Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard Online gitaarles werkt dat nou?

    Dan zit je zo af en toe wat te googlen naar tips over hoe je gitaar kunt (of moet) spelen en komen alle talloze sites van "Online Gitaar Les" voorbij.

    Nu ben ik pas begonnen met spelen en kijk ik wel eens op YouTube voor wat liedjes en hoe deze te spelen zijn. Nu vind ik deze vaak nog vrij ingewikkeld, maar over het algemeen is zoiets goed te volgen. Echter zijn het vaak 'proeflessen' of onderdeel van een compleet programma.

    Dus ik begon mij steeds meer het volgende af te vragen "Werken die online gitaarlessen nu echt?", dit omdat er zoveel aanbod van is! Nu moet je goed begrijpen dat ik geen persoon ben die mensenschuw is, maar ik ben wel nogal een eigenwijs persoon en doe graag veel op mijn eigen tempo en wanneer ik er zin in hebt. Vaak als het een verplichting wordt, dan begin ik het saai te vinden...

    Voorbeelden van (Nederlandse) websites waar zulke lessen te krijgen zijn:

    Daarom dus hier de vraag of er mensen zijn die ervaring hebben met online gitaar les en of zoiets nu echt werkt?! Overigens ben ik niet exclusief opzoek naar Nederlandse sites, maar kan Engels ook natuurlijk.


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2006
    Locatie
    rotjeknor
    Berichten
    3.641

    Standaard

    Er zijn genoeg gratis online lessen en dan bedoel ik niet proeflessen. Geer en Geertje bijvoorbeeld leren je leuke liedjes spelen (niet te makkelijk, niet te moeilijk). En hier vind je hele relaxte theorielessen (in het engels) speciaal voor beginners: http://www.youtube.com/view_play_lis...16C08141D92770

    En ja het werkt, mits je regelmatig oefent en geduld hebt, net zoals bij een 'echte' leraar.
    mijn gitaarnet lessen |≈▲Ø| of kom eens langs voor een proefles (of gewoon voor de gezelligheid

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    25 juli 2009
    Locatie
    utreg
    Berichten
    414

    Standaard

    maar ik ben wel nogal een eigenwijs persoon en doe graag veel op mijn eigen tempo en wanneer ik er zin in hebt. Vaak als het een verplichting wordt, dan begin ik het saai te vinden...
    ---------------------------------------------------------------------
    ik *had* precies hetzelfde ben een RAM ,maar vooral doorgaan

    online lessen zijn oke ,een goed tabblad boek met voorspeel cd ook
    maar een *leraar* dus iemand die achter je staat
    en alles met je doorneemt ,is toch wel een voordeel
    ook al is t maar 1x in de maand,en dan ga je oefenen
    en word je steeds beter ,en krijg je er meer zin in
    tot het moment dat het moeilijker word,
    en dan is de hobby ,ineens WERK ,*saai en verplichtingen*
    ja, je moet er wat voor over hebben.
    en de goede mensen zoeken ,qua muziek die jij wilt leren
    ik wil al1 blues spelen,dus ik naar de gitaarschool, afknapper 2 jaar lang
    heb nu een echte bluesman gevonden, 24/7
    en die zorgt wel voor zin en tempo
    en het allerbelangrijkste is ,je eigen instelling
    wat wil je ,en waar wil je naartoe met je gitaarspel
    ik oefen 3 a 4 uur per dag,omdat ik in de buurt van SRV
    wil komen ,http://www.youtube.com/watch?v=xs9y-5WT5AE
    en dat is mijn doel en instelling.
    een mooie gitaar op standaard in de hoek
    ziet er prachtig uit ,maar spelen moet je
    spelen ,spelen en spelen tot de vellen van je vingers eraf vliegen
    Laatst gewijzigd door Misty; 26 juli 2009 om 14:12

  4. #4

    Standaard

    Ik ben zelf begonnen met geer en greetje. Leuk dat ze bekende liedjes aanleren maar ik wilde iets meer opbouw zodat ik straks zelf gewoon akkoorden en noten kan spelen. Bij onlinegitaarlessen speel je niet met een muziekje mee. Ik heb een cursus bij de onlinemuziekschool genomen. Het lijkt een beetje op gitar hero, maar dan incl uitleg van een leraar. Ik vind het wel relaxed dat hij Nederlands praat. Het lessenpakket is prima opgebouwd. Die leraar die het uitlegt geeft je trouwens ook feedback om de paar lessen. Dan kun je tenminste je vragen kwijt. Wel wat duurder als je het met andere online lessen vergelijkt, maar goed nog altijd een stuk goedkoper dan bij een "normale" muziekschool. Ach ja, ik wil het gewoon leren.
    succes met je keuze.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 oktober 2008
    Locatie
    whereever I lay my head
    Berichten
    6.352

    Standaard

    justinguitar.com is echt waanzinnig, uitgebreid en goed uitgelegd. En gratis. Onlinelessen waar je wat aan hebt.

    Een echte leraar is beter, maar Justin is goed.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

  6. #6

    Standaard

    Ik heb zelf leraar, en ik vind dat wel fijn want dan kun je gemakkelijker dingen laten zien die je niet goed kunt, en een beetje je eigen programma samenstellen.
    En als je iets fout aanleert, dan kan je internet leraar (youtube) dat niet zien, en je er dus niet op aanspreken, als je een goede leraar hebt, ziet die dat en vertelt mij dat zodat ik het anders leer.
    Ik had dat btw met posities.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    nabij Antwerpen
    Berichten
    1.461

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rijsberman Bekijk bericht
    justinguitar.com is echt waanzinnig, uitgebreid en goed uitgelegd. En gratis. Onlinelessen waar je wat aan hebt.

    Een echte leraar is beter, maar Justin is goed.

    Justin is inderdaad goed! Toffe kerel ook, trouwens. Hij heeft in mijn ogen een goed uitgebouwd lessenprogramma met voldoende theorie en een hele hoop bijhorende oefeningen. Check maar eens "the spider"

    Op momenten dat ik echt niet meer weet wat spelen, zet ik een paar van zijn lessen op en ben ik gelijk weer voor een tijdje zoet!

    Blijft nu nog aan jou om de lessen te volgen...

    Succes!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top