Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    23 mei 2007
    Locatie
    Almere
    Berichten
    58

    Standaard 'eerste' gitaar kopen

    Hallo allemaal, ik ben er weer!

    Ik wil 'weer' beginnen met het gitaarspelen. Ik ben nu 18, en op mijn 15e heb ik als bassist in een bandje gezeten. Ik had toen mijn eigen bas, een Squier P-bas affinity series. Deze heb ik helaas verkocht 1,5 jaar geleden..

    Gister was ik met mijn vriend op een verjaardag, en op de een of andere manier begon hij erover, dat hij mij zou willen zien gitaarspelen. Ik zei dat ik het ook wel graag weer wilde, maar dan niet op een basgitaar, maar op een electrische gitaar. Mijn vriend vind een bas wel leuk klinken. Ik zei dat dit niet zo goed uitkomt. want het dreunt flink door thuis en ik kan me nog genoeg keren herinneren dat de hoofdschakelaar om werd gezet.

    Affijn:
    Wij gelijk gekeken op het internet..

    En ik heb geen flauw idee wat beter is:
    Een beginnerssetje (bij Nederland Muziek) kost €300 en dan heb je er een Ibanez gitaar bij en een klein versterkerTJE
    .
    Wat is beter:
    Een beginnerssetje kopen, of zelf een gitaar, versterker, hangmat (aka strap) enz. kopen?

    Een Squier Stratocaster lijkt me geweldig, bijna hetzelfde zoals de P-Bass die ik had, en ik vind het een prachtige gitaar. Maar... wel anders als je los de versterker moet kopen. Maar aan de andere kant denk ik dat je vreselijk kan worden genaaid als je een pakket koopt me allemaal troep erin.
    Ik heb alleen de kabel van gitaar naar versterker en de standaard nog waar mijn gitaar op stond.

    Bedankt voor het lezen, en ik ben benieuwd naar jullie reacties!

    Gr
    Squier

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 december 2004
    Locatie
    Mol (B)
    Berichten
    186

    Standaard

    Ik zou allereerst een maximum bedrag plakken op hetgeen wat je wil uitgeven. ook zou ik eerder voor 2dehands spullen gaan , ten eerste betere kwaliteit en ten tweede kan je volgens mij zonder teveel verlies die zaken later terug verder verkopen. Ook ben ik zeker dat bij goed 2dehands spul , je meer plezier beleefd en daardoor beter gemotiveerd geraakt dan met een kutgeluid ...

    Raf

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    23 mei 2007
    Locatie
    Almere
    Berichten
    58

    chicken

    Dag Raffie & de rest,

    Mijn budget wil ik houden tot max. €400 tot een absoluut uiterste van €600.

    Iets in me roept dat ik beter niet naar tweedehands kan kijken. Ik heb zelf iets met een goedkope gitaar kopen die 100% goed is (net als een versterker) dan genaait worden met defecte spullen.

    Ik heb net de FAQ doorgelezen ''eerste gitaar''. Ik denk nu dat ik het beste een Squier Stratocaster kan kopen, en een cheapo versterkertje. Over 2 jaar ga ik fulltime werken, dus dan kan ik altijd nog op een betere overstappen, en ik moet het gitaarspelen nog even opfrissen .

    Gr
    Laatst gewijzigd door Squier; 14 juli 2009 om 00:19

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2009
    Locatie
    IJmuiden / Almere
    Berichten
    364

    Standaard

    ik weet niet of je al een beetje gitaar kan spelen, maar ik zou gewoon lekker een dagje naar nederland muziek gaan, en gewoon lekker testen wat er in je budget ligt.

    er werkt(e) daar iemand die heeft mij nog geholpen met mijn 1e versterker

    vrij deskundig advies en bijna geen verkoop praatjes
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Hoe kun je ze ook vertrouwen?
    Ze bloeden een week lang per maand zonder
    dood te gaan. Moet jij eens proberen...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2008
    Locatie
    Hulsberg
    Berichten
    939

    Thumbs up

    Hallo Squier, ik zou voor een squier strat gaan, de modified klinkt errug goed en dan een cube versterker dan kun je voorlopig een paar jaar vooruit.
    Mvgr. Dirk Jan

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    squier en cube vind ik ook best een goede combinatie om mee te beginnen,
    daar kan je niet ver mis mee gaan,
    en die spullen zijn makkelijk te verkopen als je later andere gear koopt...
    ik heb bijna zeven jaar op mijn eerste squier gespeeld en ik heb er nooit problemen mee gehad...

