Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 43
  1. #21

    Standaard

    Die is gaaf !!!

    Gezien ik geen gouden switches kan vinden, en een mierenneuker omtrent perfectie ben, heb ik besloten om een 5-way selector switch te gaan gebruiken. Dan maar geen uit fase geluid. Dat doe ik in mijn volgende zelfbouw, met zilveren hardware. Alsnog wordt het een leuk gitaartje
    Laatst gewijzigd door Chocola; 21 juli 2009 om 19:17
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 april 2009
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    131

    Standaard

    deze toevallig?

    http://www.tonefactory.nl/shop2/prod...oducts_id=9273

    of zocht je niet zoiets, heb niet echt ergens kunnen wat voor switches je precies zoekt =P

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JurjenYarr Bekijk bericht
    deze toevallig?

    http://www.tonefactory.nl/shop2/prod...oducts_id=9273

    of zocht je niet zoiets, heb niet echt ergens kunnen wat voor switches je precies zoekt =P
    Goede link. Die kende ik nog niet. Heb direct even gekeken naar de brug die ik nog moet bestellen. Ze hebben hem en nog voor een redelijke prijs ook!
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 april 2009
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    131

    Standaard

    Goede link. Die kende ik nog niet.
    ken jij tonefactory niet? :O

  5. #25

    Standaard

    Ik heb een probleem.

    Je hebt een tuner, die gaat er vanaf de achterkant van de headstock in, en gaat dan vast door middel van een bijpassende schoef, die er aan de voorkant in gaat. 5 van deze "schroeven" zijn goed, 1 ervan heeft een miniscule onevenheid waardoor deze er niet in wil.

    Hoe kan ik schroefdraad maken?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 januari 2005
    Locatie
    Zwaag
    Berichten
    474

    Standaard

    Zet de betreffende moer vast in een bankschroef en neem een bout met de juiste maat. Klein beetje olie in de moer en de bout er vanaf de andere kant indraaien. Dat zou moeten lukken.

    Ik zie nu dat het een buitendraad betreft. In dat geval kan je er proberen met een klein beetje olie een moer overheen te draaien

  7. #27

    Standaard

    Zo, bijna klaar . Alleen nog die tuner zien te maken, en dan is hij af . Ik zal zo foto's posten (eerst nog maken :P)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

  8. #28

    Standaard

    Update:

    Ding kon niet meer gemaakt worden. Ik heb nog een setje liggen, in het chroom, dus ik maak ze allemaal zwart. Over zo een twee uur komen de foto's dus eindelijk. Ik vind hem erg mooi geworden, helemaal voor een eerste keer. Nu nog effe snel spuiten. De elementen klinken trouwens echt top, ik had nooit ervaring met GFS, maar het klinkt lekker , vooral voor punk en rock is het zeer geschikt. Door die zoem (single coil) ben ik me wel gaan realiseren dat ik echt een humbucker-dude ben.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

  9. #29

    Standaard

    Mijn camera is ruk, helaas geen mooie foto's dus. Mijn zusje heeft de DSLR mee. Ik had hem eigenlijk even moeten schoonmaken, maarja jullie krijgen een idee hoe hij eruit ziet.





    Laatst gewijzigd door Chocola; 27 juli 2009 om 12:04
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

  10. #30

    Standaard






    En nog een vraag. Natuurlijk zoemen de single-coil elementen, maar als ik mijn vinger op een pot houdt (waar nog knoppen op komen, die zijn al met de post naar mij toe) dan wordt de zoem minder erg, is dit een aardingsprobleem, heb ik een fout gemaakt of is dit normaal?

    Als het niet hoort, hoe kan ik het dan verhelpen?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top