel" als het tussenstukje na de acoustische intro als de eerste gitaar die triplets speelt. Terwijl daarna het gitaar geluid overgaat naar superdik en vol.

    Ik neem op via de computer dus geen amp, maar heb wel een digitale amp en een heule zooi effecten en gate en compressors en reverbs ter beschikking, dus weet iemand nog tips?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Een paar tips:

    - draai de gain een stuk terug, maakt het geluid zeker bij dubbelen vetter
    - vermijd te extreme instellingen van je toonregeling, zorg ook dat er genoeg mid in zit (anders verdwijn je in de mix)
    - probeer eerst zonder effecten je geluid zo vet en strak mogelijk te krijgen
    -zorg dat je aanslagtechniek goed is, de hoek van het plectrum tov de snaren is erg belangrijk
    - blijven proberen!

    Wat voor modeller heb je eigenlijk?
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  3. #3

    Standaard

    Heb je het links/rechts-truukje met een 30 ms delay gedaan?

    Het vette gitaargeluid op veel platen wordt voor een groot deel bepaald door een basgitaar.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joram Bekijk bericht
    Heb je het links/rechts-truukje met een 30 ms delay gedaan?

    Het vette gitaargeluid op veel platen wordt voor een groot deel bepaald door een basgitaar.
    Hm die delay zal ik eens proberen..
    @ Rinze; Thanks! Ik gebruik mijn Line 6 Pod studio ux1, en die gaat naar mijn macje, en die gaat dan naar het programma Garageband.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joram Bekijk bericht

    Het vette gitaargeluid op veel platen wordt voor een groot deel bepaald door een basgitaar.
    Dat is een feit. Enkele jaren geleden vond ik het gitaargeluid van Master Of Puppets en And Justice For All ongelofelijk vet, maar ik ben ondertussen precies meer gewoon geworden. Ik denk dat ik die midscoop niet meer graag hoor.

    Een voorbeeld van een band waar de bas superveel doet heb ik in een ander topic al een keer gepost.
    http://www.youtube.com/watch?v=Dt_ZM...eature=related
    Gitaar heeft weinig bas en heel weinig gain.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Megadeth22 Bekijk bericht
    Hm die delay zal ik eens proberen..
    @ Rinze; Thanks! Ik gebruik mijn Line 6 Pod studio ux1, en die gaat naar mijn macje, en die gaat dan naar het programma Garageband.
    Ok, daar zou het toch wel mee moeten lukken. Misschien met twee verschillende versterkers links en rechts apart inspelen, klinkt bij mij altijd vetter dan met een delay. Denk er bij de stereo delay aan dat je niet onder die 30 ms gaat zitten, dan krijg je bij mono afluisteren veel kans op faseproblemen.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban Bekijk bericht
    Ik denk dat ik die midscoop niet meer graag hoor.

    Dat heb ik nou ook, vroeger stond alles in de V, nu eerder andersom. Wijsheid komt met de jaren zeggen we dan maar he?
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666 Bekijk bericht
    Dat heb ik nou ook, vroeger stond alles in de V, nu eerder andersom. Wijsheid komt met de jaren zeggen we dan maar he?
    Op mijn mark III heb ik nog altijd graag de grafische equaliser op V. Op mijn fireball graag de mid iets boven 12 uur, maar de equaliser hierop heeft een lichte midscoop van zichzelf.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 november 2007
    Locatie
    Algarve, Portugal
    Berichten
    131

    Standaard

    Koop PSP Vintagewarmer 2.

    Dit is de beste plugin om een track warmer te laten klinken.

    Wordt in bijna alle pro studio's gebruikt.

    Groeten
    wim

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Ok, daar zou het toch wel mee moeten lukken. Misschien met twee verschillende versterkers links en rechts apart inspelen, klinkt bij mij altijd vetter dan met een delay. Denk er bij de stereo delay aan dat je niet onder die 30 ms gaat zitten, dan krijg je bij mono afluisteren veel kans op faseproblemen.
    Klopt maar ik ben echt een slet voor hetzelfde geluid krijgen als op de plaat dus twee verschillende versterkers is een no-no
    Hij is nu het file'tje aan het exporteren, kijken of het geholpen heeft! (Ik heb 'm wel onder de 30 ms gehouden, rond de 18..)


    @ Wim: Hmm dat klinkt wel interessant. Weet jij (U?) toevallig of er ook een demo van is?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top