Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    22 mei 2009
    Locatie
    Grunnen
    Berichten
    79

    Standaard Meningen over Edwards Les Paul Custom E-LP-98LTC aub

    Kan ik wat meningen krijgen over de Edwards Les Paul Custom E-LP-98LTC? Wil ik misschien (nieuw) op de kop tikken voor rond de 700 euri



    Ik zal ook nog wel een echte gib studio kopen maar deze ziet er wel erg "vet" uit



    Deze is ook een goede optie Gibson les paul studio worn brown 777 euri
    Laatst gewijzigd door Quasar; 23 juli 2009 om 19:29

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Waarom geen tweedehandse Gibson Les Paul Studio? Die Edwards is tenslotte dat ook min of meer.

    Ik heb het al eerder gezegd waarom maar ik doe het nog maar een keertje:
    a) bij de Gibson kun je jouw favoriete/beste kiezen uit een aantal, terwijl de koop van een Edwards een gok blijft.
    b) de Gibson zal vetter en donkerder klinken dan de vrij helder klinkende Edwards. Ik heb zelf zo'n eentje gehad en hoewel het een goede gitaar was, klonk hij vrij dun met veel tophoog. Andere pickups, potmeters en afstelling maakte niet veel uit. Het is het toch nét niet door het aparte mahonie wat Edwards op deze gitaren gebruikt. Ik heb het hierover met andere bezitters van Edwards gitaren gehad en ze zijn het hiermee eens. De duurdere Edwardsen (met typenummers boven de 100) hebben ander hout en hebben dit 'euvel' niet. Dan ga je qua prijs echter wel richting of over de 1000 euro en is het prijsverschil met een Gibson Les Paul Standard klein.
    c) een Gibson is waardevaster en makkelijker door te verkopen.

    Allemaal mijn mening natuurlijk, maar mijn ervaringen met de goedkopere Japanse Les Paul kopien zijn: (spaar eventueel door), koop een goede Gibson. Test een groot aantal Studios en vind je droomgitaar. Een goede Studio maakt gehakt van zo'n Edwards.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2008
    Locatie
    Tilburg, Noord Brabant
    Berichten
    226

    Standaard

    Ik kan weinig zeggen over de kwaliteit want ik heb geen van beiden bespeeld.
    Maar ik moet zeggen dat die Edwards er echt geweldig uitziet

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Orpheo was er niet zo blij mee toen hij er een had.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juli 2009
    Locatie
    Hier
    Berichten
    3.211

    Standaard

    les paul studio, maar als ik jou was zal kijken of je een 2ehans kan doen.. en misschien anders doorsparen naar een standard of classic ofzo klinkt nog net iets beter vind ik dan..voral de classic

  6. #6
    Member
    Geregistreerd
    30 januari 2003
    Locatie
    Ermelo
    Berichten
    60

    Standaard

    Dikke Edwards! Lijkt wel een exacte kopie van die van Randy Rhoads:

    http://www.youtube.com/watch?v=JRbPWcLode0

    Persoonlijk koop ik een gitaar graag nieuw. Mijn motto is; je weet nooit wat de vorige eigenaar er allemaal mee uit gehaald heeft.


    Bovenstaande vergelijking vind ik niet helemaal logisch...
    Dus of een nieuwe 'Custom' imitatie, of een van de goedkoopste gibsons. Niet helemaal een eerlijke vergelijking. Een soortgelijke 'Custom' van Gibson is vele vele malen duurder.

    Zelf zit ik ook op een Edwards te azen en had deze ook op MP gezien. Niet helemaal mijn kleur helaas.(zoek een zwarte, maar je weet nooit! )

    Veel op internet zitten lezen, en daar zijn toch heel wat spelers die hun Edwards verkiezen boven een 'echte':

    http://reviews.harmony-central.com/r...LP-98-LTC/10/1

    Overall Rating : 10
    These Les-Pauls are becoming more and more popular. As the prices of Gibson soars its just becoming very evident they simply are not worth the money. If they were building guitars as they were in the 50's and early 60's I could see buying one.
    I have been playing for close to 40 years now. I own three Gibson Les-Pauls a few other models also, many Fenders, and a few Hamers. I play through my 67 Twin Reverb that I have owned since 67. I would say I have played a FEW guitars over the years.
    These Edwards MIJ Les-Paul Customs easily compete with anything built in the USA today. Why us guitar companies contiue to raise the price and decrease the quality is a shame. Fortunatly I am pretty set with my collection. But its a wonder younger players are seeking out MIJ electrics today? Many of them are very very well built. The MIJ Ibanez are spectacular also as well as Tokai. and others and the price's are still affordable. The Edwards Les paul Custom is a LOT of guitar for the money. You cant lose with this one. And the retain their value?
    Overall Rating : 10
    i play since i was 13 and i'm 38 years old now, many gigs all over Europe with studio sessions for 3 albums
    i play my guitars on Marshall super lead plexi
    i would buy it again if stolen or lost
    i love everyting on it (with the classic '57 pu on bridge position)
    when i bought it, i compared with a Gibson Custom-Shop '59 reissue, the Gibson has anything more than this Edwards LP
    i'm proud to play this guitar, it's a real rock'n'roll guitar
    shame on US guitars company, you pay only the name on headstock
    Ook voor andere Edwards modellen vind je zeer positieve reviews:

