Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
  1. #11
    Member
    Geregistreerd
    23 mei 2007
    Locatie
    Almere
    Berichten
    58

    Standaard

    Hey EGH, bedankt voor je adviezen!

    Ik heb bij mijn basgitaar een hele brede hangmat (zo werd mijn schouderstrap genoemd! :P) omdat dit werd geadviseerd, beter voor je schouder. Maar nu bedenk ik me dat een stratocaster een stuk lichter is. Dus... idd kan ik er €15 voor uittrekken.

    Bladmuziek: daarvan nota.
    Plectrums: okay €2,5 :P (ik heb er nog een paar liggen, ik kon er geen afstand van nemen).

    Wat is er dan mis met die Marshall?
    De effecten lijken me wel gaaf, een vriend van me heeft deze gehad.


    Squier

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 juli 2002
    Locatie
    Steenwijk
    Berichten
    739

    Standaard

    Mooie 2de hands Fender met een Cube20 erbij en je bent klaar voor de komende tijd
    Prog Lord

  3. #13

    Standaard

    Op papier is er niet veel mis met de MG15. Hij klinkt echter gewoon niet zoals je zou verwachten van een Marshall versterker. De overdrive/distortion van de Cube is met name veel beter. Je hebt namelijk verschillende effecten op het zogeheten 'lead' kanaal (5 verschillende overdrive's, 1 acoustic simulator). Je kan door deze effecten niet alleen een veel breder geluid krijgen, omdat je gewoon veel meer opties hebt, ook klinkt het gewoon een stuk beter. Kan de verschillende overdrives wel gaan overtypen, maar dit leek me net zo makkelijk:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Daar baal ik van. Ik wilde in deze virtuele wereld zoooooo graag een grote neger zijn. Maar ja, als dat niet mag.

  4. #14
    Member
    Geregistreerd
    23 mei 2007
    Locatie
    Almere
    Berichten
    58

    Standaard

    Yes, dat word 'm!
    Hulde!

    Ik ben al aan het sparen!

    Verder nog mensen tips?


  5. #15
    Member
    Geregistreerd
    23 mei 2007
    Locatie
    Almere
    Berichten
    58

    Standaard

    Oooh erg he.. nog geen gitaar gekocht. Ik begin maandag met vakantiewerk, en dan ga ik wat geld opzij zetten (ik had vorig jaar meer rijlessen en examens nodig dan verwacht) en dan een gitaar kopen.
    Topic toegevoegd aan mijn bookmarks! :-)

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Locatie
    Almere
    Berichten
    359

    Standaard

    Als beginner is het altijd lastig om een gitaar te kopen. Ik zou je niet vastpinnen aan 1 merk + type. Squier is leuk, maar probeer liever iets meer aan je gitaar uit te geven dan aan alle andere spullen. Probeer in combi met die Roland (kan ook 2de hands) dan enkele gitaren en neem degene die het beste past bij jouw stijl. Kan je nog niet goed spelen, vraag de verkoper. Bij Nederland Muziek hebben ze ook zo mij geholpen met de aanschaf van mijn eerste gitaar. Wel neigen (voorkeur) ze bij Nederland Muziek erg naar Gibson en Epiphone. Helemaal niks mis mee, maar let er wel op.

  7. #17
    Member
    Geregistreerd
    23 mei 2007
    Locatie
    Almere
    Berichten
    58

    Standaard

    Tja... Ik heb iets principeels met tweedehands gitaren.
    Ik heb 2 linkerhanden dus iets repareren gaat mij niet lukken. Ik hoop liever bij Thomann voor weinig geld een leuke budget gitaar dan dat ik half Nederland door moet crossen voor een tweedehands exemplaar. Voorlopig ben ik een arme sloeber zonder centen en een slappe studiebeurs (die ik aan mijn studie besteedt) dus het moet wel even mee kunnen gaan zonder reparaties.
    Maar op het verkoop-punt heb je wel gelijk! ;-)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top