Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 28 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 273
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
    Allereerst: Die johnston rockt!
    ( "don't worry, I'm a professional!" )

    Hij heeft er drie snaren op zitten ( rond 6:33) lage G, hogere d en g..

    de 'snaren' zouden natuurlijk gewoon ijzerdraad moeten zijn - of waslijn, in het geval van een porch-bow..
    maar voor teveel ontwikkelde gitaarwatjes als wij lijken omwonden gitaarsnaren het beste. die zij wat flexibeler en als je er twee op gaat zetten, komt de output meer overeen..

    Wat ik erg interessant vind aan je bo-porject is dat stratelement in de lengte..ben benieuwd hoe dat klinkt! Of gaat dat niet met de tweesnaren setup?
    Inderdaad: 3 snaren. Het is toch moeilijk te zien op zo'n filmpje.

    Het strat element komt niet meer in de lengte. Dat was oorspronkelijk wel de bedoeling omdat toen nog sprake was van één snaar. Nu er twee snaren (van het gitaarwatjes type ) op komen wordt het element schuin geplaatst - op de tele-brug-element manier. Je kunt dat ook zien aan de manier waarop de pup cavity in het centerblock is gefreesd.

    Ik ben ook erg benieuwd hoe het klinkt.
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  2. #22

    Standaard

    Voor zover ik weet, reageert een gitaarelement op de beweging van de snaar loodrecht op de top van de gitaar. Wat dat betreft zal dus het schuin staan van het element niet uitmaken. Het element 'ziet' wel een groter stuk van de snaar.

    Gibson heeft ooit de ES-300 uitgebracht:

    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht
    Inderdaad: 3 snaren. Het is toch moeilijk te zien op zo'n filmpje.

    Het strat element komt niet meer in de lengte. Dat was oorspronkelijk wel de bedoeling omdat toen nog sprake was van één snaar. Nu er twee snaren (van het gitaarwatjes type ) op komen wordt het element schuin geplaatst - op de tele-brug-element manier. Je kunt dat ook zien aan de manier waarop de pup cavity in het centerblock is gefreesd.

    Ik ben ook erg benieuwd hoe het klinkt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Voor zover ik weet, reageert een gitaarelement op de beweging van de snaar loodrecht op de top van de gitaar. Wat dat betreft zal dus het schuin staan van het element niet uitmaken. Het element 'ziet' wel een groter stuk van de snaar.
    Ja, die Gibson ken ik.. en Guyatone had zelfs een gitaar met twee keer zes elementen. Maar het aparte aan Ike's oorspronkelijke idee was zes magneten onder één snaar.. omdat de pu dan een groter deel van de snaar/trilling 'ziet' zou dit in theorie uit moeten/kunnen monden in een dikker geluid..
    ( maar misschien klinkt het helemaal kut, weetikveel! ook mogelijk dat een groot deel van de boventonen elkaar opheffen door faseverschillen..)

    Hoe dan ook: vet!
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Die Gibson kende ik niet - thanks Aaron!
    Vreemd gezicht maar het is ook de manier waarop het element in mijn experiment komt. Ik weet niet of de opbouw van het element hierin nog een rol speelt c.q. verschil maakt. Het element dat ik (toevallig) heb is niet opgebouwd uit losse spoelen/magneten maar het is één lange platte magneet met daaromheen de wikkeling.
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  5. #25

    Standaard

    Dat moet even goed werken, in zekere zin zelfs beter omdat het element overal even gevoelig is ('n 'rail'); alleen kun je geen pole pieces in hoogte verstellen. Waarschijnlijk moet je het element niet te dicht bij de snaren zetten ivm string pull.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Vandaag de toets op maat gemaakt (evenals de hals)



    Even een test hoe de binding staat (witte kunststof strip) Toch wel gemakkelijk dat ik geen rekening hoef te houden met frets ....



    En het hele spul weer in de klemmen en wachten ........
    Volgende stap wordt de headstock.

    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    helemaal goed...

    Ik zou zeggen tijd voor een beugel (grolsch)....(te vervangen door gewenst....)
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
    helemaal goed...

    Ik zou zeggen tijd voor een beugel (grolsch)....(te vervangen door gewenst....)
    Ja, lekker Gisteren niet, nu zeker wel. Alleen géén beugel, ik pak er een van de ouwe Alfred

    Het was de bedoeling om vanavond de headstock te frezen maar .... laat ik nou één van de oren van de headstock te smal hebben. 't Scheelt niet veel, maar toch: Geen concessies.
    Dus, er maar een stukje bij aan gelijmd en wéér in de klemmen om te drogen. Hij krijgt nog een dag uitstel van executie.
    Da's wel het voordeel als je zelfs het kleinste stukje hout bewaard totdat je helemaal klaar bent.



    De mal voor de headstock is wel klaar. Beetje een apart model, maar voor twee snaren is het perfect.



    Tot slot zou ik even de binding op maat snijden. Vergeet het maar. Dat spul (kunststof strook van de Formido) is niet te snijden! En het moest toch van 2cm breed terug worden gebracht naar 9 mm.
    Dus in arren moede maar een zaagtafeltje gemaakt van de decoupeerzaag, een geleider ernaast (latje met lijmklemmen) en een lange medium getande zaag. Werkt perfect - mooie strakke zaagsnede.



    Zo, en nu een heerlijk helder Heineken
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    goed idee om die binding op maat te snijden.
    Die Heineken daarentegen ...

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    Haha coole zaagtafel zo. Goed idee. Die onthoud ik.
    Komt vast nog wel een keer van pas.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top