Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18

Discussie: solo´s shredden

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juni 2008
    Locatie
    Uden en Hengelo
    Berichten
    216

    Smile solo´s shredden

    Hoi hoi mensen!

    Ik ben gewoon slaggitarist.. ik vind het heerlijk om gewoon goede strakke ritmische partijen te spelen zonder te veel poespas.
    maar gewoon lekker strak en dynamisch.

    Natuurlijk kan ik ook wel solo´s spelen en improviseren..
    maar dat is nog lang niet op het nieveau waar ik het wil hebben.

    Toonladders kan ik wel e.d. maar vooral de snelheid

    vooral double-picking en dat snelle ´shredden´ ligt me nog niet zo goed.

    Ik ben sinds een tijd nu gewoon elke dag er extra aandacht aan het geven op dit vlak en ik doe veel vinger oefeningen

    maar heeft iemand misschien goede tips?
    Gear:
    Fender 50's Telecaster, Fender Strat, London city telecaster, Lawsuit strat, les paul zelfbouw project,telecaster project, etc , Laney TFX-3, GT-8, Line-6 M9

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Toonladders, uren en uren aan een stuk

  3. #3

    Standaard

    Techniek kan je aanleren van filmpjes van internet, wil je zelf leren improviseren en schredden zou ik een paar lessen nemen van iemand die je de praktijk uitlegt vanuit de theorie. Als je de theorie nog niet kent zou ik daarmee beginnen. Anders kan je over een tijdje net als ik slechts coveren, en weet je nooit wat je echt doet. Daarom heb ik nu ook les van Jeroen die hier ook regelmatig post en veel theorie uitlegt.

    Schredden is niet moeilijk, maar je moet een paar dingen in gedachten houden, bijv. up en downstrokes en langzaam beginnen, en doe aan warming ups. Ik ben pas warm na minimaal een half uur.

    Kijk even Intense Rock van Paul Gilbert, hij legt wat zaken leuk uit.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juni 2008
    Locatie
    Uden en Hengelo
    Berichten
    216

    Standaard

    Erg bedankt voor de tips.

    qua theorie zit het wel goed, toonladders ook.
    ik lees echter geen noten en doe alles op gehoor.. misschien is dat iets een nadeel, maar tot zover heb ik me aardig kunnen redden.

    ik zal het filmpje aandachtig bekijken en m´n lessen er uit trekken.
    Gear:
    Fender 50's Telecaster, Fender Strat, London city telecaster, Lawsuit strat, les paul zelfbouw project,telecaster project, etc , Laney TFX-3, GT-8, Line-6 M9

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    852

    Standaard

    Kijk uit dat je niet te gemakkelijk denkt "doe ik wel op mijn gehoor". Ontwikkeling van gehoor gaat gepaard met het leren van ladders.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2009
    Locatie
    IJmuiden / Almere
    Berichten
    364

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door !!!!dennis!!!! Bekijk bericht
    Hoi hoi mensen!
    Ik ben sinds een tijd nu gewoon elke dag er extra aandacht aan het geven op dit vlak en ik doe veel vinger oefeningen

    is je vriendin blij mee sorry moest ff


    de enigste tip die ik kan geven is oefenen oefenen en oefenen totdat je er bij neer valt
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Hoe kun je ze ook vertrouwen?
    Ze bloeden een week lang per maand zonder
    dood te gaan. Moet jij eens proberen...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juni 2008
    Locatie
    Uden en Hengelo
    Berichten
    216

    Standaard

    oooh maar da kon ik al hoor

    ze is heel tevreden... athans .. dat zegt ze haha
    Gear:
    Fender 50's Telecaster, Fender Strat, London city telecaster, Lawsuit strat, les paul zelfbouw project,telecaster project, etc , Laney TFX-3, GT-8, Line-6 M9

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 december 2004
    Locatie
    Heerenveen
    Berichten
    2.701

    Standaard

    Een van de belangrijkste dingen die ik nog niet heb langs zien komen is dat het leuk moet blijven.

    voorbeeldje: Wat zit het beste in je geheugen je biologie leraar in een bepaalde les over een dode plant of megan fox op het witte doek ?

    Toen ik aan mijn picking techniek ging werken zocht ik voor al naar leuke filmpjes, bijvoorbeeld iemand die mij inspireerde. In mijn geval was het Michael Angelo Batio, hij had leuke stemmetjes goeie tips en goeie oefeningen. De reden dat ik het maanden deed is omdat ik het leuk vondt ipv een saaie video met ongeinspireerde licks.

    Als je iets leuk vindt dan besteed je er automatisch meer aandacht en geheugen aan dan iets waar je niets aan vindt.

    En nou niet googlen naar Megan Fox.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 juli 2002
    Locatie
    Steenwijk
    Berichten
    739

    Standaard

    Ladders masteren in elke vorm kost jaren studeren en oefenen dus mij ga je niet wijs maken dat je dan niet een beetje kunt spelen op snelheid (shred) ...
    Prog Lord

  10. #10

    Standaard

    Oke bloodline, nou heb ik zitten googlen op 'dode plant'. Er is een straatband in London: Dead plants:-).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top