Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard Welke nieuwe buizen voor preamp?

    hey allemaal,

    ik wilde nieuwe buizen gaan zetten in mijn Quad preamp. Op deze site staat de tube layout: http://www.tubefreak.com/s-quad5.gif

    In eerste instantie wilde ik er gewoon 8x JJ ECC83S buizen in gooien, maar na wat gegoogle wil ik misschien 2x JJ ECC803S buizen zetten in de V11 en V21 positie (inputs van kanalen 1 en 2)
    reden: de ECC83 buizen geven de meeste gain (als ik goed geinformeerd ben) dus die wil ik vooral voor de lead positie, maar voor de input heb je hier misschien minder aan...
    hier is een vergelijking te vinden tussen de buizen: http://www.eurotubes.com/euro-e.htm

    maar ja, dan ga je al snel nadenken over de V14, V24 positie (EQ, reverb... zie eerste url), de V22 (FX return en output) en de V12 positie (Ch1 + 2)

    dus, heeft iemand hier ervaring mee? Of mee geëxperimenteerd? Conclusies, gedachten en eventueel resultaten zijn zeer welkom

    De vorige eigenaar van de Quad heeft nooit buizen vervangen, maar (waarschijnlijk) de eigenaar daarvoor heeft op elke plek zo ongeveer een andere buis zitten. Binnenkort haal ik hem uit elkaar en zal even kijken hoe hij het precies had ingericht. Ik hoop dat ik door het vervangen van de buizen de lead wat omlaag kan draaien (meer gain krijg dus) en de lage frequenties minder hoef te boosten in de grafische EQ op de amp.

    Groet,
    Rik

    edit: stond 2x dezelfde url in, D'oh
    Laatst gewijzigd door (V)etallica; 19 juli 2009 om 10:49
    Gibson LP Studio / '86 Jackson RR1 SD USA (blanke lak) / Ibanez RX (fout rood) / Gitaarluit
    Mesa Boogie Quad --> G-Major --> Peavey Classic 50/50 --> Marshall 1960A

  2. #2

    Standaard

    Heb hem net uit elkaar gehaald... moment van: oja, zoveel schroefjes moest ik dan losdraaien

    op de inputs van Ch. 1 en 2 (V11 en V21) zitten JJ ECC83S buizen
    op Ch 1 + 2 (V12) zit een Ruby ECC83-CZ
    FX return + output (V22): GT-12AX7

    Lead Ch2 (V13): JJ ECC83 S
    Lead Ch1 (V23): Dynacord ECC83
    EQ + Reverb mixer (V14): Mesa ECC83
    Reverb driver + return (V24): Mesa ECC83

    veel winnen op het gebied van gain zit er niet in denk ik, ik gebruik Ch2 als hi-gain en daar zit al een JJ ECC83 S, tenzij de buis op is...

    Maar een nieuw buisje op de EQ (ECC 803 of 83) is zeker wel een goed idee denk ik. Iemand nog commentaar op/ervaring met de JJ ECC803 op de V1 positie ipv de ECC83?

    Die Ruby en Dynacord ken ik trouwens niet zo goed, Ruby volgens mij wel een factory standard op sommige amps maar weet ik niet zeker...

    Groet,
    Rik
    Gibson LP Studio / '86 Jackson RR1 SD USA (blanke lak) / Ibanez RX (fout rood) / Gitaarluit
    Mesa Boogie Quad --> G-Major --> Peavey Classic 50/50 --> Marshall 1960A

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door (V)etallica Bekijk bericht
    Iemand nog commentaar op/ervaring met de JJ ECC803 op de V1 positie ipv de ECC83?
    De JJ ecc803 geeft wat meer hoog t.o.v. de JJ ecc83(s)

  4. #4

    Standaard

    Microphonie is vaak een issue in de V1 positie in amps met de tall plate JJ ECC803. De short plate JJ ECC83 is naar mijn ervaring eigenlijk nooit microphonisch.

    Succes!

    Jelle

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top