    98' standard:

    http://reviews.harmony-central.com/r...-LP-98LTS/10/1

    Overall Rating : 9
    In conclusion...I think the Edwards is an awesome alternative to a 5K Gibson product. Again, I won't bash Gibson...I've played many expensive Gibson's that played as well as the Edwards but I can honestly say that I have not played a single one that played any "better" than this thing. I have many guitars (I have far more enthusiasm than talent)...many of then are actually custom made because I'm lucky to be best friends with a great luthier. I dig most guitar configurations (Strat's...Tele's...Paul's) so I'm not partial. I really mean that this is the best player in my stable. Yes, I would certainly buy another even if I never lost this one. I will say one more thing...the neck is so perfect that no matter how low you want the action, fret buzz just ain't an issue. As a personal preference, I like a higher action but it was set up SUPER LOW by the guy before me and it played fine with no frettin' out issues at all...
    etc etc.

    Het commentaar van het hout, dat daar een Edwards serie boven de 100 voor nodig is, gaat niet helaas op. De enige Les Paul van edwards boven de 100 is een Jimmy Page Relic met kale plekken erop. Daar moet je ook maar niet van houden.. ( ik niet) Andere modellen boven de 100 zijn met EMG's of semi-hollow ES335 imitaties. Als Edwards een Jimmy Page cloon zou maken, zonder de 'relic' dan zou dat echt een droom-gitaar zijn...(of nog beter, een 'Custom' boven type 100)

    Ik zou voor de edwards gaan. Voor het geld van een Gibson standard koop je bijna 2 Edwards! Dit is mijn mening.
    Laatst gewijzigd door McLambo; 23 juli 2009 om 21:00
    Gear: London City Comet MK2 - PodXT + FBV Express - AKG wireless headphones

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Er zijn tal van Edwards Les Pauls modellen, tientallen zelfs, en velen staan er niet op de website. Zo was de mijne ook een 'limited edition'.

    Ik heb een Edwards 92 gehad en gespeeld op een 130. Daar zat een aanzienlijk kwaliteitsverschil tussen, De 92 zat kwalitatief tussen een Edwards en een goede Gibson Les Paul Studio, de 130 is verdomd goed, Standard kwaliteit, echter ook erg duur. Reken maar op zo'n 1500-1600 euro. Die Edwards gitaren lijken goedkoop, maar zijn het eigenlijk niet. Je kunt ze ook niet op voorhand testen. Kans dus dat je een kat in de zak koopt, of dat de hals je niet bevalt.

    Het blijft je eigen keuze natuurlijk...

  8. #8
    Member
    Geregistreerd
    30 januari 2003
    Locatie
    Ermelo
    Berichten
    60

    Standaard

    Op de homepage van Edwards, pull-down menutje aan de rechterkant -onder.

    Daar staan volgens mij alle overige modellen. Ben wel nieuwsgierig welk 100+ model je getest hebt. Staat ie er tussen?

    http://www.espguitars.co.jp/edwards/index.html

    de enige huidge 130 LP is een relec in honeyburst of lemondrop. Ik hou niet zo van die kale plekken. Was die jij bespeeld hebt ook Relec?
    Gear: London City Comet MK2 - PodXT + FBV Express - AKG wireless headphones

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door McLambo Bekijk bericht
    Op de homepage van Edwards, pull-down menutje aan de rechterkant -onder.

    Daar staan volgens mij alle overige modellen. Ben wel nieuwsgierig welk 100+ model je getest hebt. Staat ie er tussen?

    http://www.espguitars.co.jp/edwards/index.html

    de enige huidge 130 LP is een relec in honeyburst of lemondrop. Ik hou niet zo van die kale plekken. Was die jij bespeeld hebt ook Relec?
    Hoi,

    Het was inderdaad een relic, zij het heel licht 'ge-aged'! Serieus een pracht van een gitaar. Tik maar eens 'Edwards LP 130' in bij google en je vind tal van topics en foto's ervan.

    Voor zover ik weet hebben alle Edwards Les Pauls een '59 hals profiel trouwens. Moet je ding zijn, persoonlijk hou ik meer van een '60s!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Wat Luke Wannabe zegt: Les Paul kenner Orpheo heeft er eentje gehad en die heeft hij kapotgeslagen en weggegooid. Kan nooit veel zijn.
    ALLES IS VERKOCHT!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top