    grtz d

  7. #7

    Standaard

    Ik zou zeker geen (beginners)versterker kopen, maar een ASIO geluidskaart zoals een toneport. Je kan met een koptelefoon op spelen, ontzettend veel versterker emulaties uitproberen, en klinkt zeker beter dan zo'n cube.
    Ik heb die demo van dat Amplitube Fender programma uitgeprobeerd, en ik ben echt ontzettend zwaar onder de indruk van de geluidskwaliteit. Ik wist niet dat het zo goed kon klinken.
    Zo'n geluidskaart kost eigenlijk geen drol, helemaal niet tweedehands, dus zal je er geen buil aan vallen.
    Wil je later in een bandje spelen, dan kun je eventueel wel zo'n roland cube ergens op de kop tikken.
    Mijn band op Myspace

    If this is your reality, what must your nightmares look like

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 december 2004
    Locatie
    Mol (B)
    Berichten
    186

    Standaard

    Ik denk vooral aan de resale value he , en geloof me als je speelt (zelfs als beginneling) en je hebt een goede sound zal je echt mmer plezier beleven. Let ook op de stijl die je zou willen spelen , is 't het hardere werk probeer dan een gitaar te zoeken met een humbucker , voor meer gain.

    ps : als spelen via pc geen probleem is , kijk dan maar naar een m-audio black box. incl asio soundkaart , drumcomputer en micro input , voor weinig geld veel geluiden ;-)

    Raf

  9. #9
    Member
    Geregistreerd
    23 mei 2007
    Locatie
    Almere
    Berichten
    58

    Standaard

    de cube is wel een leuk dingetje!

    Ik weet bijna zeker dat ik een Squier strat ga kopen. Een geluidskaart-ding-geval lijkt me niet handig, gezien ik eind dit jaar een laptop ga kopen.

    Ik heb bij Nederland muziek een Marshall versterker gezien met allemaal effecten voor €150. Ik denk dat dit 'm gaat worden (Marshall MG15CDR)

    Zelf moet ik even wachten met het aanschaffen van mijn gitaartje. Waarschijnlijk word het november (gek, dan heb ik mijn bas een jaar geleden verkocht).
    Ik speel niet in een bandje en ben dit ook totaal niet van plan (slechte ervaringen mee, helaas) en ik wil privé wat spelen, ik vind het prachtig mooi klinken en ooit hoop ik Still Got The Blues te kunnen spelen. Lekkere solo's pingelen...

    Ik kan een heeeeel klein pieterpeuterig beetje gitaar spelen, alleen heb ik het in de kerstvakantie voor het laatst gedaan. Als ik het weer oppak en pak 'm beet 1,5 á 2 uur per dag doe.. ben ik voor je het weet weer op 't oude niveau. Ik heb zelfs een keertje opgetreden op een Fender P-Bass met mijn oom! Mijn oom heeft een Fender Stratocaster sunburst.. kwijl!

    Ik mis mijn oude bas wel...

    Hij heette Bas

    Ik ben een boodschappenlijstje aan het maken. Ben ik iets vergeten? -ik zie het al: snaren. Welke snaren kan ik er het best op zetten? ik wil graag leadguitar-achtig blues spelen.

    €370

    Ik ben nog in dubio over de kleur. Zwart lijkt me leuk (ode aan mijn oude bas), maar blauw of rood vind ik ook wel mooi. Jammer dat ze 'm niet in het groen hebben.

    Gitaargroet,
    Squier
    Laatst gewijzigd door Squier; 15 juli 2009 om 13:51

  10. #10

    Standaard

    Een draagband hoef je echt geen €40 voor te rekenen. Ze zijn er wel voor die prijs, maar dat lijkt me echt niet nodig voor jou. Rond de €15 max lijkt me zat.
    Roland Cube 20X is een prima versterker. Genoeg effecten zitten erop, dus je zult niet zo snel aan de pedalen willen (wat enorm scheelt wat losse pedalen zijn erg duur). Een Cube (minimaal de 20) lijkt me de beste keus voor een beginner.
    Bladmuziek zou ik als ik jou was niet kopen. Op bijv www.ultimate-guitar.com staan oneindig veel tabs (bladmuziek), die over het algemeen wel vrij nauwkeurig zijn (bladmuziek die je koopt is vaak ook niet 100%). Plectrums zijn meestal rond de 50 cent per stuk, dus daar hoef je ook geen 10 euro voor te rekenen. Kzou gewoon een stuk of wat (5 ofzo) verschillende plectrums menemen om er achter te komen wat je het fijnst vind. Ben je dus ook maar een euro of 2,3 aan kwijt, ipv 10.
    Kabel kan ook wat goedkoper, maar dan gaat de kwaliteit ook achteruit dus dat moet je zelf weten.

    Edit: Zie nu dat je een Marshall MG15 noemt. Zou ik niet kopen als ik jou was. Heb ik laatst eens (kort) bespeeld, vond het helemaal niks. Voor het zelfde geld koop je een Cube 20, die in mijn ogen stukken beter is.
    Laatst gewijzigd door EGH; 16 juli 2009 om 13:36
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Daar baal ik van. Ik wilde in deze virtuele wereld zoooooo graag een grote neger zijn. Maar ja, als dat niet mag.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top