Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RolandT Bekijk bericht
    ik hoor in de lokale gitaarwinkel dat Gibson met 5 kwaliteit klassen zou werken gaande van "zeer goed" to "minder goed." (verkoop?)vehaal is dat op internet de minder goede te koop zijn en in zijn winkel (natuurlijk) de zeer goede. Weet iemand of dit echt zo is?
    pfft wat een onzin. mensen verkopen gitaren wanneer ze geld nodig hebben of een te overvolle collectie, of een andere gitaar willen aanschaffen etc.

    en trouwens, de gitaren op marktplaats enzo komen in de eerste instantie ook gewoon uit de winkel hoor
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Locatie
    Mortsel, Belgie
    Berichten
    792

    Standaard

    Ik ben gisteren gaan testen Traditional en de 2008 Standard en heb uiteindelijk de trad gekozen.

    Ik was binnen gegaan voor de 2008 (want ik heb al een LP studio en ik wou echt iets anders). Toen ik de 2008 in handen had vond ik een aantal van wat ik dacht "verbeteringen" te zijn toch niet echt passen bij een LP.
    - locking tuners zijn mss wel handig maar niet zo mooi
    - locking van je kabel is eerder onhandig
    - doorschijnend plastiek achteraan zag er op foto wel cool uit (voor een electronica fan als ik) maar in het echt is het kitsch
    - de knoppen op de 2008 zien er ook goedkoop uit.

    De trad had was gewoon -voor een oude vent als ik- de echte LP.

    Wat betreft geluid kon ik niet echt verschil horen. Ik had het idee dat de trad iets krachtiger was dan de 2008 maar mits andere settings op je amp kon je die 2 gelijk laten klinken. Toch het gevoel dat ik met de trad op om het even welke amp setting een goede toon had en voor de 2008 moest ik meer aan de amp settings regelen. Dit is gewoon smaak en voor iemand anders mogelijk net omgekeerd.

    Ik heb de mooiste flame top kunnen kiezen uit een 10tal trad exemplaren; dit is wel een voordeel tov internet en maar natuurlijk enkel in de grotere winkels. (Ik herinner mijn aankoop van mijn Studio toen was er maar 1 exemplaar om uit te kiezen:-)

    En de prijs was zelfs beter dan de beste internet prijs

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Talking

    Gefeliciteerd,


    maareuh, zonder foto's moet je hier niet komen aanzetten met je nieuwste aanwinst hé

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Locatie
    Mortsel, Belgie
    Berichten
    792

    Standaard

    Bij deze,ik krijg de top er niet zo mooi op maar het geeft toch al een idee.


  5. #15

    Standaard

    Nice

    Gefeliciteerd . Hoeveel heb je er nu uiteindelijk voor betaalt?

    Veel speelplezier
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 april 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    229

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Resonare Bekijk bericht
    Hoeveel heb je er nu uiteindelijk voor betaalt?
    En waar heb je ze gekocht?

    Veel plezier ermee!!! Ik ben best wel jaloers!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers
    De zwarte Epi LP Std. van inteDes speelt/klinkt er los een gewone gibson Studio uit.
    Gezocht: Vox DA5 Classic of Roland Micro Cube

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Locatie
    Mortsel, Belgie
    Berichten
    792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Resonare Bekijk bericht
    Hoeveel heb je er nu uiteindelijk voor betaalt?
    Ik had niet gedacht dat ik lager zou kunnen dan Thomann maar zie 1750 euro.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.360

    Standaard

    Locking Tuners zijn zalig who cares hoe ze eruit zien...

    Anyhoe; congrats ermee !!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juli 2009
    Locatie
    Hier
    Berichten
    3.211

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RolandT Bekijk bericht
    Ik ben gisteren gaan testen Traditional en de 2008 Standard en heb uiteindelijk de trad gekozen.

    Ik was binnen gegaan voor de 2008 (want ik heb al een LP studio en ik wou echt iets anders). Toen ik de 2008 in handen had vond ik een aantal van wat ik dacht "verbeteringen" te zijn toch niet echt passen bij een LP.
    - locking tuners zijn mss wel handig maar niet zo mooi
    - locking van je kabel is eerder onhandig
    - doorschijnend plastiek achteraan zag er op foto wel cool uit (voor een electronica fan als ik) maar in het echt is het kitsch
    - de knoppen op de 2008 zien er ook goedkoop uit.

    De trad had was gewoon -voor een oude vent als ik- de echte LP.

    Wat betreft geluid kon ik niet echt verschil horen. Ik had het idee dat de trad iets krachtiger was dan de 2008 maar mits andere settings op je amp kon je die 2 gelijk laten klinken. Toch het gevoel dat ik met de trad op om het even welke amp setting een goede toon had en voor de 2008 moest ik meer aan de amp settings regelen. Dit is gewoon smaak en voor iemand anders mogelijk net omgekeerd.

    Ik heb de mooiste flame top kunnen kiezen uit een 10tal trad exemplaren; dit is wel een voordeel tov internet en maar natuurlijk enkel in de grotere winkels. (Ik herinner mijn aankoop van mijn Studio toen was er maar 1 exemplaar om uit te kiezen:-)

    En de prijs was zelfs beter dan de beste internet prijs



    ik vind dat je de goede keuze hebt gemaakt





    en 5 klasses? dat is beetje verkooppraatje:P geloof me ik werk ook in een winkelketen en maak het ook altijd sappiger dan het is als verkoper
    zolang ik maar geen volstrekte onzin sta te verkopen, ik ben liever gewoon eerlijk:P

    maargoed ik kan wel een half uur door typen.. maar waar het op neer komt.. is dat ik van die klasses nooit gehoord heb.. de enigste manier warop ik ze kan sorteren is gewoon.. studio standard custom deluxe classic traditional enzo der hangt natuurlijk aan alles wel een ander prijskaartje

    over-

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Locatie
    Mortsel, Belgie
    Berichten
    792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nickofzo Bekijk bericht
    en 5 klasses? dat is beetje verkooppraatje:P geloof me ik werk ook in een winkelketen en maak het ook altijd sappiger dan het is als verkoper zolang ik maar geen volstrekte onzin sta te verkopen, ik ben liever gewoon eerlijk
    Ja dit 5 klassen verhaal heeft hij na een tijdje praten ook wel flink afgezwakt. Uiteindelijk was het dat je op internet nooit wist wat je zou krijgen terwijl in de winkel zie je de gitaar staan die je koop. Ik zit ook in de verkoop en heb ook mijn verhaaltjes

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top